Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/verslas/83084/2021-metais-acc-distribution-augima-stiprino-atsinaujinimo-strategija/spausdinti/

2021 metais „ACC Distribution“ augimą stiprino atsinaujinimo strategija

Publikuota: 2022-06-02 07:06
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

2021 m. „ACC Distribution“, didmeninės prekybos elektronikos įrenginiais bendrovių grupės, konsoliduotosios pardavimų pajamos augo iki 299 mln. Eur, tai 17 % daugiau nei 2020 m. Bendrovių grupė 2021 m. uždirbo 6,5 mln. Eur grynojo pelno – 37 % daugiau nei 2020 m.

„Antraisiais pandemijos metais tęsėsi daugelio elektroninių įrenginių kategorijų paklausos augimas bei vis dar trūko prekių rinkoje – mums pavyko užtikrinti stabilią tiekimo grandinę ir savo verslo klientams pasiūlyti platų įrenginių asortimentą. Kiti pajamų ir pelningumo augimą lemiantys veiksniai buvo nuoseklus bendrovės atstovaujamų kategorijų bei prekės ženklų atnaujinimas, vidinių procesų efektyvinimas, įsitraukusi komanda“, – apžvelgia sėkmingą veiklą lėmusius faktorius „ACC Distribution“ vadovas Žymantas Baušys.

2021 metais rinka augo daugelyje elektronikos prekių kategorijų

Baltijos šalyse 2021 m. augo didžiųjų IT prekių kategorijų – nešiojamųjų kompiuterių, planšetinių kompiuterių ir monitorių – paklausa, kritimas vyko tik spausdintuvų kategorijoje. Ši rinkos situacija buvo tiesiogiai susijusi su skaitmenizacijos procesais ir besitęsiančiu poreikiu kurti bei modernizuoti nuotolinio darbo ar mokymosi vietas. Taip pat IT prekių kategorijose buvo ryškios dvi tendencijos – vartotojai rinkosi brangesnius ir aukštesnės kokybės produktus bei augo visų kategorijų produktų vidutinės kainos. Tarp IT prekių bendrovei didžiausią augimą pavyko pasiekti planšetinių kompiuterių kategorijoje – pajamos augo 75 %.

2021 m. augo ir daugumos kitų elektronikos prietaisų kategorijų paklausa – tai lėmė vartotojų noras modernizuoti buitį ir išbandyti naujas technologijas. Prie „ACC Distribution” verslo plėtros stipriai prisidėjo aktyvus smulkios buitinės technikos, televizorių ir išmaniųjų laikrodžių kategorijų vystymas – visose šiose kategorijose bendrovės pajamos didėjo virš 70 %, ženkliai sparčiau nei augo šių kategorijų Baltijos šalių rinka.

Atsinaujinimo strategijos rezultatas – naujos kategorijos ir nauji prekės ženklai

„Nuolat stebime technologijų tendencijas ir plečiame savo asortimentą naujais, didžiausią potencialą turinčiais prekės ženklais. Per praėjusius metus bendrovė pasirašė 25 bendradarbiavimo sutartis su naujais elektronikos įrenginių gamintojais, ši nuolatinio atsinaujinimo strateginė kryptis pernai mums sugeneravo daugiau nei 5 % pajamų“, – teigia Ž. Baušys.

Pasak vadovo, bendrovė taip pat toliau aktyviai telkia dėmesį į vieną perspektyviausių „ACC Distribution“ verslo sričių – elektrinį mobilumą ir tvarią energetiką. 2021 m. bendrovė pradėjo atstovauti elektromobilių įkrovimo stotelių prekės ženklams, tarp kurių yra „Wallbox“, „EVBox“, „Green Cell“, ir jau metus prekiauja elektriniais motociklais ir motoroleriais „Vmoto“, „Super Soco“ bei elektriniais dviračiais „Telefunken”, „Italwin“ ir kitais. Bendrovė šiemet savo portfelį papildė ir naujausios kartos saulės elektrinių panelių gamintojo „Trina Solar“ produkcija – „ACC Distribution“ pradėjo vystyti šią prekių kategoriją ir ateityje planuoja pildyti jos asortimentą.

Žymanto Baušio teigimu, atsinaujindama „ACC Distribution“ siekia kurti kuo daugiau pridėtinių paslaugų verslo klientams, todėl pernai bendrovė veiklą pradėjo programinės įrangos prekybos ir prenumeratų valdymo platformoje „KATY”, kuri vystoma kartu su globaliu distributorių tinklu „Global Channel Network“. Naudodamiesi šia prekybos platforma, verslo klientai gali 24 val. per parą skaitmenizuotai vykdyti ir valdyti prekybą programine įranga.

Tęsdama atsinaujinimo strategiją, bendrovė išsikėlė tikslą vystyti išmaniųjų telefonų kategoriją ir ją pildyti naujais prekės ženklais. 2022 m. „ACC Distribution“ tapo išmaniųjų mobiliųjų telefonų ir aksesuarų prekės ženklo „OnePlus“ atstovu Baltijos šalyse. Šis prekės ženklas priklauso „BBK Electronics“ grupei, kuri užima lyderiaujančias pozicijas tarp išmaniųjų įrenginių gamintojų pasaulyje.

Įsitraukusi komanda yra sėkmingo verslo pagrindas

„ACC Distribution“, plėtodama veiklą tiek pandemijos laikotarpiu, tiek esant geopolitiniams neramumams, fokusuoja dėmesį į komandą, jos savijautą, motyvaciją ir vidinę komunikaciją. Iniciatyvos neliko nepastebėtos – darbuotojų įsitraukimo rodiklis per metus reikšmingai padidėjo: nuo 70 iki 88 procentilio.

Anot Ž. Baušio, bendrovė sugeba sėkmingai vystyti verslą ir pasiekti puikių rezultatų pirmiausia dėl įsitraukusios profesionalios komandos, kas yra verslo pagrindas ir gerų rezultatų priežastis. „Komandą, kurią sudaro per 200 darbuotojų, nuolat įtraukiame tiek efektyvinant procesus, tiek keičiant verslo kryptis. Pavyzdžiui, pernai komanda rengė vidinį efektyvumo hakatoną, kurio metu darbuotojai patys išgrynino labiausiai neefektyvius veiklos procesus, svarstė jiems tinkamiausius sprendimus ir juos dabar įgyvendina“, – apie komandos susitelkimą tobulinant bendrovės veiklą pasakoja Žymantas Baušys.

Nuoseklus prioritetų laikymasis padės suvaldyti 2022 m. iššūkius

Po Rusijos invazijos į Ukrainą 2022 m. vasario mėn. „ACC Distribution“ grupė sustabdė prekybą su klientais Rusijoje ir Baltarusijoje. „Bendrovė paskutiniuosius 5 metus nuosekliai įgyvendino išėjimo iš Rytų rinkų ir susitelkimo į Baltijos šalis strategiją, todėl prekybos nutraukimas neturės reikšmingos įtakos 2022 m. grupės rezultatams, o prarastos pajamos bus kompensuotos naujų verslo krypčių“, – teigia Ž. Baušys.

Anot „ACC Distribution“ vadovo, pirmieji penki šių metų mėnesiai buvo sėkmingi. Visgi bendros technologijų rinkos tendencijos yra kitokios nei pastaruosius dvejus metus – yra prekių kategorijų, kuriose paklausa krenta arba auga lėčiau. Taigi, žiūrint į visų metų perspektyvą, laukia daug iššūkių, kuriuos bendrovė planuoja suvaldyti nuosekliai laikydamasi prioritetų – verslo krypčių atnaujinimas, pridėtinių verčių partneriams vystymas, veiklos procesų efektyvinimas, dėmesys darbuotojams.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!