Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/produktai/programos/98434/fad-ir-ai-seo-geo-kaip-maza-vietini-versla-pavyko-iskelti-i-chatgpt-atsakymus/spausdinti/

FAD ir AI SEO (GEO): kaip mažą vietinį verslą pavyko iškelti į „ChatGPT“ atsakymus

Publikuota: 2025-10-13 14:12
Tematika: IT sprendimai, programinė įranga
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai (reklama)

Dar visai neseniai buvo manoma, kad „Google AI Overviews“ ar „ChatGPT“ atsakymai – tai didelių prekių ženklų „teritorija“, tačiau šiandien vis dažniau pasigirsta istorijų, kaip nedideli vietiniai verslai atranda savo kelią į AI sugeneruotus atsakymus. Vienas tokių – Panevėžyje įsikūrusi namų kepyklėlė „Gardus Malonumas“.


Dar visai neseniai buvo manoma, kad „Google AI Overviews“ ar „ChatGPT“ atsakymai – tai didelių prekių ženklų „teritorija“, tačiau šiandien vis dažniau pasigirsta istorijų, kaip nedideli vietiniai verslai atranda savo kelią į AI sugeneruotus atsakymus. Vienas tokių – Panevėžyje įsikūrusi namų kepyklėlė „Gardus Malonumas“. Šio prekės ženklo sėkmę lėmė Skaitmeninės rinkodaros agentūros „FAD“ komandos įgyvendinta AI SEO (GEO) optimizacijos strategija.

Tomas Morkūnas, „FAD“ vadovas
Tomas Morkūnas, „FAD“ vadovas

„Dirbtinis intelektas nebesirenka tik didžiųjų, jis renkasi tuos, kurie geba aiškiai ir struktūruotai komunikuoti apie save. Jei verslas paruošia tinkamą turinį – jis gali tapti matomas net ir turėdamas ribotą biudžetą“, – teigia „FAD“ vadovas Tomas Morkūnas. Riboti resursai, bet neribotos ambicijos

„Gardus Malonumas“ – nedidelė, šeimos pagrindu veikianti kepyklėlė Panevėžyje, kurios vizitinė kortelė – naminiai tortai Panevėžyje ir individualiai pagal užsakymą gaminami desertai. Kiekvienas gaminys čia kuriamas rankomis, be masinės gamybos linijų, todėl klientai renkasi šią kepyklėlę ne tik dėl skonio, bet ir dėl išskirtinės kokybės bei autentiškumo.

Verslo pradžia nebuvo lengva. Reklamos biudžetas buvo minimalus: socialiniai tinklai, keli vietinės spaudos paminėjimai ir „iš lūpų į lūpas“ rekomendacijos. Visgi, savininkė turėjo labai aiškų tikslą: tapti matoma vietinėje rinkoje ir pritraukti klientus, kurie vertina rankų darbo saldumynus.

Problema buvo akivaizdi – Panevėžyje jau veikė keletas stambių kepinių gamintojų, kurie turėjo tiek stiprias rinkodaros kampanijas, tiek ilgus metų metus kurtus prekės ženklus. Natūralu, kad paieškoje ar rekomendacijose dažniausiai pirmi matydavosi jie.

Taigi, klausimas tapo itin konkretus – kaip pasiekti, kad būtent ši nedidelė kepyklėlė išsiskirtų ir būtų matoma ne tik „Google“ paieškoje, bet ir AI sugeneruotose rekomendacijose?

Čia įsitraukė „FAD“ komanda. Pasak įmonės vadovo Tomo Morkūno, ši situacija – puikus pavyzdys, ką gali pakeisti tinkamai pritaikyta AI SEO optimizacijos strategija.

„Daugelis mažų įmonių įsitikinusios, kad neturi šansų konkuruoti su stambiaisiais, tačiau AI suteikia naują žaidimo lauką. Čia nebėra svarbiausia reklamos biudžeto dydis. Lemiamą reikšmę turi turinio kokybė, duomenų struktūra ir gebėjimas komunikuoti taip, kad AI algoritmai tave suprastų. Mažas verslas, kuris geba tai padaryti, gali netgi aplenkti didžiuosius“, – aiškina Morkūnas.

Jis pabrėžia, kad AI šiandien tampa lyg nauju rekomendacijų šaltiniu. Klientai pasitiki sugeneruotais atsakymais taip pat, kaip anksčiau pasitikėdavo draugų ar šeimos narių rekomendacijomis, todėl „Gardus Malonumas“ sėkmė yra ne tik vieno verslo istorija, bet ir signalas visiems smulkiesiems – AI gali tapti verslo sąjungininku, žinoma, jei mokama tinkamai pasiruošti.

AI SEO (GEO) optimizacija – kelias į matomumą

Norint pasiekti AI algoritmus, FAD komanda parengė integruotą strategiją. Ji apėmė tradicinį SEO, reputacijos valdymą ir turinio pritaikymą AI sistemoms.

Įgyvendinti sprendimai:

  • Google Business Profile optimizacija. Buvo atnaujinti produktų aprašymai, sukelta kainodara, pridėtos profesionalios nuotraukos, panaudoti vietinės rinkos raktiniai žodžiai.
  • Struktūruoti duomenys (Schema.org). Kontaktai, paslaugos ir meniu aprašyti taip, kad AI algoritmai galėtų juos suprasti ir interpretuoti.
  • Q&A turinys. Sukurti klausimai ir atsakymai, kurie yra specialiai pritaikyti AI sistemoms – nuo „kur rasti geriausią tortą Panevėžyje?“ iki „ar galima užsisakyti individualų desertą šventei?“.
  • Reputacijos stiprinimas. Rinkti realių klientų atsiliepimai, užtikrinti paminėjimus vietinėje žiniasklaidoje ir aktyviai komunikuoti socialiniuose tinkluose.

„Dirbtiniam intelektui svarbiausia – patikimumas. Kai AI mato, kad apie verslą kalba klientai, kad jis minimas žiniasklaidoje ir turi aiškiai struktūruotą informaciją, tuomet atsiranda galimybė patekti tarp rekomenduojamų atsakymų“, – aiškina Morkūnas.

Rezultatai: nuo „Google“ paieškos iki AI atsakymų

Medaus tortai Panevėžyje. „Gardus Malonumas“ nuotr.
Medaus tortai Panevėžyje. „Gardus Malonumas“ nuotr.

Vos po kelių mėnesių nuo strategijos įgyvendinimo „Gardus Malonumas“ pasiekė tai, kas prieš tai atrodė beveik neįmanoma. Kepyklėlė tapo lengviau randama ne tik tradicinėje „Google“ paieškoje, bet ir ėmė rodytis AI sugeneruotuose atsakymuose.

Kai vartotojai ieškojo tokių frazių kaip „tortai Panevėžyje“ ar „naminiai tortai Panevėžyje“ – dirbtinio intelekto generuojamose rekomendacijose vis dažniau pasirodydavo būtent šis nedidelis prekės ženklas.

Tokie rezultatai reiškė realų pokytį – ne tik didesnį žinomumą, bet ir klientų srautą. Vietiniai gyventojai, kurie anksčiau rinkdavosi tik gerai žinomas kepyklas, dabar atrado alternatyvą – autentišką, rankų darbo desertus siūlančią kepyklėlę. FAD komanda pastebi, kad būtent AI rekomendacijos tapo „tiltu“ tarp smulkaus verslo ir naujų klientų.

Pasak „FAD“ vadovo Tomo Morkūno, šis atvejis yra akivaizdus įrodymas, kad dirbtinis intelektas gali atverti duris net ir tiems, kurie neturi didelių išteklių.

„Mūsų tikslas buvo parodyti, kad AI SEO nėra privilegija tik didiesiems. Šiandien net ir maža kepyklėlė, tinkamai sudėliojusi strategiją, gali būti rekomenduojama greta didžiausių rinkos žaidėjų. AI mato struktūruotą informaciją, patikimus atsiliepimus ir tikrą reputaciją. Būtent tai tampa svarbiausiu svertu, o ne reklamos biudžeto dydis.“

Morkūnas pabrėžia, kad toks rezultatas smulkiems verslams yra ne tik sėkmės istorija, bet ir naujos galimybės signalas. Šiandien jau nebeužtenka tradicinės rinkodaros metodų, būtina įsisavinti AI SEO optimizaciją, nes būtent čia formuojasi rytojaus konkurencija.

Ką ši istorija sako kitiems verslams?

„Gardus Malonumas“ pavyzdys yra labai aiški žinutė visiems smulkiesiems verslams – AI SEO optimizacija nebepriklauso nuo verslo dydžio, o tampa išgyvenimo klausimu. Jeigu dar vakar pakakdavo tradicinio SEO ar aktyvumo socialiniuose tinkluose, tai šiandien klientų sprendimus vis labiau lemia dirbtinio intelekto sugeneruoti atsakymai.

Net mažiausia kavinė, odontologijos kabinetas ar vietinė kirpykla gali tapti matomi šalia didžiųjų konkurentų. Tačiau tik tada, jei tinkamai paruošia savo duomenis, turinį ir reputaciją. AI nevertina reklamos biudžeto, jis vertina tikslumą, struktūrą ir patikimumą.

„Verslai turi suprasti, kad šiandien klientų pasirinkimus formuoja AI. Kas vakar buvo tik eksperimentas, šiandien jau yra reali konkurencinė kova. Jei tavęs nėra AI rekomendacijose, netrukus gali nebūti ir rinkoje“, – pabrėžia „FAD“ vadovas Tomas Morkūnas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad artimiausiais metais konkurencija tarp smulkių ir vidutinių įmonių persikels būtent į AI rekomendacijų lauką, todėl pirmieji, kurie įvaldys šią sritį, turės neįkainojamą pranašumą.

„Tie, kurie pradės dabar, rytoj bus laipteliu aukščiau už konkurentus. AI SEO – tai ne prabanga, o būtinybė. Mažas verslas turi unikalų šansą būti pastebėtas, nes dirbtinis intelektas nežiūri į įmonės dydį, jis žiūri į tai, kiek gerai pateikta informacija ir ar ja galima pasitikėti,“ – sako Morkūnas.

Ši istorija tampa ne tik vieno prekės ženklo sėkmės įrodymu, bet ir pamoka visiems rinkos dalyviams – AI SEO nėra ateitis, tai jau dabartis, kuri formuoja naujas vartotojų įpročių taisykles.

AI SEO nėra ateitis – tai dabartis

„Gardus Malonumas“ istorija Panevėžyje iliustruoja, kad AI rekomendacijose gali būti ne tik tarptautiniai gigantai, bet ir vietinės kepyklėlės. Tai suteikia naujų galimybių visiems, kurie nori būti matomi ten, kur šiandien priimami pirkimo sprendimai.

Pasak Tomo Morkūno: „AI SEO yra galimybė, kurios nereikia atidėti rytojui. Tie, kurie pradeda dabar, rytoj bus ten, kur konkurentai dar tik bandys patekti.“

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!