Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/patarimai/elektronika/83027/norite-dviraciu-remonta-atlikti-patys-sie-elektriniu-paspirtuku-ir-dviraciu-taisyklos-meistro-patarimai-kaip-tik-jums/spausdinti/

Norite dviračių remontą atlikti patys? Šie elektrinių paspirtukų ir dviračių taisyklos meistro patarimai kaip tik Jums

Publikuota: 2022-05-27 10:19
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Algirdas Čivilis
Aut. teisės: ©Algirdas Čivilis
Inf. šaltinis: Algirdas Čivilis

Pakalbinome 2ratai.lt dviračių meistrą D. Jokūbaitį, kurio paprašėme duoti patarimų žmonėms, kurie norėtų dviračių remontą atlikti patys. Darius pateikia keletą dažniausiai pasitaikančių remonto darbų instrukcijų. Kaip teigia Darius, nors negalime aptarti visų atvejų, tai turėtų būti geras pradinis taškas, nuo kurio galite pradėti patys rūpintis, kad jūsų dviratis būtų puikios būklės.

Norite dviračių remontą atlikti patys? Šie elektrinių paspirtukų ir dviračių taisyklos meistro patarimai kaip tik Jums
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Sprogusios dviračio padangos remontas

Viena dažniausių problemų, su kuriomis susiduria dviratininkai, yra nuleistos padangos. Nesvarbu, ar atsitrenkėte į duobę, ar įlindo vinis, nutiks taip, kad padanga bus nuleista. Pirmiausia reikia nuimti ratą nuo dviračio. Daugumoje dviračių tai atliekama atlaisvinant greitojo nuėmimo svirtį ant ašies. Kai ratas nuimtas, padangos svirtimi (arba pirštais) nutraukite padangą nuo ratlankio. Jei padanga ypač stora, gali prireikti dviejų svirčių. Nuėmę padangą, raskite skylę vamzdyje ir užtaisykite ją naudodami remonto rinkinį. Jei neturite tokio rinkinio, ją galite nusipirkti mūsų taisykloje. Užtaisę skylę, pripūskite rankine pompa arba CO2 kasete.

Tuomet vėl sumontuokite padangą ant ratlankio ir įsitikinkite, ar darbai atlikti tinkamai. Turėtumėte matyti vienodo pločio liniją per visą padangą. Jei taip nėra, išleiskite šiek tiek oro ir bandykite dar kartą.

Kameros keitimas

Jei neturite remonto rinkinio arba negalite rasti oro nuotėkio, gali tekti kamerą pakeisti nauja. Tai šiek tiek sudėtingesnis darbas nei skylės užtaisymas, tačiau vis dar gana paprastas. Pirmiausia nuimkite ratą nuo dviračio ir nuimkite padangą nuo ratlankio. Nuėmę padangą, visiškai išleiskite orą iš kamreos ir išimkite ją iš padangos. Apžiūrėkite, ar padangos viduje nėra pašalinių daiktų, kurie galėjo pradurti kamerą. Jei ką nors rasite, išimkite ir apžiūrėkite likusią padangos dalį, ar nėra kitų galimų problemų.

Įsitikinę, kad padangoje nėra jokių šiukšlių, įdėkite į ją naują kamerą. Įsitikinkite, kad vožtuvas yra tinkamoje padėtyje, ir pripūskite kamerą maždaug iki pusės didžiausio slėgio. Taip bus lengviau uždėti padangą ant ratlankio. Uždėkite padangą ant ratlankio ir pirštais užmaukite ją ant ratlankio iki galo. Kai padanga bus vietoje, pabaikite ją pripūsti iki reikiamo slėgio. Vėl sumontuokite ratą ant dviračio ir priveržkite ašies veržles arba greito atlaisvinimo svirtį.

Stabdžių reguliavimas

Kita dažna problema, su kuria susiduria tiek paspirtukininkai, tiek dviratininkai, yra stabdžių reguliavimas. Laikui bėgant stabdžiai gali atsipalaiduoti ir juos reikia sureguliuoti. Tai gana paprastas procesas, tačiau jį reikia atlikti atsargiai. Pirmiausia patikrinkite, ar nesusidėvėjo stabdžių trinkelės. Jei jos nusidėvėjusios daugiau, nei rodo nusidėvėjimo indikatorius, jas reikia pakeisti. Jei jos nėra susidėvėjusios, nuvalykite jas skudurėliu ir alkoholiu. Kai trinkelės bus švarios, sureguliuokite stabdžių suportus taip, kad trinkelės tolygiai išsidėstytų abiejose rato pusėse. Tarp trinkelių ir ratlankio turi būti maždaug 1/8 cm tarpas. Jei trinkelės bus per arti ratlankio, jos gali trintis ir sukelti stabdymo problemų. Jei stabdžiai naudojami su troseliais, taip pat reikia sureguliuoti jų įtempimą. Trosas turi būti pakankamai įtemptas, kad nebūtų laisvumo, bet ne toks įtemptas, kad būtų sunku nuspausti svirtį.

Ratų suvedimas

Laikui bėgant gali iškilti dar viena iš problemų – deformuotas ratas. Taip dažniausiai nutinka atsitrenkus į kelio duobes ar kitus objektus. Kai ratas išlinksta, tai vadinama „subuktavimu“. Laimei, rato lyginimas yra gana paprastas procesas. Pradėkite nuo rato nuėmimo nuo dviračio ir apžiūrėkite, ar jis nėra sulenktas arba iškraipytas. Jei ką nors pastebėjote, veržliarakčiu atlaisvinkite stipinus toje pusėje, kuri yra arčiau rato centro. Kai jos atsilaisvins, rankomis švelniai stumkite ir traukite ratlankį, kol jis vėl bus tiesus. Kai ratlankis bus tiesus, priveržkite tos pusės stipinus. Tada procesą pakartokite kitoje rato pusėje. Kai abi pusės bus tiesios, vėl sumontuokite ratą ant dviračio ir bandykite važiuoti.

Tačiau jei norite remontą patikėti taisyklai, Kaune atidarytos naujos dviračių ir elektrinių paspirtukų remonto dirbtuvės 2ratai.lt, į kurias galite kreiptis dėl visų remonto poreikių nuo mechanikos iki elektronikos. Dviračių ir el. paspirtukų taisykla vadinasi 2ratai.lt ir siūlo platų paslaugų spektrą – nuo paprastų iki sudėtingesnių remonto darbų. Nesvarbu, ar turite elektrinį, ar tradicinį dviratį, šios taisyklos specialistai gali padėti, kad jis vėl veiktų kaip naujas. Užsukite ir gaukite profesionalią nemokamą apžiūrą ir konsultaciją.

Elektronika.lt redakcijos pastaba: tai yra reklaminis pranešimas.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!