Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/svietimas/99263/kaip-mokosi-z-ir-alfa-kartos-skaitmeniniais-objektais-papildyti-vadoveliai-nauja-mokymosi-realybe-rodo-apklausa/spausdinti/

Kaip mokosi Z ir Alfa kartos? Skaitmeniniais objektais papildyti vadovėliai – nauja mokymosi realybė, rodo apklausa

Publikuota: 2025-12-09 07:20
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Z ir Alfa kartos mokiniai keičia mokymosi taisykles. Jie užaugo skaitmeninėje erdvėje, kur informacija pasiekiama akimirksniu, todėl tik tradicinių mokomųjų priemonių sprendimų jau nebepakanka. Šiandien mokymosi priemonės turi būti ne tik informatyvios, bet ir interaktyvios, vizualiai patrauklios, suteikiančios greitą grįžtamąją informaciją, atkreipia dėmesį pedagogai.

Skaitmenines mokymosi priemonės
Skaitmenines mokymosi priemonės

Tai patvirtina ir skaitmeninės mokymo(si) aplinkos „EDUKA klasė“ atliktos moksleivių apklausos rezultatai. Jie rodo, kad beveik pusė mokinių skaitmenines priemones laiko šiuolaikišku ir veiksmingu mokymosi būdu, o 44 proc. teigia, jog jos daro mokymąsi įdomesnį. Labiausiai jiems patinka skaitmenines priemones naudoti užsienio kalbų (36,8 proc.), istorijos (35,7 proc.) ir lietuvių kalbos (34,6 proc.) pamokose.

Jaunosios kartos mokymosi ypatumai: trumpai, vaizdžiai ir greitai

Pasak Jūratės Mikulevičiūtės, leidyklos „Šviesa“ skaitmeninės mokymo(si) aplinkos „EDUKA klasė“ turinio grupės vadovės, tai, kas aktualu šiuolaikiniam mokiniui, galima nusakyti šiais žodžiais: trumpai, vaizdžiai ir greitai.

„Jaunosios kartos mokiniai nori greito rezultato. Jie linkę rinktis santraukas, vizualizuotą informaciją, o ne ilgus tekstus. Todėl kurdami naujus vadovėlius, turime galvoti apie pateikiamos informacijos „dozavimą“ – ją skaidyti į mažesnes porcijas, gausiai vizualizuoti, suteikti kuo greitesnę grįžtamąją informaciją“, – teigia J. Mikulevičiūtė.

„Dauguma nori greitai paspausti ir gauti atsakymą, todėl labiausiai džiaugiasi, kai būna elektroninis patikrinimas. Rašyti ranka jiems sunkiau – tai reikalauja susikaupimo“, – pastebi Kauno „Erudito“ licėjaus chemijos mokytoja metodininkė Džiuginta Gaigalienė.

Utenos Adolfo Šapokos bei Utenos r. Užpalių gimnazijų fizikos mokytojas ekspertas Stasys Kirdeikis priduria, kad mokymo ir mokymosi įpročiai keičiasi iš esmės.

„Šiandien spausdintoms mokymo priemonėms būtinas skaitmeninis papildymas. Mokiniai nori matyti informaciją ekrane, kad galėtų ją pasididinti, geriau įžiūrėti ar iškart susirasti reikiamas detales. Vien tekstas jų dėmesio nebepritraukia – turinys turi būti vizualus: grafikai, schemos, piktogramos, interaktyvūs elementai“, – kalba pedagogas.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!