Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/projektai/ivairus/17357/lietuvos-gyventojai-bibliotekose-rinkosi-netradicinei-pazinciai-su-internetu/spausdinti/

Lietuvos gyventojai bibliotekose rinkosi netradicinei pažinčiai su internetu

Publikuota: 2009-05-28 15:14
Tematika: Organizaciniai, planavimo
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Projektas „Bibliotekos pažangai“

Lietuvos viešųjų bibliotekų lankytojams buvo suteikta ypatinga proga smagiai pradėti ar atnaujinti pažintį su internetu. Aštuonios Lietuvos viešosios bibliotekos dalyvavo varžytuvėse, kurių metu kiekvienas lankytojas galėjo patikrinti ir pagilinti savo kompiuterinio bei internetinio raštingumo žinias spręsdamas edukacinio žaidimo „Paskutinis valdovas“ galvosūkius ir užduotis.


Lietuvos viešųjų bibliotekų lankytojams buvo suteikta ypatinga proga smagiai pradėti ar atnaujinti pažintį su internetu. Aštuonios Lietuvos viešosios bibliotekos dalyvavo varžytuvėse, kurių metu kiekvienas lankytojas galėjo patikrinti ir pagilinti savo kompiuterinio bei internetinio raštingumo žinias spręsdamas edukacinio žaidimo „Paskutinis valdovas“ galvosūkius ir užduotis.

Geriausiai žaidimo „Paskutinis valdovas“ galvosūkius perprasti sekėsi Šiaulių apskrities P. Višinskio viešosios bibliotekos lankytojams, iš viso pelniusiems 8499 taškus. Netoli nuo lyderio atsiliko Utenos A. ir M. Miškinių viešoji biblioteka su 8089 taškais, trečioje vietoje – Alytaus r. savivaldybės viešoji biblioteka su 6650 taškų. Visų pirmą vietą iškovojusios Šiaulių bibliotekos komandos narių laukia projekto „Bibliotekos pažangai“ prizai – USB atmintinės. Be to, iš visų varžytuvėse dalyvavusių lankytojų burtų keliu buvo atrinkti laimingieji, apdovanoti projekto „Bibliotekos pažangai“ suvenyrais.

Utenos komanda
Utenos komanda

Žaidimas „Paskutinis valdovas“ vyksta nuo balandžio mėnesio, jame jau dalyvauja arti 3 tūkst. interneto vartotojų. Kad įveiktų užduotis, žaidėjai turi pasitelkti naudingas interneto svetaines, įrankius ir informacijos šaltinius. Tokiu būdu gyventojai skatinami artimiau susipažinti su žiniatinklio teikiamomis galimybėmis bei kuo efektyviau jomis naudotis kasdien.

„Varžytuves bibliotekose surengėme tam, kad pakviestume ne tokius drąsius ar imlius naujovėms lankytojus pasidomėti viešos interneto prieigos bibliotekose teikiamomis galimybėmis. Juk gilinti pažintį su internetu yra drąsiau ir įdomiau, kai darai tai ne vienas, o kartu su bendraminčiais – kitais lankytojais ir bibliotekų darbuotojais, – sako edukacinį žaidimą organizuojančio projekto „Bibliotekos pažangai“ vadovas Kęstutis Juškevičius. – Džiaugiamės, kad Lietuvos gyventojai gana aktyviai atsiliepė į mūsų kvietimą ir noriai dalyvavo varžytuvėse“.

Alytaus komanda
Alytaus komanda

Varžytuvėse dalyvavo ir iššūkį viena kitai metė šios bibliotekos:

  • Alytaus r. savivaldybės viešoji biblioteka;
  • Klaipėdos apskrities viešoji I. Simonaitytės biblioteka;
  • Marijampolės P. Kriaučiūno viešoji biblioteka;
  • Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės viešoji biblioteka;
  • Šiaulių apskrities P. Višinskio viešoji biblioteka;
  • Tauragės r. savivaldybės viešoji biblioteka;
  • Telšių r. savivaldybės K. Praniauskaitės viešoji biblioteka;
  • Utenos A. ir M. Miškinių viešoji biblioteka.

Socialinis ir edukacinis žaidimas „Paskutinis valdovas“ vyks iki birželio pabaigos. Jo metu dalyviai seka tinklaraštyje pasakojamą intriguojančią istoriją ir sprendžia įvairius internete slypinčius galvosūkius. Kai kuriems jų pakanka susipažinti su naudinga interneto svetaine, o kai kurios užduotys gali pareikalauti ir pagilinti kompiuterinio raštingumo žinias.

Žaidimo nugalėtojai, per visą projekto laiką pateikę daugiausiai teisingų atsakymų, bus apdovanoti rėmėjų TEO, „Tiketos“ ir „Pigu.lt“ įsteigtais prizais: pirmosios vietos nugalėtojui atiteks nešiojamasis kompiuteris, o antrąją ir trečiąją vietą užėmusiems žaidėjams bus įteikti elektroninių knygų skaitytuvai, visiems lyderiams bus įteikti bilietai į norimus renginius ir internetinio prekybos centro dovanų čekiai. Organizatoriai prizais apdovanos ir dar pusšimtį burtų keliu atrinktų žaidėjų, įveikusių visas žaidimo užduotis.

Apie projektą „Bibliotekos pažangai“

Projektas „Bibliotekos pažangai“

Iki 2011 m. truksiantį projektą Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka įgyvendina kartu su Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir šalies viešosiomis bibliotekomis. Projektą drauge finansuoja Billo ir Melindos Gatesų fondas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir savivaldybės bei bendrovė „Microsoft“, padovanojusi naujausios programinės įrangos. Projekte dalyvauja daugiau kaip 1 200 viešųjų bibliotekų.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!