Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/patarimai/ivairus/82404/internetu-isigijo-nekokybiska-saldytuva-bet-pinigu-neatgavo-ka-zinoti-kad-taip-nenutiktu/spausdinti/

Internetu įsigijo nekokybišką šaldytuvą, bet pinigų neatgavo: ką žinoti, kad taip nenutiktų?

Publikuota: 2022-04-04 15:52
Tematika: Kitos protingos mintys
Autorius: Kornelija Mykolaitytė
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Kad ir kaip patogu būtų apsipirkti internetu, kartais tai sukelia nenumatytų keblumų. 15min skaitytoja pasakojo iš elektroninės parduotuves „Varlė.lt“ nusipirkusi nekokybišką šaldytuvą. Nors po kelių dienų ji ir nufilmavo, kaip išpakuoja prekę, už ją sumokėtų pinigų atgauti nepavyko. Atsakinga tarnyba ir teisininkė įspėja, jog internetu užsakytą prekę reikia išpakuoti nedelsiant, antraip pateikti įrodymai nebus laikomi pakankamais.

Įsigytas šaldytuvas su defektu / Skaitytojo nuotr.
Įsigytas šaldytuvas su defektu / Skaitytojo nuotr.

15min jau aprašė atvejį, kai džiovyklę su defektais įsigijęs skaitytojas susidūrė su keblumais, kai norėjo ją grąžinti parduotuvei „Varlė.lt“ bei atgauti sumokėtus pinigus. Tiesa, su parduotuve susisiekus žurnalistams, pinigai skaitytojui buvo grąžinti.

Tačiau skaitytojos Miglės (vardas pakeistas) situacija pasibaigė kitaip.

Praėjusių metų balandį ji iš minėtos parduotuvės įsigijo 620 eurų kainuojantį LG šaldytuvą. Prekę pristatę kurjeriai įspėjo, jog nešdami buvo jį apvertę aukštyn kojomis ir pasiūlė šaldytuvo kurį laiką nejudinti. Miglė tvirtino, kad apie situaciją elektroninė parduotuvė tą pačią dieną buvo informuota.

„Kai prekė buvo užnešta, aš atidžiai apžiūrėjau pakuotę ir nepastebėjau pakuotės trūkumų, išskyrus angas, už kurių buvo nešama prekė. Kadangi šaldytuvas buvo apverstas, o nešėjų patarimu jo kurį laiką judinti ir naudoti nebuvo galima, jo neišpakavau, kad nebūtų papildomos žalos. Kadangi prekė buvo pristatyta, už užnešimo paslaugos suteikimą pasirašiau”, – nurodė skaitytoja.

Ji teigė, kad šaldytuvą išpakavo neiškart, o tik praėjus kelioms dienoms nuo jo pristatymo.

„Po kelių dienų nusprendėme išpakuoti šaldytuvą. Kraustėmės į naują butą, dar jame negyvenome, tad taip išėjo kelių dienų tarpas. Filmavome pakavimo procesą ir tik išpakavę priekį pamatėme, jog abi durelės yra įlenktos”, – prisiminė Miglė.

Ji pasakojo, kad pamačius prekės defektus iš karto kreipėsi į parduotuvę, nusiuntė vaizdo įrašus ir nuotraukas, tačiau sulaukė ne tokio atsakymo, kokio tikėjosi.

„Tiesiog buvo konstatuota, kad „įbrėžimai aiškiai matomi.“ Tačiau galiu patvirtinti, jog net išpakavus ir žinant įlenkimų vietas, prie tam tikro apšvietimo juos sunku įžiūrėti, nors jie ir nėra maži“, – kalbėjo ji.

Pasak skaitytojos, šaldytuvas buvo įpakuotas į putplastį ir aptrauktas plastmase, tad tarp įpakavimo ir paties šaldytuvo buvo tarpas, kuris per neskaidrią plastmasę nebuvo aiškiai įžiūrimas.

Tuo metu laiške, kurį gavo iš „Varlė.lt“ parduotuvės, įmonės serviso vadovas nurodė, kad vaizdo įraše matyti „net neišpakuotos prekės pažeidimas.“

„Priėmimo metu tikrai tai buvo galima pastebėti. Pagal taisykles mes pretenziją galime atmesti”, – nurodė jis.

Be to, parduotuvės atstovas nurodė, jog prekės priėmimo metu nebuvo užpildytas ir prekės pakuotės ar prekės pažeidimo aktas.

„Mes nesame įpakavimo ekspertai, tad tikrai negalime pastebėti kiekvieno plėvelės įbrėžimo ar pasakyti, kad po juo slypi įmušimai. Kiek pristatymo metu apžiūrėjau, įtarimas man nekilo. Taip pat pati mačiau, kad krovėjai nešdami prekę padarė plėvelėje skyles, kad geriau išlaikytų šaldytuvą. Vis tik nešė į ketvirtą aukštą. O įmušimai yra ne tose vietose, plėvelė praplėšta ties šaldytuvo šonais, viršuje ir apačioje”, – aiškino skaitytoja.

Prekę išpakuoti reikia iš karto

Nepavykus išspręsti situacijos, skaitytoja kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, išsiuntė jai skundą, tačiau ši konstatavo, kad Miglės skundas yra nepagrįstas.

„Pasisakant dėl ginčo, kilusio tarp vartotojos ir pardavėjo, pažymėtina, jog vartotoja perėmė prekę iš prekę pristačiusio kurjerio be jokių pastabų. Pasitikrinimo teise nepasinaudojo, nors ir pastebėjo, kad prekę nešę darbuotojai ją apvertė, jokių pastabų ar pretenzijų kurjeriui nepareiškė, taigi, komisija daro išvadą, jog prekė perdavimo metu išorinių defektų neturėjo ir įsigijimo metu buvo tinkamos kokybės“, – išvadoje, kuria su 15min pasidalijo skaitytoja, teigia VVTAT.

Pasak tarnybos, „vartotoja galėjo ir turėjo pasinaudoti jai suteikta teise tinkamai apžiūrėti pristatytą prekę.“

O kaipgi vaizdo įrašas, kurį skaitytoja išsiuntė tarnybai? Pastarosios atstovė Dalia Malinauskienė tvirtino, jog šiuo atveju tai negalėjo būti laikoma pakankamu įrodymu, nes vaizdo įrašas, kuriame buvo užfiksuota, kaip Miglė išpakuoja šaldytuvą, buvo padarytas praėjus kelioms dienoms nuo prekės pristatymo, o ne iškart ją gavus.

„Deja, šiuo atveju, kai pati vartotoja patvirtina, kad prekę išpakavo jau praėjus kuriam laikui, tai darė ne prekės perdavimo metu, jos fiksuojami pakavimo vaizdai negali būti vertinami, kaip paneigiantys jos atsakomybę dėl nustatytų trūkumų”, – komentare sakė D.Malinauskienė.

Ji priminė, jog būtina pristatytos prekės būklę tikrinti pristatymo metu, dalyvaujant pardavėjo atstovui ar kurjeriui, nes tuo metu surinkti įrodymai išties laikytini turinčiais aiškią įrodomąją galią.

„Jeigu prekė pristatyta bekontakčiu būdu ar kurjeris nesudarė galimybės prekę apžiūrėti jam dalyvaujant, prekę apžiūrėti būtina nedelsiant ir apie pastebėtus trūkumus iš karto informuoti pardavėją”, – įspėjo VVTAT atstovė.

Jei kurjeris neleidžia apžiūrėti prekės, galite nepriimti

Advokatų kontoros „Triniti Jurex“ advokatė Akvilė Bužinskaitė patarė gavus internetu užsakytą prekę, visų pirma, apžiūrėti tiek prekės pakuotę (ar ji nesulankstyta, nesuplyšusi, nesušlapusi, kitaip nesugadinta), tiek ir prekę – ar pateikta ta prekė, kuri buvo užsakyta, ar ji nesulūžusi, nesubraižyta, neturi kitų pastebimų mechaninių trūkumų, yra pilnos komplektacijos.

„Bet kokius dokumentus apie prekės pristatymą, prekės pažeidimų nebuvimą reikėtų pasirašyti tik po prekės apžiūros ir įvertinimo“, – 15min komentavo A. Bužinskaitė.

Pasak teisininkės, jei kurjeris nesutinka leisti apžiūrėti prekę, pirkėjas turi teisę jos nepriimti.

„Kai prekė pristatyta bekontakčiu būdu ar pristatymo metu jos nepavyksta apžiūrėti dėl kitų priežasčių, pavyzdžiui, kurjeris nesudarė tokios galimybės, pirkėjas siuntos gavimo metu turi pareigą izoliuotis ir dėl to negali apžiūrėti prekės dalyvaujant kurjeriui, prekę reikėtų apžiūrėti kuo greičiau po jos gavimo. Prekės apžiūrą galima fiksuoti filmuojant ar fotografuojant. Jei matomi akivaizdūs pakuotės pažeidimai – juos siūlytina užfiksuoti dar prieš išpakuojant prekę“, – patarė advokatė.

Ką pirmiausia reikia padaryti gavus internetu užsakytą prekę

  • Apžiūrėti prekės pakuotę (ar ji nesulankstyta, nesuplyšusi, nesušlapusi, kitaip nesugadinta) bei pačią prekę (ar pateikta ta prekė, kuri buvo užsakyta, ar ji nesulūžusi, nesubraižyta, neturi kitų pastebimų mechaninių pažeidimų, yra pilnos komplektacijos),
  • Įsigyjant elektrotechnikos gaminius papildomai rekomenduojama patikrinti ir jų veikimą (ar įsijungia ir panašiai),
  • Bet kokius dokumentus apie prekės pristatymą, prekės pažeidimų nebuvimą, pasirašyti tik po prekės apžiūros ir įvertinimo.

I atkreipė dėmesį, kad laiku neapžiūrėjus prekės ar nepastebėjus jos pažeidimų, vėliau gali būti sunku įrodyti, jog prekė buvo pristatyta netinkamos būklės.

„Pasitaiko tokių situacijų, kai pirkėjai, nusipirkę prekę, pavyzdžiui, buitinę techniką, ją išpakuoja ir apžiūri tik po kelių mėnesių – pavyzdžiui, pabaigę būsto įrengimą. Tokiu atveju net ir nufilmavus prekės išpakavimo procesą gali būti sudėtinga rodyti, kad prekė buvo nekokybiška jau pristatymo metu, o ne, pavyzdžiui, sugadinta netinkamai ją saugant po pirkimo“, – aiškino A. Bužinskaitė.


15min.lt
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!