Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/projektai/kompiuterija/20705/vilnieciai-naudojasi-zaliuju-koridoriu-privalumais/spausdinti/

Vilniečiai naudojasi žaliųjų koridorių privalumais

Publikuota: 2009-12-17 14:07
Tematika: IT, kompiuteriai ir sistemos
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Siemens, UAB

Eismo valdymo sistemos dalis – transporto arba žaliųjų koridorių įrengimas – už kurią pagal konsorciumo sutartį buvo atsakingas „Siemens“, yra pilnai įgyvendinta ir veikia 100 proc. Vilniuje šiuo metu veikia visi 6 transporto koridoriai, kuriuose esančios sankryžos dirba koordinuotai ir leidžia eismo dalyviams judėti greičiau ir saugiau.


Eismo valdymo sistemos dalis – transporto arba žaliųjų koridorių įrengimas – už kurią pagal konsorciumo sutartį buvo atsakingas „Siemens“, yra pilnai įgyvendinta ir veikia 100 proc. Taip pat „Siemens“ vykdo visus sutartyje numatytus sistemos palaikymo, aptarnavimo bei garantinius įsipareigojimus.

Vilniuje šiuo metu veikia visi 6 transporto koridoriai (intensyviausio eismo pagrindinės gatvės ir sankryžos), kuriuose esančios sankryžos dirba koordinuotai ir leidžia eismo dalyviams judėti greičiau ir saugiau.

Veikiantys transporto koridoriai:

  • I-as: Vilniaus oro uostas–Žaliasis tiltas;
  • II-as: Žaliasis tiltas–Kalvarijų g.–Kareivių g.;
  • III-ias: Žaliasis tiltas–Arsenalo g.–Antakalnio g.–Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.);
  • IV-as: J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)–Savanorių pr. (iki Riovonių g.);
  • V-as: Vasario 16-osios g.–Tauro g.–Šopeno g.–Pylimo g.–Jakšto g.;
  • VI-as: T. Narbuto g.–Kęstučio g.–Vytauto g. (Žvėrynas).

Vilnius yra vienas pirmųjų Rytų Europos miestų, kuriame įdiegta intelektuali eismo valdymo sistema. Nepriklausomi tarptautiniai ekspertai „Economist Intelligence Unit“ įvertino Vilniaus miestą už iniciatyvas, sprendžiant ženkliai išaugusio automobilių skaičiaus mieste sukeliamas transporto spūstis. Intelektualios eismo valdymo sistemos diegimas Vilniuje pristatomas kaip pavyzdinis projektas kitiems Europos miestams, susiduriantiems su panašiomis eismo valdymo problemomis.

Vilniečiai naudojasi žaliųjų koridorių privalumais

„Remiantis Lietuvos Policijos eismo priežiūros tarnybos pateikiama oficialia statistika, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, avaringumas Vilniaus gatvėse sumažėjo beveik 30 proc., o pagal mūsų specialistų atliktus matavimus, įdiegus intelektualią eismo valdymo sistemą, kai kuriuose koridoriuose pralaidumas padidėjo iki 30 proc. Taip pat turėjo sumažėti automobilių sunaudojamas degalų kiekis, o tuo pačiu – ir aplinkos tarša“, – teigia „Siemens“ transporto ir pramonės skyrių direktorius Kęstutis Čiplys.

Veikiantys žalieji koridoriai teikia eismo dalyviams ir visiems miestiečiams daug privalumų:

  • Sumažėjusios spūstys;
  • Išaugęs transporto srautų vidutinis greitis;
  • Mažiau avarijų;
  • Išaugęs eismo dalyvių saugumas;
  • Gerėja miesto ekologinė situacija.

Deja, kol kas naudotis visais žaliųjų koridorių privalumais vilniečiai ir kiti miesto svečiai negali, nes nėra įdiegta viešojo transporto prioriteto sistema. Pagal sutartį užsakovas – SĮ „Susisiekimo paslaugos“ – pageidavo šviesoforuose ir viešojo transporto priemonėse įrengti specialią įrangą, kuri šviesoforus „perspėtų“ apie artėjantį autobusą ar troleibusą, ir leistų pastariesiems greičiau kirsti sankryžą. Ilgą laiką „Urbico“, įmonė, atsakinga už viešojo transporto prioriteto sistemos įrengimą, ieškojo techninio sprendimo prisiimtiems pagal sutartį užsakovo reikalavimams įgyvendinti ir šiuo metu teigia jį radusi, tačiau darbai dar nepradėti. Todėl visi kaltinimai dėl neva neefektyvių transporto koridorių, kurių „veikimą“ reikšmingai įtakoja didelis, intensyvus ir nesureguliuotas viešojo transporto judėjimas, turėtų būti adresuojami būtent šiam konsorciumo nariui.

Viešai „Urbico“ svaidomi nepagrįsti kaltinimai dėl eismo valdymo sistemos neefektyvumo, neveikimo ar darbų vėlavimo yra tik būdas nuslėpti ar bent jau nukreipti dėmesį nuo pastaruoju metu „Urbico“ slegiančių problemų. Tikrosios konsorciumo iširimo priežastys – kertinių konsorciumo sutarties principų nepaisymas ir atsisakymas vykdyti prisiimtus įsipareigojimus bei sudėtinga „Urbico“ finansinė padėtis. Daugiau kaip pusę metų nematydama jokių pokyčių ir patirdama vis didesnius nuostolius „Siemens“ rugsėjo viduryje buvo priversta pasitraukti iš konsorciumo.

„Dar kartą norėtume pareikšti, jog visi „Siemens“ prisiimti įsipareigojimai diegiant automatizuotą šviesoforų sistemą Vilniaus mieste yra pilnai įvykdyti. Šiuo metu „Siemens“ ir toliau atlieka darbus, susijusius su sistemos palaikymu bei eksploatavimu. Bet kokie kaltinimai mūsų adresu dėl vėlavimo ar darbų neatlikimo neturi pagrindo ir yra skleidžiami siekiant nukreipti visuomenės dėmesį nuo bendrovės „Urbico“ sutartinių įsipareigojimų nevykdymo.

„Siemens“ visada vykdė ir vykdo savo įsipareigojimus – tą įgalina tarptautinės kompanijos resursai ir vietinių bei užsienio „Siemens“ ekspertų ir specialistų kvalifikacija. Nepaisant nemalonios patirties, esame pasiryžę toliau vykdyti įsipareigojimus pagal sutartis su SĮ „Susisiekimo paslaugos“ bei dalyvauti kituose ambicingiausiuose projektuose, kurių tikslas – gerinti infrastruktūrą ir aplinką, kurioje gyvename, spręsti efektyvios energijos, pramonės bei sveikatos priežiūros sričių klausimus“, – teigia „Siemens“ generalinis direktorius Lietuvoje Audris Barcevičius.


‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!