Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/74744/nezinomos-egzotiskos-daleles-sukuria-ispudinga-efekta-nelieka-jokios-trinties-jokio-pasipriesinimo/spausdinti/

Nežinomos egzotiškos dalelės sukuria įspūdingą efektą – nelieka jokios trinties, jokio pasipriešinimo

Publikuota: 2020-09-25 21:03
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Tęsdami ankstesnį tyrimą, Lancasterio universiteto fizikai nustatė, kodėl per supertakų helį-3 judantiems objektams negalioja greičio apribojimai.

Atrasta, kaip supertakiame helyje-3 išnyksta greičio apribojimas ©  technologijos.lt
Atrasta, kaip supertakiame helyje-3 išnyksta greičio apribojimas
© Technologijos.lt

Helis-3 yra retas helio izotopas, kuriame trūksta vieno neutrono. Itin žemoje temperatūroje jis tampa supertakus, ir per jį judantys objektai nepatiria trinties.

Anksčiau manyta, kad per supertakų helį-3 judančių objektų fundamentaliai ribojamas kritiniu Landau greičiu, kurį viršijus, supertakumas pradingtų. Ankstesni eksperimentai Lancasteryje parodė, kad tai nėra griežta taisyklė ir objektai gali judėti daug didesniu greičiu, nesutrikdydami trapios supertakumo būsenos.

Dabar Lancasterio mokslininkai rado greičio neribojimo priežastį: egzotiškos dalelės, kimbančios prie visų supertakiame skystyje esančių paviršių.

Atradimas gali rasti pritaikymą kvantinėse technologijose, ir net kvantiniuose skiačiavimuose, kur ne viena tyrėjų grupė jau siekia šias neįprastas daleles panaudoti.

Tyrėjai atrado greičio apribojimo nebuvimo priežastį