Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/svietimas/3410/tyrimas-mokyklu-tinklo-pertvarkos-socialinis-poveikis-patvirtino-projekto-sekme/spausdinti/

Tyrimas „Mokyklų tinklo pertvarkos socialinis poveikis“ patvirtino projekto sėkmę

Publikuota: 2006-02-06 13:32
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: Mokyklų tobulinimo programa

2005 m. vasario 6 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje buvo pristatyti tyrimo „Mokyklų tinklo pertvarkos socialinis poveikis“ rezultatai.

Tyrimą inicijavo LR Švietimo ir mokslo ministerija, o jį atliko nepriklausoma tyrėjų grupė, atstovaujanti dvi skirtingas šalies mokslo institucijas - Socialinių tyrimų laboratoriją (Kauno technologijos universitetas) ir Socialinių tyrimų centrą (Šiaulių universitetas). Mokslininkų grupei vadovavo didžiulę patirtį sociologinių tyrimų švietimo srityje turintis prof.habil.dr. Gediminas Merkys (KTU).

Tyrimas buvo atliekamas 2005 m. pavasarį šešiose eksperimentinėse savivaldybėse, dalyvaujančiose Mokyklų tobulinimo programos (MTP) eksperimente. Tai - Klaipėdos miesto, Mažeikių, Pasvalio, Kauno, Varėnos ir Šalčininkų rajonų savivaldybės.

Pagrindinis tyrimo tikslas – ištirti mokyklų tinklo pertvarkos socialinį poveikį (plačiąja prasme) šešiose Mokyklų tobulinimo programos eksperimente dalyvavusiose savivaldybėse.

Tyrimo „Mokyklų tinklo pertvarkos socialinis poveikis“ pristatyme dalyvavęs Švietimo ir mokslo ministras Remigijus Motuzas pabrėžė, jog svarbiausias mokyklų tinklo pertvarkos kriterijus – švietimo prieinamumas ir kokybė. Tyrimo rezultatai puikiai įrodo, jog pradėtas mokyklų tinklo pertvarkos projektas sėkmingai įgyvendinamas savivaldybėse ir pasiekia svarbiausius užsibrėžtus tikslus. Ministro teigimu, nereikia sustoti pusiaukelėje, o tęsti pradėtus darbus, neskubėti uždaryti mokyklų, bet pertvarkyti jų tinklą racionaliai bei efektyviai.

Tyrimo eigoje buvo išgauti moksliniai duomenys, kurie įrodo, dokumentuoja pozityvius socialinius ir edukacinius pasikeitimus, jau įvykusius ir tebevykstančius dėl mokyklų tinklo pertvarkos. Tuo pat metu buvo konstatuota nemažai faktų, atskleidžiančių konkrečias tinklo pertvarkos procese kylančias problemas, nepalankias tendencijas. Sukaupta gausi ir įvairi tyrimo medžiaga, tyrimo ataskaitos rengėjų nuomone, turėtų pasitarnauti švietimo vadovams ir politikams, ieškant naujų neišnaudotų galimybių, moksliškai pagrindžiant ir vadybiškai tobulinant tinklo pertvarkos sprendimus, veiksminant pertvarką ir didinat jos socialinį rentabilumą.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!