Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/83759/oksfordo-tyrimas-atskleide-kad-kompiuteriniai-zaidimai-neturi-itakos-savijautai/spausdinti/

Oksfordo tyrimas atskleidė, kad kompiuteriniai žaidimai neturi įtakos savijautai

Publikuota: 2022-07-30 08:28
Tematika: Mokslo naujienos
Autorius: Mindaugas Klumbis
Aut. teisės: ©MiTech.lt
Inf. šaltinis: MiTech.lt

Oksfordo interneto instituto Jungtinėje Karalystėje mokslininkai tyrimą atliko bendradarbiaudami su septyniais skirtingais žaidimų leidėjais, kurie leido jiems stebėti tyrime sutikusių dalyvauti asmenų žaidimų įpročius.

Oksfordo tyrimas atskleidė, kad kompiuteriniai žaidimai neturi įtakos savijautai

Dar 2020 m. pabaigoje ta pati Oksfordo komanda teigė, kad jos atliktas tyrimas parodė, jog žaidžiant koknkurencija pagrįstus, socialiai stimuliuojančius žaidimus paprastai pagerėja žaidėjų emocinė savijauta. Tyrime taip pat paaiškėjo, kad ilgą laiką kompiuterinius žaidimus žaidžiantys dalyviai paprastai buvo laimingesni nei nežaidžiantys.

Ankstesniame tyrime dalyvavo 3274 dalyviai, kurie turėjo nurodyti žaidimo trukmę, pildydami dienoraščius. Atnaujintame tyrime dalyvavo daugiau nei 39 000 žmonių, o tyrėjai galėjo tiesiogiai stebėti žaidimo įpročius. Šešias savaites buvo stebimas dalyvių žaidimas „Animal Crossing: New Horizons“, „Apex Legends“, „Eve Online“, „Forza Horizon 4“, „Gran Turismo Sport“, „Outriders“ ir „The Crew 2“ žaidimuose.

Žaidėjų buvo prašoma pranešti apie savo patirtį remiantis tokiais pagrindais kaip „autonomija“, „kompetencija“ ir „vidinė motyvacija“. Taip buvo siekiama nustatyti, ar jie žaidė dėl teigiamų priežasčių (smagiai praleisti laiką, bendrauti su draugais), ar dėl mažiau sveikų priežasčių (prievarta įvykdyti žaidimo užduotis). Tyrimas parodė, kad nėra ryšio tarp žaidimų laiko ir prastos psichikos sveikatos, nepaisant to, kiek valandų per savaitę vaikams leidžiama žaisti.

Tačiau A. Przybylski Oksfordo interneto svetainėje pateikė nedidelę išlygą: „Mes nustatėme, kad iš tiesų nesvarbu, kiek žaidėjai žaidė [kalbant apie jų gerovės jausmą]. Svarbu buvo ne žaidimų kiekybė, o kokybė… Jei jie jautė, kad turi žaisti, jautėsi blogiau. Jei jie žaidė, nes jiems tai patiko, duomenys nerodė, kad tai turėjo įtakos jų psichikos sveikatai. Atrodė, kad tai jiems suteikė stiprų teigiamą jausmą.“

Tai naujausias tyrimas, paneigiantis teiginius, kad kompiuteriniai žaidimai daro žalingą poveikį žmogaus psichikos sveikatai ir gali lemti agresyvų ar smurtinį elgesį. Tokie kaltinimai buvo plačiai nuskambėję po šaudynių Kolumbaine prieš daugiau nei 20 metų.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!