Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/projektai/kompiuterija/71983/lietuviai-kurs-dirbtiniu-intelektu-grista-prekiu-pristatymo-sistema/spausdinti/

Lietuviai kurs dirbtiniu intelektu grįstą prekių pristatymo sistemą

Publikuota: 2020-03-05 14:55
Tematika: IT, kompiuteriai ir sistemos
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Dirbtinio intelekto ir optimizavimo sprendimų bendrovė „Satalia Lithuania“ investuos daugiau kaip 1,2 mln. EUR į inovatyvios maršrutų planavimo tos pačios dienos prekių pristatymams platformos sukūrimą.


Dirbtinio intelekto ir optimizavimo sprendimų bendrovė „Satalia Lithuania“ investuos daugiau kaip 1,2 mln. EUR į inovatyvios maršrutų planavimo tos pačios dienos prekių pristatymams platformos sukūrimą. Dalinė parama šio projekto įgyvendinimui britų kapitalo bendrovei skirta pagal užsienio investuotojų Lietuvoje vykdomus mokslinius tyrimus skatinančią „Smart FDI“ priemonę.

Lietuviai kurs dirbtiniu intelektu grįstą prekių pristatymo sistemą

Pastaruosius 6 metus „Satalia Lithuania“ komanda vystė dirbtiniu intelektu grįstus produktus, skirtus optimizuoti maršrutų planavimą, prekybą ar žmogiškųjų išteklių valdymą. Tarp bendrovės klientų yra tokie vardai kaip britų mažmeninės prekybos milžinė „Tesco“, konsultacijų kompanija PwC ar nacionalinis Didžiosios Britanijos transliuotojas BBC. Bendrovė jau turėjo didžiulės patirties maršrutų planavimo ir optimizavimo srityje: pavyzdžiui, „Satalia Delivery“ platforma yra įdiegta „Tesco“ elektroninės prekybos padalinyje. Lietuvių kurta sistema apdoroja daugiau kaip 100.000 „Tesco“ internetinių užsakymų ir leidžia 5% padidinti pristatymų kiekį su esamais ištekliais bei 19% sumažinti nenumatytų viršvalandžių atvejus.

Vis dėlto Domas Janickas, „Satalia Lithuania“ vadovas, komentuoja, kad ligšioliniai bendrovės maršrutų planavimo ir optimizavimo įrankiai buvo skirti prekių pristatymui kitą dieną po įsigijimo ar dar vėliau. Tad naujasis įrankis – „Satalia Delivery Same Day“ bus skirtas spręsti visiškai kitas problemas, atsirandančias siekiant kuo efektyviau naudoti verslo resursus pristatant prekes tą pačią dieną.

„Šiandien vis daugiau el. prekybos įmonių siekia pristatyti prekes pirkėjams tą pačią dieną ir tai tampa standartiniu pirkėjų lūkesčiu. Tai į mažmeninės prekybos procesus atneša daugybę dinaminių kintamųjų ir nežinomųjų. Jei prekių pristatymas planuojamas išvakarėse, kurjeriams tereikia sudaryti optimalius maršrutus, bet išvežiojant tos pačios dienos užsakymus, reikia įvertinti kelionės metu atsirandančius naujus užsakymus, atstumus nuo sandėlio, įvairius netikėtumus, tokius kaip eismo įvykiai, spūstys, eismo organizavimo pokyčiai ir kt. Čia taip pat atsiranda milžiniški duomenų analizės ir prognozavimo iššūkiai bei nemaži skirtumai tarp teorinių-matematinių optimizavimo paskaičiavimų ir „realaus gyvenimo“. Šiandien tos pačios dienos pristatymai verslui nėra itin finansiškai patrauklūs – tam reikia didelių pajėgumų ir daug sandėlių visame mieste. Savo ruožtu rinkoje esantys produktai neatsižvelgia į tos pačios dienos nežinomuosius ir kintamuosius. Todėl pasitelkę akademines žinias ir patirtį su realiais klientais kursime dirbtiniu intelektu grįstą sprendimą, galintį suefektyvinti šią veiklą sumažinant išlaidas kiekvienam pristatymui“, – kalba D. Janickas.

Pasak jo, dalį platformos tyrimų sudarys ir dinaminės kainodaros modulis, vartotojams jau pažįstamas iš kai kurių keleivių pavežėjimo paslaugų teikėjų. „Satalia“ vertinimu, realaus laiko reakcija į kurjerių pasiūlą ir pirkėjų paklausą bei galimybė pasirinkti „brangesnius“ ar „pigesnius“ pristatymo langus prisidės tiek prie didesnio klientų pasitenkinimo, tiek ir prie optimalesnių maršrutų. Savo ruožtu kurjerių sutaupomas laikas ir degalai prisidės ne tik prie geresnių verslo rodiklių, bet ir prie ekologijos ir darbuotojų pasitenkinimo.

Lietuvoje „Satalia“ bus atsakinga už platformos programavimo, dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi modulių, vartotojo sąsajos kūrimo, operacijų, projektų valdymo, kokybės priežiūros ir kitus darbus. Planuojama, kad be dabartinės 14-os žmonių komandos produkto vystymui „Satalia Lithuania“ samdys dar 4-5 profesionalus.

„Satalia Lithuania“ į platformos vystymui reikalingus tyrimus investuos 1,24 mln. EUR. Dalis šios investicijos – 0,65 mln. EUR – bus finansuojama pagal „Smart FDI“ priemonę. Finansavimo sutartį bendrovė pasirašė šių metų sausį. Esamos dienos pristatymo platformos projektas bus įgyvendinamas iki 2021 m. pabaigos.

2019 m. „Satalia Lithuania“ bendrovę įsigijo Didžiosios Britanijos dirbtinio intelekto sprendimų kūrėja „Satalia“ (NPComplete, Ltd.). Iki tol Kauno įmonė nuo 2012 m. veikė kaip UAB „Data Dog“. Šiuo metu visa „Satalia“ grupė Londone, Kaune, Vienoje, Atėnuose ir Liuksemburge vienija daugiau kaip 100 programuotojų, duomenų mokslininkų, testuotojų, produkto vadovų ir kitų specialistų. Kauno biure dirba daugiau kaip 40 profesionalų. Per artimiausius porą metų bendrovė Lietuvoje ketina įdarbinti dar bent 50 informacinių technologijų specialistų.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!