Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/patarimai/ivairus/97313/vasaros-siuntu-bumas-ka-verta-zinoti-uzsakantiems-is-aliexpress-ar-kitu-el-parduotuviu/spausdinti

Vasaros siuntų bumas: ką verta žinoti užsakantiems iš „AliExpress“ ar kitų el. parduotuvių

Publikuota: 2025-08-05 14:15
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vasara – ne tik atostogų, bet ir aktyvaus internetinių pirkinių metas. Šiltuoju metų laiku suintensyvėja siuntinių srautai tiek į Lietuvą, tiek šalyje, o kartu – ir pašto paslaugų teikimas, vien pernai pašto paslaugų teikė net 44 įmonės. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) primena: siuntos dažnai pasiekia greitai ir patogiai, svarbu žinoti, kaip išvengti nesusipratimų, ypač kai pristatymo būdas parenkamas ne jūsų nuožiūra.

Vasaros siuntų bumas: ką verta žinoti užsakantiems iš „AliExpress“ ar kitų el. parduotuvių
Asociatyvi pranešimo autorių pateikta nuotr.

Ne viskas priklauso nuo pašto paslaugų teikėjo

Pastaruoju metu RRT vis dažniau sulaukia klausimų, kodėl siunta, kuri buvo užsakyta nurodant namų adresą, galų gale pristatoma į paštomatus. Vienas iš tokių atvejų – ginčas, kai vartotojas prašė įpareigoti pašto paslaugų teikėją pristatyti „AliExpress“ siuntą į namus, patvirtino, kad siuntimą į paštomatą numato pats siuntėjas – pardavėjas.

„Svarbu suprasti, kad jeigu pristatymo būdas parenkamas siuntėjo – ty pardavėjo – o ne jūsų kaip pirkėjo, siunta gali būti pristatytas ir į paštomatą, arba į kitą pašto skyrių. Tokiu atveju pretenzijas reikėtų ne pašto paslaugų teikėjui, o siuntėjui“, – sako Aridana Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė.

Anot jos, už geriausią pristatymą atsakingi abu – tiekėjas, tiek pašto paslaugų teikėjas. Pardavėjas (siuntėjas) atsako už tai, kad siunta su užsakyta preke vartotoją pasiekė tinkamai – tokiu būdu, koks buvo nurodytas prekių užsakymo metu. O pašto paslaugų teikėjas atsakingas už kokybišką pristatymą laiku.

Augantis siuntų skaičius – ne tik miestuose

2024 m. Lietuvoje pristatyta 59,6 mln. siuntinių – beveik 13 proc. daugiau nei 2023-aisiais. Šį augimą lemia pasaulyje populiarėjanti elektroninė prekyba, paštomatų tinklo plėtra ir didesni jų prieinamumas regionuose. Vien pernai pašto paslaugas teikė net 44 įmonės.

Tuo tarpu tradicinių laiškų kiekis toliau mažėja – per penkerius metus jų sumažėjo daugiau nei perpus.

Patarimai siunčiamiems ir gaunantiems siuntas

RRT primena: už tinkamą siuntą pristatymą atsakingi tiekėjas, tiek pašto paslaugų teikėjas. Kai siuntėjas yra pardavėjas, jis turi užtikrinti, kad atitiktų vartotojo lūkesčius ir būtų įvykdytas taip, kaip nurodyta buvo užsakant prekę.

Jei siuntą siunčiate patys – ypač svarbu tinkamai supakuoti

„Siunta turi būti supakuota taip, kad būtų apsaugota nuo siuntimo tiekimo, tiek rūšiuojant. Svarbus ne tik pats pakavimas, bet ir užpildas, forma – stačiakampės siuntos rūšiuojamos saugiai nei apvalios. Taip pat verta žinoti, kad gamyklinė daiktų pakuotė nėra tinkama siuntimui“, – pabrėžia A. Jurčiukonienė.

Pretenzija dingusių ar apgadintų siuntų pašto paslaugų teikėjai gali teikti per 6 mėnesio nuo siuntimo dienos. Jei nepavyksta susitarti – ginčą galima spręsti RRT.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!