Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/70029/paskelbti-2019-uju-nobelio-fizikos-premijos-laureatai/spausdinti/

Paskelbti 2019-ųjų Nobelio fizikos premijos laureatai

Publikuota: 2019-10-09 13:26
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Šių metų Nobelio premija už pasiekimus fizikos srityje atiteko James'ui Peebles'ui už pasiekimus fizinės kosmologijos srityje bei Michel'ui Mayor'ui ir Didier Queloz'ui už egzoplanetos atradimą. Ši egzoplaneta sukasi aplink į Saulę panašią žvaigždę.

Šių trijų mokslininkų darbai padėjo geriau suprasti apie Visatos evoliuciją ir Žemės vietą kosmose.

James'o Peebles'o teorija, sukurta per du dešimtmečius, yra mūsų šiuolaikinio visatos istorijos supratimo pagrindas: nuo Didžiojo sprogimo iki šių dienų.

Šių metų fizikos laureatai Michel'is Mayor'as ir Didier'as Queloz'as ištyrė mūsų galaktiką, Paukščių taką, ieškodami nežinomų pasaulių. 1995 m. jie pirmą kartą atrado planetą, esančią už mūsų Saulės sistemos ribų – egzoplanetą, kuri skrieja aplink Saulės tipo žvaigždę – 51 Pegasi.

Jų atradimas pradėjo tikrą revoliuciją astrofizikoje: nuo to laiko jau spėta rasti daugiau nei 4 tūkstančiai egzoplanetų.

Prognozuoti galimus laureatus visuomet būna labai sunku, nes premijas skiriančios institucijos nominuotųjų vardus paslaptyje laiko 50 metų.