Prieš pat tarptautinės parodos „IAA 2025“ Miunchene pradžią „Mercedes-Benz“ pristatė ilgai lauktą naujos eros modelį – naująjį GLC su EQ technologija. Elektrinis GLC yra pirmasis SUV modelis, sukurtas naudojant gamintojo naujos kartos elektromobiliams skirtą platformą MB.EA-M. Dėl itin pažangių sprendimų jis turėtų pratęsti Vokietijos „premium“ prekių ženklo bestselerio sėkmę.

„Didžiausia produktų pristatymo programa mūsų įmonės istorijoje tęsiasi su visiškai nauju GLC. Mes pristatome ne tik naują modelį – mes elektrifikuojame savo populiariausią automobilį. Jis pasižymės drąsia nauja dizaino kalba, pažangiausiomis technologijomis, mūsų MB.OS operacine sistema ir įkvepiančiu našumu. Naujasis GLC yra harmoniška komforto, dinamikos, efektyvumo ir išmanumo dermė“, – sakė „Mercedes-Benz Group AG“ valdybos pirmininkas Ola Källenius.
Lūžio taškas
Daug metų GLC buvo populiariausias „Mercedes-Benz“ modelis, ne kartą tapęs prekių ženklo bestseleriu visame pasaulyje. Taip nutiko ir 2025 m. pirmąjį pusmetį. Dabar vairuotojai gali laukti įspūdingo naujos kartos modelio, kuris į gatves išriedės 2026 m. pirmoje pusėje.
Nuo pat pradžių elektromobiliu kurtas modelis, kaip pirmasis visiškai naujos transporto priemonių šeimos atstovas, išsiskiria našumu, be sustojimo įveikiamu nuotoliu, galia ir įkrovimo greičiu. Be to, jis užtikrina įspūdingą 2,4 tonos vilkimo galimybę.
Vos pažvelgus į GLC saloną, akį iš karto patraukia įspūdingo dydžio visiškai naujas MBUX sistemos „Hyperscreen“ ekranas. 39,1 colio įstrižainės jis yra didžiausias ekranas, kokį kada nors turėjo „Mercedes-Benz“. Šią vaizdo platformą sudaro po dideliu stiklo paviršiumi sujungti trys atskiri ekranai.
Naujasis GLC naudoja ketvirtąją MBUX kartą – pirmąją pasaulyje automobilinę informacijos ir pramogų sistemą, integruojančią dirbtinį intelektą tiek iš „Microsoft“, tiek iš „Google“.
Erdvus salonas, ypač gale, ir standartinis panoraminis stogas interjerui suteikia atvirumo bei elegancijos. Pasirinktinai siūlomas „Sky Control“ panoraminis stogas su keičiamo skaidrumo stiklo technologija ir 162 žvaigždes danguje atkartojančiu aplinkos apšvietimu.

Aukštos kokybės medžiagos užtikrina „premium“ klasės lytėjimo pojūtį ir eleganciją – tarp jų ir sprendimai be gyvūninės kilmės produktų. „Mercedes-Benz“ nustato naują standartą naudodama veganiškas medžiagas ir siūlydama pasirenkamą „Vegan Package“ interjero apdailą. Šis prabangus interjero minkštųjų paviršių rinkinys yra sertifikuotas „The Vegan Society“. Tai leidžia „Mercedes-Benz“ tapti pirmuoju automobilių gamintoju pasaulyje, siūlančiu nepriklausomai sertifikuotą veganišką interjerą.
Su 2 972 mm ratų baze, kuri yra 84 mm ilgesnė nei vidaus degimo varikliu aprūpinto GLC, keleiviams suteikiama daugiau erdvės komfortiškoms kelionėms. Rezultatas – priekyje 13 mm daugiau vietos kojoms ir 46 mm daugiau vietos galvai, o gale keleiviai gauna net 47 mm daugiau vietos kojoms ir 17 mm daugiau vietos galvai.
Bagažinėje telpa 570 litrų daiktų, o nuleidus galines sėdynes talpa padidėja iki įspūdingų 1 740 litrų. Priekinė bagažinė suteikia papildomus 128 litrus talpos ir gali būti atidaroma dalinai elektriniu būdu, naudojant lietimui jautrią valdymo funkciją.
Nauja elektrinė architektūra

Svarbiausias naujos elektrinės architektūros elementas – 800 voltų sistema, kuri kartu su naujos kartos baterijomis ženkliai sutrumpina įkrovimo laiką. Pagal dabartines prognozes, naujasis GLC gali įsikrauti iki 303 kilometrų nuotolio vos per dešimt minučių. Inovatyvi GLC energijos saugojimo sistema sukurta pagal itin integruotą modulinę architektūrą, o debiutiniame modelyje siūloma ličio jonų baterija, kurios naudingoji talpa siekia 94 kWh.
Pradėjus prekybą, bus siūlomas aukščiausio lygio gamos modelis – „GLC 400 4MATIC“, kurio galia sieks 360 kW, o viena įkrova įveikiamas nuotolis – iki 713 kilometrų. Vėliau debiutuos dar keturi modeliai.
„GLC 400 4MATIC“ palaiko greitąjį įkrovimą nuolatine srove iki 330 kW galia. Kai kuriose rinkose įdiegtas nuolatinės srovės keitiklis leidžia automobilį įkrauti ir 400 voltų greitojo įkrovimo stotelėse. Prijungus prie suderinamo dvipusio srovės tekėjimo įkroviklio, automobilis gali kaupti saulės energiją ir veikti kaip elektros tiekėjas namams (V2H) ar net elektros tinklui (V2G).
Tarp ypatingų GLC sprendimų – „One-Box“ stabdymo sistema. Ji užtikrina itin sklandų, tolygų ir patikimą lėtėjimą, apimdama tiek energijos rekuperaciją, tiek tradicinių stabdžių naudojimą. Kiekvieno stabdymo metu sistema apskaičiuoja maksimalų energijos atgavimą ir minimalų mechaninių stabdžių panaudojimą. Kasdienio vairavimo sąlygomis naujasis GLC net 99 proc. atvejų stabdant gamina elektros energiją. Rekuperacijos galia siekia iki 300 kW, o tai leidžia atgauti reikšmingą kiekį energijos ir padidina nuvažiuojamą atstumą.
Bazinėje įrangoje montuojama šilumos siurblio sistema naudoja šilumą, surinktą nuo elektros pavaros ir baterijos paviršių bei iš aplinkos oro, taip šildydama saloną ir užtikrindama didesnį našumą. Papildomai optimizuojama baterijos temperatūra taip pat leidžia pasiekti itin aukštą įkrovimo našumą.
„MB.DRIVE“ sistemos naujajame GLC išnaudoja iki dešimties išorinių kamerų, penkis radarus ir dvylika ultragarso jutiklių, kad užtikrintų pažangiausią vairuotojo pagalbos lygį. Aukščiausią važiavimo komfortą gali suteikti papildomai pasirenkama išmanioji pneumatinė pakaba, žinoma iš S klasės. Taip pat siūloma 4,5 laipsnio pasukamų galinių ratų sistema, suteikianti išskirtinį manevringumą.
„Ultra Range“ tolimosios šviesos nebešviečia tik tiesiai į priekį – jos integruotos į posūkių žibintus ir dinamiškai sukasi kartu su jais. Naudojant kamerų informaciją ir žemėlapių duomenis, posūkių apšvietimas dar tiksliau reaguoja į kelio vingius.
Dirbtinio intelekto „super smegenys“
Kaip žmogaus smegenys valdo mintis, pojūčius ir veiksmus, taip „Mercedes-Benz“ operacinė sistema MB.OS integruoja ir kontroliuoja kiekvieną automobilio aspektą – nuo informacijos ir pramogų sistemos bei automatizuoto vairavimo iki komforto ir baterijos įkrovimo. Šios sistemos šerdis – pažangus dirbtinis intelektas, leidžiantis automobiliui mokytis vairuotojo įpročių, prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir realiu laiku priimti sprendimus, užtikrinančius saugesnę bei intuityvesnę patirtį.
Šios „super smegenys“ natūraliai bendrauja su keleiviais, užtikrindamos sklandžią ir išmanią kelionę. MB.OS ne tik tvarkosi su sudėtingumu, prilygstančiu žmogaus smegenims, bet ir remiasi itin galingais lustais, galinčiais atlikti net 254 trilijonus operacijų per sekundę. Šie aukštos spartos kompiuteriai, prijungti prie išmaniosios „Mercedes-Benz“ debesijos, leidžia visą automobilio programinės įrangos paketą atnaujinti nuotoliniu būdu, todėl GLC išlieka modernus ir patrauklus daugelį metų.
Giliai integruota „chip-to-cloud“ architektūra užtikrina duomenų apsaugą ir ryšį nuo lusto iki debesijos. Ji leidžia preciziškai valdyti visus aktuatorius ir jutiklius – nuo pramogų sistemos iki komforto bei įkrovimo. MB.OS paverčia GLC išmaniuoju palydovu, kuris mąsto, mokosi ir evoliucionuoja kartu su vairuotoju.
Naujasis elektrinis GLC bus lanksčiai gaminamas toje pačioje linijoje kaip ir tradiciniais varikliais varomi automobiliai Brėmeno (Vokietija) gamykloje.