Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/produktai/elektronika/99058/renault-pristato-naujaji-trafic-van-e-tech-electric-futuristinis-dizainas-universalumas-ir-iki-450-km-viena-ikrova/spausdinti/

„Renault“ pristato naująjį „Trafic Van E-Tech electric“: futuristinis dizainas, universalumas ir iki 450 km viena įkrova

Publikuota: 2025-11-24 17:23
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Populiariausias pasaulyje prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“ plečia savo komercinio transporto gamą ir pristato naujausią jos narį – furgoną „Trafic Van E-Tech electric“. Sukurtas ant vadinamosios riedlentės tipo platformos, visiškai elektrinis modelis užtikrins iki 450 km viena įkrova įveikiamą atstumą bei bus aprūpintas pažangia 800 V greitojo įkrovimo technologija.


Populiariausias pasaulyje prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“ plečia savo komercinio transporto gamą ir pristato naujausią jos narį – furgoną „Trafic Van E-Tech electric“. Sukurtas ant vadinamosios riedlentės tipo platformos, visiškai elektrinis modelis užtikrins iki 450 km viena įkrova įveikiamą atstumą bei bus aprūpintas pažangia 800 V greitojo įkrovimo technologija.

„Renault“ pristato naująjį „Trafic Van E-Tech electric“: futuristinis dizainas, universalumas ir iki 450 km viena įkrova

Vardas, tapęs sėkmės sinonimu

Pirmasis „Renault Trafic“ dienos šviesą išvydo dar 1980-aisiais. Iš viso per tris ankstesnes kartas pagaminta daugiau kaip 2,5 mln. šio furgono vienetų. „Trafic“ vardas tapo sėkmės sinonimu vidutinių lengvųjų komercinių transporto priemonių rinkoje. Remdamasis šiuo paveldu, ketvirtosios kartos visiškai elektrinis modelis žymi revoliucinį pokytį.

Naujasis „Renault Trafic Van E-Tech electric“ sukurtas ant naujos vadinamosios riedlentės tipo platformos, optimizuojančios krovinių talpą pagal transporto priemonės užimamą plotą, su minimalia priekine iškyša ir gale sumontuota galios pavara. Dėl to apsisukimo skersmuo yra toks pat kaip „Clio“ – vos 10,3 metro.

L1 kėbulo tipo naujasis elektrinis furgonas siūlo 5,1 m3 krovos tūrį, jo ilgis siekia 4,87 m, o plotis – 1,92 m. L2 furgonas su 5,8 m3 krovinių talpa yra 5,27 m ilgio ir turi 40 cm ilgesnę ratų bazę. Kartu iki 1,90 m sumažintas bendras aukštis, užtikrinamas patekimas patekimas į visas požemines automobilių stovėjimo aikšteles.

Futuristinis dizainas

„Renault“ pristato naująjį „Trafic Van E-Tech electric“: futuristinis dizainas, universalumas ir iki 450 km viena įkrova

Naujasis „Trafic Van E-Tech electric“ pasižymi šiuolaikišku dizainu – trumpa priekinė iškyša, didelė ratų bazė ir aerodinaminis, vientisas kėbulas. Taip pat aiškiai matoma aukštųjų technologijų įtaka – priekinė šviesos juosta išreiškia stiprų prekių ženklo identitetą. Įspūdį dar labiau pabrėžia apšviestas logotipas ir iki dienos žibintų besitęsiančios šviesos linijos, sukuriančios pažangiai atrodantį šviesų išdėstymą.

Ši šviesos juosta iš karto patraukia akį ir vizualiai praplečia priekinę dalį. Po ja esantys priekiniai žibintai yra santūresnio dizaino. Futuristinis „Trafic“ stilius taip pat atsiskleidžia jo priekiniame stikle, primenančiame šalmo skydelį ir sudarytą iš priekinio stiklo bei dviejų šoninių langų.

„Trafic Van E-Tech electric“ išlaiko pusiausvyrą savo moderniomis proporcijomis ir išvaizda, kai kurios zonos nudažytos kėbulo spalva, o kitos yra juodos, siekiant išreikšti tvirtumą, kurio tikimasi iš lengvojo komercinio automobilio.

Tęsiant išskirtinį dizainą, salone yra tvirtas vamzdžio formos prietaisų skydelis, einantis iš vienos salono pusės į kitą. Nors tokia forma yra nesenstanti, prietaisų skydelis taip pat yra itin modernus, nes turi du ekranus: 10 colių prietaisų skydelį ir 12 colių centrinį ekraną, pasuktą į vairuotoją. Sėdynės aptrauktos „Zeta“ mėlynos spalvos džinsinio ir pilko audinio mišiniu su geltonais dygsniais ir pilku atspalviu arba baltais dygsniais ir mėlynu atspalviu.

„Renault“ pristato naująjį „Trafic Van E-Tech electric“: futuristinis dizainas, universalumas ir iki 450 km viena įkrova

„Renault“ siekia, kad „Trafic Van E-Tech electric“ sudėtyje būtų daugiau nei 23 proc. perdirbtų medžiagų, įskaitant bateriją. Šis tikslas atitinka „Renault Group“ strategiją iki 2030 m. transporto priemonėse naudoti 33 proc. perdirbtų medžiagų pagal svorį.

Kalbant konkrečiai apie plastiką, transporto priemonėje turėtų būti daugiau nei 15 proc. perdirbtų plastikų (> 40 kg). Naujajame „Trafic“ apmušalams naudojama 50 proc. perdirbto „Twi-jeans“ audinio.

Du baterijų variantai

Siekiant užtikrinti kuo didesnį universalumą, „Trafic Van E-Tech Electric“ siūlomas su dviem baterijų sprendimais: važinėjimui mieste ir ilgesniam nuotoliui.

Didelį atstumą įveikiantiems vairuotojams ilgesnio nuotolio baterija su nikelio mangano kobalto (NMC) technologija užtikrina didžiausią energijos tankį ir didžiausią nuvažiuojamą atstumą: apie 450 km pagal WLTP. Šią bateriją bus galima įsigyti nuo pat modelio išleidimo.

Verslo naudotojams, daugiausia dirbantiems mieste, skirta miesto baterija, naudojanti ličio geležies fosfato (LFP) technologiją be retųjų metalų, tokių kaip kobaltas ar nikelis. Šis modelis suderina konkurencingą kainą su beveik 350 km WLTP nuvažiuojamu atstumu, kurio pakanka daugeliui verslo naudotojų. Šią bateriją bus galima įsigyti vėliau.

Itin greitas įkrovimas naudojant 800 V technologiją

Be universalaus nuvažiuojamo atstumo, baterijos taip pat siūlo naują 800 V greitojo įkrovimo technologiją. Tai pirmoji tokia „Renault“ funkcija, palengvinanti verslo naudotojų kasdienį organizavimą. Naudojant nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stotelę, baterija nuo 15 iki 80 proc. įkraunama maždaug per 20 minučių – to pakaks įveikti apie 260 papildomų kilometrų.

Naujasis „Trafic Van E-Tech electric“ turės „Vehicle-to-Load“ (V2L) ir „Vehicle-to-Grid“ (V2G) funkcijas. Tai reiškia, kad jis galės įkrauti išorinius prietaisus (V2L, iš transporto priemonės į elektrinį prietaisą) per lizdą kabinos įkrovimo zonoje arba per adapterį, kurį galima prijungti prietaisams, pavyzdžiui, įrankiams ar nešiojamajam kompiuteriui. Jis taip pat galės tiekti energiją iš baterijos į tinklą (V2G funkcija), naudodamas dvikryptį įkroviklį.

Negana to, furgone bus montuojamas naujasis elektros variklis, pasižymintis 150 kW galia ir 345 Nm sukimo momentu. Dėl galingo variklio ir tvirtos platformos naujasis „Trafic Van E-Tech electric“ pasižymi 2 tonų vilkimo galia ir 1,25 tonos naudingąja apkrova.

Bus papildomų opcijų pagal individualius poreikis

„Renault“ pristato naująjį „Trafic Van E-Tech electric“: futuristinis dizainas, universalumas ir iki 450 km viena įkrova

„Trafic Van E-Tech Electric“ bus gaminamas Prancūzijoje, „Renault Group“ gamykloje Sandouville, greta toliau rinkoje siūlomo vidaus degimo variklį turinčio „Trafic“ modelio.

Sandouville gamykloje taip pat bus atliekama dalis klientų dažniausiai pageidaujamų pertvarkymų: kai kuriuos iš jų valdys „Qstomize“, „Renault“ patronuojamoji įmonė, besispecializuojanti lengvųjų komercinių automobilių pritaikyme ir pertvarkyme.

Nepriklausomai nuo formato – važiuoklė su kabina, platforma su kabina, savivartis, bortinis sunkvežimis ar puspriekabė, – naujasis „Renault Trafic Van E-Tech electric“ suderins greitą gamybos laiką su griežtu išlaidų valdymu ir gamintojo kokybės garantija.

Programiškai valdoma transporto priemonė

Naujasis „Trafic Van E-Tech Electric“ bus programiškai valdoma transporto priemonė (SDV). Tai reiškia, kad, kitaip nei ankstesnėse transporto priemonės architektūrose, programinė įranga šiame modelyje nebėra periferinė ir apsiribojanti tik tam tikromis funkcijomis – dabar ji yra viso automobilio smegenys.

Dešimtys kompiuterių, anksčiau išdėstytų visoje transporto priemonėje, pakeisti vienu, itin galingu centriniu kompiuteriu. Ši centralizuota programinės įrangos architektūra gali būti atnaujinama visą transporto priemonės eksploatavimo laikotarpį, kaip ir telefonas ar nešiojamasis kompiuteris.

Naujoji „Ampere“ sukurta automobilių operacinė sistema „CAR OS“ veikia su „Android Automotive OS“ operacine sistema, todėl ja lengva naudotis ir ji išlieka atvira plačiam esamų ir būsimų programėlių spektrui.

Šiuo atveju centrinė programinė įranga yra prijungta prie debesijos ir gali būti atnaujinama nuotoliniu būdu, realiuoju laiku. Verslo naudotojai galės atnaujinti transporto priemonę naujomis ar patobulintomis funkcijomis per visą jos eksploatavimo laikotarpį.

Jau dabar transporto priemonėse diegiama prognozuojamoji techninė priežiūra su SDV architektūros pagalba taps dar tikslesnė dėl greitesnio skaičiavimo pajėgumo ir dirbtinio intelekto. Bus galima stebėti pagrindinių komponentų nusidėvėjimą realiuoju laiku atliekant nuotolinę diagnostiką, leidžiančią iš anksto planuoti remontą, palengvinančią techninės priežiūros valdymą ir leidžiančią tam tikras korekcijas atlikti nuotoliniu būdu.

Ši funkcija bus ypač naudinga automobilių parkų valdytojams, nes leis optimizuoti sąnaudas, transporto priemonių eksploatavimo laiką ir prieinamumą.

Daugiau saugumo

2023 m. pradėjusi įgyvendinti programą „Human First“, „Renault“ dar kartą įrodė, kad yra pasiryžusi gerinti vairuotojų, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugą visame pasaulyje per įvairias technologines naujoves.

Siekiant pagerinti vairavimą ir padidinti saugą, „Trafic“ komplektuojamas su integruotu „Safety Coach“ paketu. Ši technologija, naudodama transporto priemonės jutiklių ir dirbtinio intelekto fiksuojamus duomenis, įvertina riziką, su kuria susiduria vairuotojas, atsižvelgdama į: transporto priemonės greitį, saugų atstumą, važiavimą eismo juostoje, eismo juostų keitimą ir budrumą.

Remdamasi surinktais duomenimis, sistema kiekvienos kelionės pabaigoje suteikia vairuotojui balą iš 100 („Safety Score“) kartu su suasmenintais patarimais, priklausomai nuo rezultatų. Tuo pat metu „Safety Monitor“ funkcija rodo vairavimo įpročių matavimą realiuoju laiku tiesiai prietaisų skydelyje.

Ketvirtosios kartos „Renault Trafic Van E-Tech Electric“ gamyba prasidės 2026 m. pabaigoje.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!