Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/rysiai/11769/nauji-mobilieji-zaidimai-neisstume-klasikiniu-gyvaciu-ir-sachmatu/spausdinti/

Nauji mobilieji žaidimai neišstūmė klasikinių „gyvačių“ ir šachmatų

Publikuota: 2008-05-25 10:34
Tematika: Telekomunikacijos
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Pasaulyje nuolat kuriami nauji mobiliesiems telefonams skirti žaidimai, pasižymintis sudėtingesniais scenarijais, grafikos elementais. Visgi, vartotojai neatsisako klasikinių žaidimų – gyvatės, tetrio, sudoku, šachmatų ir kitų. Kaip rodo didžiausio mobiliųjų programų ir žaidimų portalo „GetJar“ statistika, „tradicinių“ žaidimų parsisiuntimai sudaro maždaug 20 proc. visų vartotojų parsisiunčiamų žaidimų.

„Vartotojai siunčiasi ir žaidžia senus pamėgtus žaidimus todėl, kad juos yra įsisavinę, susipažinę su taisyklėmis – juk šachmatus, „kartuves“ ar „laivų mūšį“ daugelis yra žaidę dar vaikystėje ir nebūtinai mobiliuoju telefonu.“, - argumentavo „GetJar“ vadovas Ilja Laurs.

Nauji mobilieji žaidimai neišstūmė klasikinių „gyvačių“ ir šachmatų

Portalo duomenimis, per metus žaidimą „gyvatė“ vartotojai parsisiunčia vidutiniškai apie 60 tūkst. kartų, tetrį – 360 tūkst. kartų, šachmatus – 240 tūkst. kartų, sudoku – 96 tūkst. kartų. Beje, tarp „GetJar“ tinklalapyje esančių sudoku galvosūkio versijų viena populiaresnių yra lietuvio sukurtas „Greater Than Sudoku“. Jį į savo telefonus yra parsisiuntę daugiau nei 4,5 tūkst. vartotojų visame pasaulyje, teigiama bendrovės pranešime.

Anot I. Laurs, realus klasikinių žaidimų populiarumas yra dar didesnis nei rodo parsisiuntimų statistika, nes daug jų yra gamintojų iš anksto įrašomi į mobiliuosius telefonus.

„Nesudėtingų scenarijų klasikiniai žaidimai yra pritaikyti atsipalaiduoti per trumpą laiko tarpą – važiuojant troleibusu, laukiant eilėje ir pan. Turint tokias 10-20 min. trukmės pertraukėles neįmanoma sužaisti ilgų scenarijų žaidimų, o spėti išspręsti sudoku ar šachmatų galvosūkį – realu“, - tvirtino I. Laurs. Be to, pasak jo, telefonų savininkams svarbu ir tai, kad dauguma naujų žaidimų reikalauja didesnių telefonų resursų, o klasikiniai žaidimai tinka ir mažiau galingiems, senesnio tipo mobiliesiems telefonams.

Anot „GetJar“ vadovo, šiandien sparčiai plinta nesudėtingi žaidimai, suburiantys vartotojus į bendruomenes, kuriose vartotojai gali rungtis tarpusavyje. Pavyzdžiui, mobiliųjų žaidimų bendruomenė Cellufun.com siūlo vartotojams susipažinti su kitais žaidėjais, rungtis, dalintis geriausiais rezultatais, gauti.

„GetJar“ tinklalapyje yra sukaupta daugiau nei 10 tūkst. nemokamų mobiliųjų žaidimų bei programų, arba jų demo versijų. Dažniausiai vartotojai siuntėsi veiksmo ir sporto kategorijų žaidimus (22 proc. nuo visų parsisiuntimų). Tarp populiariausių veiksmo žaidimų – „XBike“, o iš sporto žaidimų vartotojai 2007-aisiais pamėgo biliardą „YG TrickShot“.

Lietuvos vartotojai pernai žaidimus į savo mobiliuosius telefonus iš „GetJar“ tinklalapio parsisiuntė maždaug 120 tūkst. kartų. I. Laurs prognozėmis, šiemet žaidimų vartotojai parsisiųs bent 30 proc. daugiau.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!