Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/projektai/elektronika/79846/ikvepiantis-klaipedos-mokslininku-pavyzdys-is-senos-valties-sukonstravo-elektra-varoma-laiva/spausdinti/

Įkvepiantis Klaipėdos mokslininkų pavyzdys – iš senos valties sukonstravo elektra varomą laivą

Publikuota: 2021-09-21 12:04
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Autorius: Jovita Gaižauskaitė
Inf. šaltinis: LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt

Klaipėdos universiteto mokslininkai iš senos valties sukonstravo elektra varomą laivą. Jis jau bandomas vandenyje, o ateityje, planuojama, tokiais moderniais laivais galės būti paversta ir daugiau taršių laivų.


Klaipėdos universiteto mokslininkai iš senos valties sukonstravo elektra varomą laivą. Jis jau bandomas vandenyje, o ateityje, planuojama, tokiais moderniais laivais galės būti paversta ir daugiau taršių laivų.

Klaipėdos mokslininkų pavyzdys – iš senos valties sukonstravo elektra varomą laivą / LRT stop kadras
Klaipėdos mokslininkų pavyzdys – iš senos valties sukonstravo elektra varomą laivą
LRT stop kadras

Danės upe plaukiantis laivas garso kelia tik tiek, kiek banguoja sujudintas vanduo: jis varomas elektra.

„Viskas prasidėjo nuo draugiškos idėjos restauruoti vieną seną gelbėjimo valtį ir iškilo toks esminis klausimas, ar pasiliekam prie vidaus degimo variklio, ar pereinam prie elektrinio – švaresnio, tylesnio“, – pasakoja Klaipėdos universiteto doktorantas Tomas Žapnickas.

Nutarta rinktis naujoves: taip per 3,5 metų Klaipėdos universiteto mokslininkai seną valtį pavertė moderniu ličio baterijomis varomu laivu, kuris dabar atlieka bandomuosius plaukimus.

„Greitis jo nėra didelis, tačiau plaukimo atstumas gan nemažas: maksimaliu greičiu mes galim nuo 6 iki 8 valandų plaukti, o ekonomišku galim dvi paras su vienu įkrovimu plaukti. Eksploatacinės sąnaudos šitokios propulsijos yra ženkliai mažesnės, pradedant nuo tepalų keitimo, tepalų filtrų keitimo, visokių dirželių“, – teigia T. Žapnickas.

Nors tokia laivyba – tyli ir švari, kol kas – labai brangi. Viso projekto vertė – 140 tūkst. eurų. Klaipėdiečiai sako, nebuvo sunku seną valtį priversti plaukti elektra, sunkesnė dalis – estetinis vaizdas: restauruotas korpusas, variklis įmontuotas į jį, labai daug rankų darbo.

„Vizitinė kortelė šito laivo yra interjeras visas ir dizainas. Tomas sukūrė, daug medžio darbų, antstatas pataps mediniu, bortai dar medžiu pasidengs, viduj šiek tiek“, – pasakoja hidrografas, inžinierius Evaldas Norušis.

Tokių projektų universiteto mokslininkai imasi norėdami parodyti ir verslui, kad įmanoma kitaip varomus laivus paversti elektriniais.

„Kiekvieno universiteto tikslas parodyti verslui, kad galimybės yra labai didelės. Turbūt žinote, kad ne vienas universiteto absolventas dalyvavo kuriant elektrinį autobusą „Dancer“, taip pat mes parodome verslui galimybes augindami krevetes, augindami kitus akvakultūros gyvūnus“, – sako Klaipėdos universiteto rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas.

Šis elektrinis laivas – vienas iš Klaipėdos universiteto ir partnerių Lenkijoje, Vokietijoje bei Lietuvoje vykdyto bendro projekto rezultatų. Tikimasi, kad, pasinaudojus šia patirtimi, mažos ir vidutinės įmonės galės patekti į tarptautines elektra varomų laivų rinkas.


LRT
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!