Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/svietimas/73778/vasaros-scenarijus-maziausiems-pazintis-su-it-ktu-informiko-akademijoje/spausdinti/

Vasaros scenarijus mažiausiems: pažintis su IT KTU „Informiko akademijoje“

Publikuota: 2020-07-16 19:48
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Kiekviena vasara dažnam tėveliui sukelia nemenką galvos skausmą – kur atžalai prasmingai praleisti laiką, kai darželiai duris užveria atostogoms. Kasmet organizuojamos vasaros stovyklos sulaukdavo itin daug dėmesio, o šiemet, po užsitęsusio karantino – stovyklų poreikis dar didesnis. KTU jungiasi prie ugdomųjų veiklų vasarą ir kviečia į Informatikos fakulteto organizuojamą vasaros stovyklą „Informiko akademija“ mažiesiems, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vasaros scenarijus mažiausiems: pažintis su IT KTU „Informiko akademijoje“

Universiteto atsakomybė už ugdymą nuo mažens

Pernai Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultete (KTU IF) pradėjus su pilotine savaitės trukmės kompiuterinio raštingumo dienos stovykla su viena 9 pradinukų grupe, šiemet organizuojami jau du stovyklautojų srautai – rugpjūčio 3-7 ir 10-14 dienomis.

Stovyklos iniciatorės – KTU IF akademine padėjėja dirbanti Neringa Kelpšaitė ir tame pačiame fakultete Nuotolinio mokymosi informacinių technologijų magistro studijas pasirinkusi Rimantė Grumadaitė – susipažino prisijungus prie mentorių komandos kūrybinių technologijų „Sourcery for Kids“ akademijoje.

JAV programavimo kompanijos „Devbridge“ įsteigtoje nemokamoje akademijoje vaikams mentorės – Neringa ir Rimantė – mokė 7-12 m. amžiaus vaikus programavimo pagrindų kiekvieną šeštadienį. Pernai pasibaigus mokslo metams, merginoms kilo idėja pratęsti mėgstamą veiklą akademijos atostogų metu.

„Tikriausiai mums taip patinka leisti laiką su vaikais, mokyti ir kartu atrasti technologijas, jog atėjus mokslo metų pabaigai, mes labiau nuliūdome, jog nebeliks šeštadienininės veiklos nei su džiaugsmu laukėme atostogų“, – juokavo Neringa.

Rimantė jau ketverius metus dirba informatikos mokytoja Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijoje. „Renkuosi mokyti” programą baigusi alumni ir kaskart įvertina, kad pasirinkta pedagogės profesija yra vienas geriausių jos gyvenimo sprendimų, kuris atneša iššūkių, bet kartu ir stiprina meilę mėgstamai veiklai.

Nuo konkurso iki tęstinių projektų

Kaip pasakoja Rimantė, apie „Informiką“ ji sužinojo dar būdama moksleivė. Seniau pati dalyvavusi „Informiko“ vardo konkursuose, žinias gilinusi programavimo pamokėlėse, dabar jaunoji pedagogė stovyklos vardo veikloms skatina dalyvauti ir rengia jau savo mokinius.

„Nuo pat pradžių idėją organizuoti stovyklą mažiausiems palaikė fakulteto dekanė KTU IF Rita Butkienė, daug pagalbos sulaukėme iš viso fakulteto kolektyvo“,– kolegei antrino N. Kelpšaitė.

Be to, „Informiko“ veiklas merginos jau pavasarį papildė ir pirmąja moksleivių IT konferencija „Informiko žinių forumas“. Čia 1-8 klasių mokiniai pristatė savo IT projektus vieni kitiems su pranešimais ir praktiniais pristatymais, vertino ir teikė patarimus, o jų mokytojai tuo metu mokėsi organizatorių paruoštuose praktinėse IT dirbtuvėse.

Šiame vasario pabaigoje vykusioje konferencijoje sulaukta daugiau nei 70 moksleivių iš visos Lietuvos su savo IT projektais sukurtais su „Scratch“, „Micro:bit“, „CoSpaces EDU“, „AppLAB“ ir kitomis edukacinėmis programavimo programomis.

„Po konferencijos nemaža dalis dalyvavusių vaikų ir mokytojų sakė, kad būtinai dalyvaus ir kitais metais, kad jau rezervuotume jų komandoms vietas. O „Informiko“ stovykloje jau didžioji dauguma pernai dalyvavusių vaikų tėvų susisiekė dėl jų vaikų dalyvavimo. Šis grįžtantis vaikų srautas mums tik parodo, kad darome tai, kas įdomu, smagu, o taip pat manome, kad tai prasminga“, – kalbėjo Rimantė, pagrindinė šios moksleivių IT konferencijos sumanytoja.

Susipažins su 2D ir 3D

Pasak stovyklos koordinatorių, kiekviena stovyklos diena turi temą: istorijų, pasikartojimų, pikselių, herojų, o paskutinė diena skirta šventiškam stovyklos užbaigimui. Kadangi stovyklos dalyvių amžius svyruoja nuo 7 iki 11 metų, visi dalyviai bus skirtingų įgūdžių.

„Mokyklos skiria nevienodai dėmesio kompiuteriniam raštingumui, tad pradėsime nuo to, ko dažniausiai mokyklose jau mokoma – programavimas blokeliais su „Scratch“ programa 2D erdvėje. Toliau seks modeliavimas su „TinkerCAD“, programavimas 3D erdvėje. Esame numatę pristatyti ir kelis KTU IF Virtualios realybės laboratorijos sukurtus žaidimus, tad stovykloje vaikai patys patirs, kuo skiriasi 2D ir 3D, papildytoji ir virtuali realybės, o kartu kursime ir savo objektus, programuosime jų judėjimą, istorijų siužetą“, – stovyklos scenarijumi dalinosi Neringa ir Rimantė.

Organizatoriai pabrėžia, kad stovykla bus organizuojama pagal Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) rekomendacijas, kaip saugiai organizuoti edukacines stovyklas.

„Vaikų numatome turėti ne daugiau 15, tad matydamos situaciją galėsime duoti stipresnes užduotis labiau pažengusiems, o prie mažesniųjų bus galimybė individualiai prieiti, patarti. Taip pat labai skatiname, kad vaikai patys vieni kitiems padėtų – juk aiškindami kitiems visuomet geriausiai išmokstame patys“, – sakė N. Kelpšaitė.

Kiekviena diena baigsis pristatymu ir vieni kitų projektų diskusiniais vertinimais: vaikai į tai labai noriai įsitraukia ir reaguoja į vienas kito kritiką, patarimus ir nė nemirktelėję turi paaiškinimus savo projektų sumanymams.

IT stovykloje – dėmesys ne tik IT

Kaip pasakojo „Informiko akademijos“ vasaros stovyklos koordinatorės, iš pradžių tikėtasi, kad esant kompiuterių klasėje, kur kompiuteriai pasiekiami ranka, vaikai norės kuo daugiau praleisti laiko prie jų.

„Maloniai nustebome, kad mums neteko stipriai įtikinėti vaikų pasitraukti ar nesėsti prie kompiuterių, kol neatėjo tam laikas. Vien 2-3 valandas per dieną mes praleisdavome lauke, per pertraukas bei kai kurias edukacines veiklas vykdėme lauke. Dar valandą ar dvi aiškinamės per žaidimus kompiuterių logiką, įvairias funkcijas, istoriją“, – teigė N. Kelpšaitė.

Vaikai puikiai sutarė, mielai priėmė visas veiklas, paruoštus žaidimus, istorijų kūrimą, pristatymų ir vertinimo veiklą, su dienos IT tema susijusias užduotis, mankšteles, pertraukų žaidimus aktyviam pajudėjimui.

„Iš viso prie kompiuterių vaikai per dieną praleidžia 3-4 valandas su ilgesnėmis ir trumpesnėmis pertraukomis, tačiau tas laikas turiningas: vaikai mokosi įgyvendinti, ką suplanavę. Jie mokosi suvokti, kaip sudėlioti kodą, kokias komandas duoti kompiuteriui“, – kalbėjo R. Grumadaitė.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!