Legendinis sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ plečia „Cayenne“ modelių gamą ir pristato galingiausią elektrinį „Cayenne Electric“ per visą gamintojo istoriją. Naujasis gamintojo kūrinys, ne tik įgalina „Porsche“ DNR su pažangiausiomis technologijomis, bet pasiekia net iki 850 kW (1 156 AG) galią ir įveikia 642 km atstumą, pilnai įkrauta baterija.

„Porsche“ nuotr.
„Porsche Cayenne Electric“ verčia naują istorijos puslapį, diktuodamas našumo, inovacijų, veržlumo ir sportiškumo, puikiai suderinto su komfortu standartus“, – sako „Porsche Lietuva“ vadovė Rasa Klimavičiūtė.
Elektriniai „Cayenne“ debiutuoja dviejų modifikacijų – „Cayenne Electric“ ir „Cayenne Turbo Electric“ – abu visais keturiais varomais ratais ir aprūpinti elektronine „Porsche Traction Management“ sistema, paskirstančia galią tarp ašių ir užtikrinančia nepriekaištingą pravažumą pačiomis įvairiausiomis sąlygomis.
Galingiausias elektrinis „Cayenne“ istorijoje
Daugiau nei 1150 AG galią išvystantis elektrinis „Cayenne Turbo“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 2,5 sekundės, nuo 0 iki 200 km/h – per 7,4 sekundės ir pasiekia maksimalų 260 km/h greitį. Su „Launch Control“ funkcija modelis išvysto iki 850 kW (1156 AG) galią ir pasiekia 1500 Nm sukimo momentą.
„Turbo“ modifikacijoje yra įdiegtas elektros variklis su tiesioginiu aušinimu – naujovė, atėjusi iš „Formulės E“. Įprastiniu važiavimo režimu galima pasiekti iki 630 kW (857 AG) galią. Naudojant „Push-to-Pass“ funkciją, vienu mygtuko paspaudimu galima aktyvuoti papildomus 130 kW (176 AG) 10 sekundžių laikotarpiui.
Tuo tarpu, „Cayenne Electric“ modelis išvysto 300 kW (408 AG) galią, o su „Launch Control“ funkcija – 325 kW (442 AG) galią ir pasiekia 835 Nm sukimo momentą. Pastarasis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,8 sekundės ir pasiekia maksimalų 230 km/h greitį.
Dar geresnę vairavimo patirtį abiejuose modeliuose suteikia pneumatinė pakaba su aktyvia pakabos valdymo sistema „Porsche Active Suspension Management“, o „Cayenne Turbo“ modelyje – ir galinio diferencialo užrakinimo sistema „Porsche Torque Vectoring Plus“ (PTV Plus) funkcijomis aprūpintos sistemos, užtikrinančios komfortą ir sportiniam automobiliui prilygstantį automobilio valdymą posūkiuose. Naujuose „Porsche“ diegiama naujoviška „Porsche Active Ride“ aktyvi pakaba – pastaroji pranoksta iki šiol naudotas pakabas, tad užtikrina dar geresnį diapazoną tarp vairavimo komforto ir dinamikos.
Pažangus ir itin greitas įkrovimas
Pilnai įkrauta baterija naujieji elektriniai „Cayenne“ pagal WLTP standartą gali nuvažiuoti 642 km, o „Cayenne Turbo“ – iki 623 km. Visiškai elektra varomų SUV modelių bendra ličio jonų baterijos talpa siekia 113 kWh.
Tuo tarpu 800 voltų įkrovimo sistema naujuosius „Cayenne“ leidžia krauti net iki 390 kW (DC) srovės galia, o tam tikromis sąlygomis – net iki 400 kW. Elektromobilius nuo 10 proc. iki 80 proc. galima įkrauti vos per 16 min., o per 10 min. įkraunama tiek, kad „Cayenne“ nuvažiuoja iki 325 km, o „Cayenne Turbo“ – iki 315 km.
Be to, „Cayenne Electric“ yra pirmasis „Porsche“ automobilis, kuris palaiko ir belaidį įkrovimą – sistemą, kuri įkrauna iki 11 kW. Norint naudotis „Porsche Wireless Charging“ sistema, vairuotojui tereikia pastatyti automobilį virš specialios plokštės ir įkrovimo procesas prasideda automatiškai.
„Cayenne Electric“ taip pat pasižymi geriausiais energijos regeneracijos rodikliais, kurie pasiekia „Formulės E“ lygio iki 600 kW regeneracijos galią. Net apie 97 proc. visų stabdymo operacijų modeliuose gali būti atliekamos vien elektros varikliais.
Atnaujintas išorės dizainas
Anot „Porsche Lietuva“ vadovės Rasos Klimavičiūtės, naujuose modeliuose kūrėjai ir toliau išlaiko gamintojo DNR eksterjero bei dizaino detalėse, išsaugodami tai, kas paverčia šį SUV unikaliu.
Tarp svarbiausių „Porsche“ dizaino akcentų – itin žemas variklio dangtis su plonais, automobilio plotį išryškinančiais „Matrix LED“ žibintais, berėmės durys ir trimačiai šoniniai slenksčiai, dažyti „Volcanic Grey Metallic“ spalva, tuo tarpu „Cayenne Turbo“ unikalia, juodai blizgia spalva.
Dviejų spalvų koncepcija dar labiau pabrėžia jo sportiškumą, o modelio unikalios ratų arkos – bekelės charakterį. „Cayenne Turbo Electric“ išsiskiria papildomais „Turbonite“ akcentais – logotipu, ratlankiais ir langų apvadais, šviesos juosta su 3D efektu automobilio gale ir animuotais grafikos elementais bei apšviestu „Porsche“ užrašu.
Naujasis „Cayenne Electric“ yra vienas aerodinamiškiausių SUV savo klasėje, aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas siekai vos 0,25, kas reikšmingai didina nuvažiuojamą atstumą bei tausoja energijos sąnaudas. Be to, aerodinaminių detalių komplektaciją sudaro aušinimo oro vožtuvai priekyje, prisitaikantis stogo aptakas ir novatoriškos aktyviosios aerodinaminės plokštelės „Turbo“ modelio gale. Visa tai – prailgina nuvažiuojamą atstumą, ypač važiuojant didesniu greičiu.
Modeliai aprūpinti „Porsche Active Aerodynamics“ (PAA) sistema, kuri tiksliai pritaiko automobilio aerodinamines savybes įvairiose važiavimo situacijose bei greitį ir tuo pačiu užtikrina geresnį valdymo dinamiškumą.
Naujas komforto lygis
Naujojo elektrinio „Cayenne“ modelio ilgis siekia 4 985 mm, plotis – 2 027 mm, aukštis – 1 674 mm – jis yra 55 mm ilgesnis nei vidaus degimo „Cayenne“ modelis. Didžiausias skirtumas – beveik 13 cm prailgintas ratų bazės ilgis, kuris gale sėdintiems keleiviams suteikia gerokai daugiau vietos ir komforto nei bet kada anksčiau. Tuo tarpu, bagažo talpa siekia – nuo 781 iki 1588 litrų ir 90 litrų priekinėje dalyje.
Modeliai aprūpintini naujais vidaus „Mood Modes“ režimais, kurie prisitaiko prie nuotaikos ir situacijos, sukurdami dar geresnę vairavimo patirtį: priklausomai nuo pasirinkimo keičiasi sėdėjimo padėtis, apšvietimas, klimato valdymas, garsas ir ekranų išvaizda, o panoraminis stogas suteikia visiškai naują erdvumo pojūtį. Gamintojas taip pat pristato ir dar vieną naujovę – šildomos ne tik sėdynės, bet ir dideli paviršiai, pavyzdžiui, porankiai ir durų apdailos.
Klientai naujuosius modelius gali renkantis iš 13 standartinių spalvų, devynių 20–22 colių ratlankių dizainų, 12 interjero kombinacijų, penkių interjero ir tiek pat akcentų paketų.
Naujieji elektriniai „Cayenne“ išsiskiria ir pažangia „Porsche Driver Experience“ sistema su didžiausiais iki šiol „Porsche“ skaitmeniniais ekranais. Centre – lenktas OLED „Flow Display“ ekranas, papildytas 14,25 colio skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir 14,9 colio keleivio ekranu. Pirmą kartą modeliuose montuojamas ir projekcinis AR ekranas, sukuriantis virtualų 87 colių vaizdą prieš automobilį.
Be to, naujoji „Porsche Digital Interaction“ – skaitmeninė veikimo sistema dar labiau pagerina vairuotojo patirtį, nes yra orientuota į vairuotojo poreikius bei greitesnę prieigą prie funkcijų.
Pilnai elektrinius „Cayenne“ modelius užsisakyti galima jau dabar. Lietuvoje elektrinio „Cayenne“ kaina prasideda nuo 107 221 Eur., o „Cayenne Turbo“ nuo 168 521 Eur.

Legendinis sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ plečia „Cayenne“ modelių gamą ir pristato galingiausią elektrinį „Cayenne Electric“ per visą gamintojo istoriją. Naujasis gamintojo kūrinys, ne tik įgalina „Porsche“ DNR su pažangiausiomis technologijomis, bet pasiekia net iki 850 kW (1 156 AG) galią ir įveikia 642 km atstumą, pilnai įkrauta baterija.