Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/14610/piratinius-diskus-isduoda-paprasciausia-lazerine-rodykle/spausdinti/

Piratinius diskus išduoda paprasčiausia lazerinė rodyklė

Publikuota: 2008-12-12 18:16
Aut. teisės: ©Balsas.lt
Inf. šaltinis: Balsas.lt

Grenados universiteto (Ispanija) fizikai pranešė atradę paprastą būdą, kaip atskirti licencijuotą kompaktinį diską nuo piratinio, pranešė žurnalas „Science“.

Jis remiasi gamyklinių ir nukopijuotų optinių diskų įrašymo technologijų skirtumais.

Piratinius diskus išduoda paprasčiausia lazerinė rodyklė

Atskirti originalą nuo piratinės kopijos galima pasinaudojus paprasčiausia lazerine rodykle. Nukreipus spindulį į licencijuoto disko darbinį paviršių jame matyti tik ryškus taškas. Tuo tarpu piratiniame diske virš šio taško ir jo apačioje atsiranda lygiagrečios linijos.

Mokslininkai teigia atlikę tokį eksperimentą su daugiau nei 100 optinių laikmenų, kuriose buvo įrašyti skirtingo tipo duomenys, o diskus buvo išleidę skirtingi gamintojai. Pasak fizikų, eksperimentu buvo patvirtinta, kad jų atrastas metodas yra visiškai tikslus.

Ročesterio universiteto (JAV) fizikas Chunlei Guo patvirtino šio metodo efektyvumą. Jo teigimu, šis paprastas piratinių diskų nustatymo būdas turėtų būti naudojamas kovoje su piratavimu.