Lietuvių dvigubos paskirties aeronautikos įmonė „Airvolve“ ir viena iš pirmaujančių gynybos ir saugumo sistemų bei įrangos tiekėjų Suomijoje „Maverick Defence Oy“ pasirašė ketinimų protokolą dėl 10 „Airlift-U500“ orlaivių įsigijimo, kurie bus skirti Suomijos ir Švedijos rinkoms. Pirmieji pristatymai numatomi 2026 m. viduryje, rašoma „Airvolve“ pranešime žiniasklaidai.

„Airlift-U500“ / Bendrovės nuotr.
Pagal susitarimo sąlygas „Maverick Defence Oy“ tapo oficialia „Airvolve“ atstove ir platintoja Skandinavijoje. Bendrovė vykdys orlaivių pardavimus, demonstracijas, mokymus ir priežiūrą.
„Airvolve“ sukurtas „Airlift-U500“ – tai hibridinis-elektrinis, autonominis vertikalaus kilimo ir tūpimo (VTOL) orlaivis, skirtas greitam taktiniam aprūpinimui, sužeistųjų evakuacijai ir operacijoms sudėtingose ar sunkiai pasiekiamose vietovėse. Orlaivis pasižymi aukštu našumu, keičiamais krovinio moduliais, tyliu veikimu ir išmaniuoju automatinio skrydžio valdymu.
„Šiaurės Europoje jaučiame didelę paklausą autonominiams oro logistikos sprendimams, o „Airlift-U500“ pirmauja tiek efektyvumu, tiek prieinama kaina.
Tai – pažangiausia technologija. Planuojame naudoti 10 orlaivių lauko bandymams Suomijoje ir Švedijoje. Glaudžiai bendradarbiaudami su kariuomene, tobulinsime jų taikymo scenarijus. Didžiausias šios technologijos potencialas atsiskleidžia, kai bepiločiai orlaiviai veikia koordinuotai – kaip vieninga sistema, dideliu mastu“, – teigė „Maverick Defence Oy“ generalinis direktorius Sami Järvenpää.
„Airvolve“ orlaivį „Airlift-U500“ pirmą kartą pristatė 2025 m. gegužę, žengdama į taktinių bepiločių krovinių gabenimo rinką.
„Aktyviai ieškojome patikimų partnerių Šiaurės šalyse, kad galėtume sparčiau plėstis neperkraudami pagrindinės komandos Lietuvoje. „Maverick“ pasiūlė ne tik išankstinį užsakymą, bet ir galimybę rengti demonstracijas vietoje – toks derinys pasitaiko itin retai. Tikslas gaminti po 10 orlaivių per mėnesį yra ambicingas, bet pasiekiamas“, – sakė „Airvolve“ įmonės vadovas Donatas Gendvilas.
„Airlift-U500“ gamintojai iki 2026 m. pabaigos planuoja pagaminti iš viso 100 orlaivių ir teikti pilną aptarnavimą – nuo atsarginių dalių tiekimo iki papildomų modulių integravimo.