„Škoda“ pristatė elektrinį ateities kartos universalą – „Vision O“. Šis koncepcinis automobilis įkūnija vieno sėkmingiausių Čekijos markės modelių „Octavia“ elektrinę netolimos ateities viziją.

Elektrifikuota ilgamečio paveldo ateitis
Nuo 2016 m. būdama universalų segmento lydere Europoje, daugiausia dėl „Octavia“ ir „Superb Combi“ modelių sėkmės, „Škoda“ pristatė savo ilgamečio „Combi“ paveldo ateities viziją, pasitelkdama naujos kartos „Modern Solid“ dizaino kalbą.
„Vision O“ pasižymi visiškai nauja interjero koncepcija. Jai būdingas minimalistinis dizainas, pabrėžiantis maksimalų praktiškumą, paprastumą ir erdvumą – bagažinės talpa viršija 650 litrų.

Naujai sukurta, intuityviai valdoma į klientą orientuota HMI (angl. human machine interface) architektūra pasižymi pritaikomu „Horizon Display“ ekranu abiem priekinės eilės keleiviams. Horizontalus, daugiau kaip 1,2 m ilgio ekranas driekiasi per visą priekinę konsolę, pateikdamas svarbiausią informaciją vairuotojo regėjimo lauke ir pagerindamas duomenų suvokimą. Informacija logiškai sugrupuota patogiam pasiekimui, taip didinant naudojimo patogumą ir mažinant dėmesio blaškymą.
Vertikaliai orientuotas centrinis ekranas leidžia naudotojams lengvai pereiti tarp skirtingų informacijos lygių bei individualizuoti „Horizon Screen“ rodomą turinį. „Infodimming“ funkcija suteikia galimybę dinamiškai reguliuoti rodomos informacijos kiekį, užtikrinant saugesnį ir labiau individualiems poreikiams pritaikytą vairavimą.
Naujoji „Škoda Bio-Adaptive Lighting“ technologija automatiškai priderina salono apšvietimą prie natūralių šviesos ciklų, sukurdama komfortišką aplinką. Vadovaudamasi „Škoda“ filosofija „Simply Clever“, markė „Vision O“ modelyje siūlo ir papildomų sprendimų, tokių kaip nešiojama garso kolonėlė ar integruotas šaldytuvas.

Žiedinės ekonomikos principai
Pavadinimas „Vision O“ kilo iš žiediškumo koncepcijos ir reiškia automobilio projektavimą, gamybą, naudojimą bei galiausiai perdirbimą tvariu būdu, kad poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis per visą gyvavimo ciklą. „Vision O“ taip pat demonstruoja, kaip žiedinės ekonomikos medžiagos, tokios kaip augalinės kilmės produktai, gali būti naudojamos neaukojant kokybės ar estetikos.
Pavyzdžiui, sėdynių apmušalai pagaminti iš 100 % perdirbto PES megzto audinio, specialiai pritaikyto konkrečiai sėdynės formai ir papildyto funkcionaliais dekoratyviniais elementais. Grindims panaudota „Nabore“ perdirbta oda, pagaminta iš odos gamybos atliekų – tai dar vienas žiedinės ekonomikos medžiagų pavyzdys šiame naujame koncepciniame automobilyje.
Autonominis vairavimas ir „Tranquil“ režimas
Siekdama sukurti naujovišką vairavimo patirtį, „Vision O“ koncepcija siūlo pažangias technologijas, tarp jų – autonominio vairavimo funkciją. Ji leidžia automobiliui visiškai savarankiškai atlikti visas vairavimo užduotis, išskyrus sudėtingas sąlygas, pavyzdžiui, smarkų lietų ar prastą matomumą.
Tokiais atvejais sistema vis dar geba saugiai nuvairuoti automobilį į šalikelę, jei to reikia. Tai užtikrina saugumą ir sumažina vairuotojo įsikišimo poreikį.
Papildomą komfortą užtikrina universalus „Tranquil“ režimas, pritaikantis sėdynių konfigūraciją didesnei erdvei ar patogumui. Sėdynės paslenkamos atgal, sukuriant daugiau vietos keleiviui ir idealią aplinką poilsiui. Šis režimas keičia ir aplinkos apšvietimą, leidžia mėgautis mėgstama muzika bei sumažina ekranuose rodomos informacijos kiekį, kad atmosfera būtų ramesnė.
Skaitmeninė palydovė Laura
Dirbtinio intelekto (DI) asistentė Laura sukurta kaip tikra palydovė kelyje – tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Ji integruota į visas „Vision O“ pagalbos ir komforto sistemas, todėl yra išmani ir interaktyvi. Laura padeda naršyti turinį, siūlo maršrutus pagal vairavimo situaciją ir keleivių nuotaiką.
Be to, Laura geba atlikti kasdienes užduotis – fiksuoti posėdžių užrašus, planuoti vakarienę ar palaikyti pokalbį apie kelionės aplinką. „Storytelling“ režimu ji gali sekti istorijas įvairaus amžiaus keleiviams.
Laura taip pat valdo naująją „Vision O“ programėlę, paversdama ją kasdieniu skaitmeniniu asistentu, kuris kontekstualiai ir proaktyviai praturtina kasdienę patirtį – nuo kelionių planavimo iki pramogų.
Jau artimiausiomis savaitėmis „Škoda“ atnaujins „MyŠkoda“ programėlę iki 8.5 versijos. Į ją bus integruotas pažangus maršrutų planavimo įrankis, sukurtas kartu su „Google Gemini“. Padedama DI, Laura galės suplanuoti maršrutą atsižvelgdama į įkrovimo stoteles, degalines, restoranus ar prekybos centrus pagal naudotojo pageidavimus.
Šiuo metu „MyŠkoda“ programėlė jau siūlo nuotolinę prieigą prie automobilio bei išmanų maršrutų planavimą, dar labiau praturtindama vartotojo patirtį.
Keičiantis spalvą
„Vision O“ ilgis siekia 4 850 mm, plotis – 1 900 mm, aukštis – 1 500 mm, todėl automobilis pasižymi erdviu ir aerodinamišku siluetu. Koncepcinio modelio aerodinaminis dizainas optimizuotas maksimaliam efektyvumui.
Priekyje įrengtos aktyvios oro grotelės, o šonuose esantys kanalai nukreipia oro srautą ratų link. Specialiai sukurta ratų forma pagerina dinamiką, o įleidžiamos durų rankenėlės ir priekiniame dangtyje įtaisytos ventiliacijos angos mažina oro pasipriešinimą bei nukreipia lietaus vandenį nuo stiklo.
Kėbulo spalva pasižymi įspūdingu perėjimo efektu – ji kinta nuo šiltų iki vėsių tonų. Mikos perlo atspalvis su skaidriais interferenciniais pigmentais saulės šviesoje lūžta į vaivorykštės spalvas – nuo mėlynos iki smėlio atspalvių.
„Škoda“ – universalų segmento lyderė Europoje
„Škoda Auto“ turi turtingą ir sėkmingą istoriją universalų segmente ir yra pasirengusi ją tęsti su būsimu koncepciniu modeliu „Vision O“.
Nuo 2016 m. „Škoda Auto“ išlieka Europos universalų segmento lydere, daugiausia dėl „Octavia Combi“ ir „Superb Combi“ modelių sėkmės. Pirmoji „Octavia“ buvo pristatyta 1959 m., o jos universalo versija debiutavo 1960-aisiais. Moderni „Octavia Combi“, gaminama nuo 1998 m., tapo perkamiausiu universalo modeliu markės istorijoje – jau pagaminta daugiau kaip 3 mln. automobilių.
Šią sėkmę lėmė nuolatinės inovacijos ir tobulinimai kiekvienoje naujoje kartoje. „Octavia“ iki šiol yra geriausiai parduodamas „Škoda“ automobilis – nuo 1996 m. parduota daugiau kaip 7,5 mln. vienetų. Jos patikimumas, saugumas ir komfortas užtikrino ilgametę lyderystę universalo segmente.
Prie sėkmingų rezultatų reikšmingai prisidėjo ir „Superb Combi“ – nuo 2008 m. parduota 650 tūkst. šio modelio automobilių.