Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/verslas/52370/kokiais-kriterijais-vadovaujasi-lietuviai-pirkdami-buitine-technika/spausdinti/

Kokiais kriterijais vadovaujasi lietuviai, pirkdami buitinę techniką?

Publikuota: 2015-11-25 15:10
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Tyrimų bendrovės „Nielsen“ šių metų duomenimis, net 47 proc. greitojo suvartojimo prekių yra parduodama akcijų metu – pagal šiuos rodmenis, Lietuva yra tarp trijų pirmaujančių šalių Europos Sąjungoje. Buities prekių parduotuvei vadovaujančio Domo Tolvaišo teigimu, apsisprendimą įsigyti buities techniką taip pat neretai lemia taikomos akcijos, tačiau didžiausią įtaką daro gaminio kokybė, techninės specifikacijos ar netgi įdiegtos išmaniosios funkcijos.

„Jau galima pastebėti vis labiau plintančią tendenciją smulkiąją ir stambiąją buities techniką rinktis ne tik pagal vienintelį ir anksčiau bene svarbiausią kainos rodiklį, – teigia D. Tolvaišas. – Lietuviai ima ieškoti kitokių sprendimų – nori, kad gaminys būtų daugiafunkcinis, t. y. ne tik skalbtų ar šaldytų, bet ir leistų mėgautis daugybe kitų funkcijų, prisitaikytų prie įvairių poreikių. Taip pat, pastaruoju metu pirkėjai vis dažniau atkreipia dėmesį ir į buities prietaisų dizainą, spalvą derina prie namų interjero.“

Penki kriterijai, kuriais dažniausiai vadovaujasi pirkėjai, rinkdamiesi buitinę techniką:

1. Kilmės šalis. Vienas labiausiai Lietuvos pirkėjus dominančių klausimų – kokia buities prietaiso kilmės šalis. Labiausiai lietuviai vertina gaminius iš Vakarų Europos ar Skandinavijos šalių, šiek tiek įtariau žvelgia į prekes, pagamintas Kinijoje. Nors informacinėje lentelėje, esančioje prie kiekvienos prekės, nurodoma, iš kur ji atkeliavo, kai kurie pirkėjai vis tiek linkę pasiteirauti parduotuvės konsultanto, ar žaliava gauta ir pats gaminys tikrai surinktas toje pačioje šalyje.

2. Energetinis efektyvumas. Pasak specialisto, žmonėms svarbu, ar įsigytas gaminys nepadidins elektros sąskaitos ir per kiek laiko atsipirks, todėl dairosi kuo ekonomiškesnio prietaiso, dažniausiai – A+++ arba A++ klasės. Rečiau pirkėjai susidomi žemiausiomis Europos Sąjungoje prekiaujamos produkcijos A ir B energetinio efektyvumo klasėmis.

3. Įdiegtos išmaniosios funkcijos. Elektroninis valdymas ir daugiafunkciškumas jau tampa ne prabangos, bet įprastu kasdienio vartojimo prietaiso atributu. Pasak specialisto, per, maždaug, pastaruosius penkerius metus vartotojų poreikiai išaugo, perkamoji galia padidėjo, todėl buities prietaisai su bazinėmis funkcijomis pirkėjui tapo nebepatrauklūs. Užsienyje sparčiai populiarėja technologijos, leidžiančios buitinę techniką susieti su išmaniuoju telefonu ir aplikacijomis reguliuoti įvairius procesus, tad, specialistų teigimu, netrukus šios prietaisų valdymą palengvinančios naujovės atkeliaus ir į Lietuvą.

4. Interjero mados tendencijos. Kad ir koks interjeras vyrautų namuose – skandinaviškas, Provanso ar modernusis, specialistas pastebi, kad žmonės stengiasi prie jo priderinti ir buities prietaisus – net ir smulkiuosius, tokius, kaip kavos aparatas ar virtuvės mašina. Rinkdamiesi prie interjero derančią techniką, žmonės atkreipia dėmesį į įrenginio spalvą, formą bei medžiagą, iš kurios jis pagamintas.

5. Kainos ir kokybės santykis. Dažnam lietuviui ne kaina ar kokybė, bet šių kriterijų santykis tampa lemiamu postūmiu įsigyti vieną ar kitą prekę. Palyginti kainą su konkurentų siūlomomis – paprasta, tačiau patikimos informacijos apie gaminio kokybę pirkėjai dažniausiai ieško internete, klausia pažįstamų nuomonės arba atkreipia dėmesį į prekybos vietose esančius ženklinimus. Pasak D. Tolvaišo, būtent kitų vartotojų įvertinimai ir prekių ženklinimas įgytų apdovanojimų emblemomis pirkėjui suteikia papildomos informacijos ir dažnai paskatina jį pirkti. Praėjusiais ir šiais metais šveicarų organizacijos „Icertias“ apklausoje Lietuvos gyventojai geriausios kainos ir kokybės santykio apdovanojimą skyrė buitinės technikos bendrovei „Bosch“.

„Galime patvirtinti, kad žmonės taip lengvai nebesusivilioja siūlomomis akcijomis, jei nemato gaminio pridėtinės vertės, – sako bendrovės „Bosch“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Adomas Pesliakas. – Atvirkščiai – šiuolaikinis pirkėjas linkęs sumokėti kelis kartus didesnę sumą už tą įrenginį, kuris patenkins daugiau poreikių ir leis sutaupyti laiko.“

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!