Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/elektronika/21186/nasa-kuria-naujos-kartos-asmenini-orlaivi/spausdinti/

NASA kuria naujos kartos asmeninį orlaivį

Publikuota: 2010-01-25 07:11
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

NASA oficialiai pristatė naujos kartos vertikaliai kylančio ir nusileidžiančio asmeninio orlaivio „Puffin“ koncepciją. Tai – vienam asmeniui skraidinti skirtas vertikalaus kilimo ir leidimosi lėktuvas, naudojantis sraigtus sukančius elektrinius variklius. Ši naujos kartos oro transporto priemonė pasižymės itin mažu triukšmingumu, sugebėjimu kyboti ore, mažu dydžiu ir svoriu bei dideliu manevringumu.


NASA oficialiai pristatė naujos kartos vertikaliai kylančio ir nusileidžiančio (VTOL) asmeninio orlaivio „Puffin“ koncepciją.

Tai - vienam asmeniui skraidinti skirtas vertikalaus kilimo ir leidimosi lėktuvas, naudojantis sraigtus sukančius elektrinius variklius. Ši naujos kartos oro transporto priemonė pasižymės itin mažu triukšmingumu, sugebėjimu kyboti ore, mažu dydžiu ir svoriu bei dideliu manevringumu, skelbia „Popsci.com“.

3,6 m aukščio orlaivis, kurio sparnų ilgis – 4,05 m, galės pasiekti 240 km/h vidutinį ir didesnį nei 480 km/h kreiserinį greitį. Pasak konstruktorių, „Puffin“ galės pakilti net į 9000 metrų aukštį (skrendant dideliame aukštyje, hermetizuotoje piloto kabinoje bus palaikomas reikiamas slėgis, o pilotas naudos deguonies kaukę).

„Puffin“
NASA iliustr.

Varomąją jėgą suteiks du elektriniai 2,3 m skersmens propeleriai, kuriuos suks vos 60 arklio galių varikliai. „Puffin“ kils nuo žemės vertikaliai, pakibs ore ir pasvirs taip, kad galėtų toliau skristi horizontaliai. Iš anglies pluošto ir kompozitinių medžiagų pagamintas lėktuvas svers 135 kg, dar apie 45 kg papildomo svorio pridės įkraunama ličio fosfato baterija.

Kol kas šios technologijos akumuliatorių talpa tokio lėktuvo skrydžio nuotolį apribotų iki 80 kilometrų, tačiau per artimiausius 5–7 metus inžinieriai planuoja ją patrigubinti, tad iki 2017 m. „Puffin“ galės skraidyti iki 240–320 kilometrų atstumu.

Kadangi „Puffin“ bus labai tylus (skrendant 150 metrų aukštyje jis skleis tik 50 dB triukšmą) ir dėl mažo išskiriamos šilumos kiekio prastai fiksuojamas radarų infraraudonųjų daviklių, jis idealiai tinka slaptosioms JAV specialiųjų dalinių operacijoms. Tokius lėktuvus būtų galima leisti iš povandeninių laivų, o nepilotuojami orlaivio modeliai galėtų gabenti šaudmenis ir krovinius. Tačiau „Puffin“ planuojama naudoti ir civilinėje aviacijoje – kaip asmeninę oro transporto priemonę ar skubių siuntų pristatymo miestų sąlygomis orlaivį.

Ekspertų manymu, sukūrus „Puffin“ versiją, leidžiančią pilotuoti ne gulsčiomis, o sėdint, tokį orlaivį būtų galima pateikti ir masinei rinkai.

Kol kas „Puffin“ egzistuoja tik brėžinių ir koncepciją iliustruojančių vaizdo siužetų pavidalu, tačiau iki kovo mėnesio jo kūrėjai ketina pristatyti 1:3 dydžio kyboti ore gebantį tokio orlaivio modelį. Po to per 3 mėnesius bus tobulinamas perėjimas nuo horizontalaus skrydžio vidutiniu greičiu iki greičio sumažinimo ir pakibimo. Kada ketinama pagaminti visavertį „Puffin“ prototipą, neskelbiama. San Franciske prasidėjusioje „American Helicopter Society“ konferencijoje šio orlaivio kūrėjai specialistams pateiks tik jo koncepcijos metmenis.


Technologijos.lt
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!