Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/87222/mokslininkai-atrado-62-naujus-saturno-palydovus/spausdinti/

Mokslininkai atrado 62 naujus Saturno palydovus

Publikuota: 2023-05-17 21:02
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Trumpas Jupiterio, kaip planetos, turinčios daugiausiai palydovų Saulės sistemoje, viešpatavimas baigėsi, nes mokslininkai patvirtino atradę 62 naujus Saturno palydovus, praneša „Live Science“.

Saturnas / NASA/JPL/Space Science Institute nuotr.

Dabar Saturnas turi 145 patvirtintus palydovus, o Jupiteris – vos 95. Žinoma, tai vis tiek įspūdingas skaičius lyginant su Žeme, kuri turi vos vieną – Mėnulį.

Pasak Britų Kolumbijos universiteto (UBC) mokslininkų, padėjusių atlikti naujus atradimus, Saturnas dabar yra pirmoji ir vienintelė Saulės sistemos planeta, turinti daugiau nei 100 žinomų palydovų.

Tarptautinė tyrėjų komanda savo atradimus atliko naudodama 2019-2021 m. Kanados-Prancūzijos-Havajų teleskopo, esančio Mauna Kea viršūnėje Havajuose, duomenis. Analizuodama gausybę nuoseklių vaizdų, padarytų per 3 valandų stebėjimo langus, komanda nustatė 62 palydovus, kurie anksčiau buvo arba per maži, arba pernelyg neryškūs, kad juos būtų galima aptikti.

Kai kurių iš mažesnių palydovų plotis siekė vos 2,5 km.

Visi 62 naujai aptikti palydovai yra „nereguliarūs mėnuliai“, t. y. jie skrieja tolimomis elipsinėmis orbitomis aplink savo planetą šeimininkę ir dažnai juda retrogradiškai – priešinga Saturno sukimosi kryptimi.

Pasak tyrėjų, daugelis šių mažyčių, keistų palydovų susitelkę į panašias retrogradines orbitas, o tai leidžia manyti, kad jie galėjo atsirasti iš didesnio motininio palydovo, kuris subyrėjo prieš milijonus metų.

Tikimasi, kad naujuosius palydovus vėliau šį mėnesį pripažins Tarptautinė astronomų sąjunga – daugiau nei 12 000 mokslininkų grupė, atsakinga už dangaus kūnų žymėjimą.