Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/4381/saules-sistema-pasipilde-iskart-puse-simtu-mini-planetu/spausdinti/

Saulės sistema pasipildė iškart puse šimtu mini planetų

Publikuota: 2006-05-14 12:29
Inf. šaltinis: el. paštas eLIBRARY

Džoel Parker (Joel Parker) iš Amerikos Pietvakarių tyrimų instituto (Southwest Research Institute) ir jo kolegos pranešė atradę iškart 45 nuo 50 iki 500 kilometrų diametro transneptūninius objektus. Tai tam tikras vienu metu atrastų kūnų Saulės sistemoje rekordas, kuris iš esmės papildė dangaus objektų su žinomomis orbitomis sąrašą.

Brajen Marsden (Brian Marsden) iš Mažųjų planetų centro (Minor Planet Center) Harvardo Smitsono astrofizikos centro (Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics), dalyvavęs šiame darbe, paaiškino, kad apie 1100 mažų objektų buvo užfiksuoti mūsų planetos šeimos išorės ribose, pradedant pirmojo objekto Kojperio juostoje atradimu 1992 metais. Tačiau astronomai labiau koncentravo dėmesį į tokių kūnų aptikimą, nei į tolesnį jų tyrimą, todėl apie pusę iš šio tūkstančio niekada, deja, nebuvo stebima dar kartą po vienintelio trumpo stebėjimo. Todėl objektų pasipildymas orbitomis, kurios yra tiksliai apskaičiuotos, ypač, kai jos (orbitos) parametrai nėra visai įprasti, labai svarbu. Pavyzdžiui, įvairių Saulės sistemos formavimosi ir ankstyvosios evoliucijos teorijų patvirtinimui.

Naujieji 45 kūnai, kurie yra aprašyti astronomų ataskaitoje, oficialiai „atsirado“ Saulės sistemoje po dviejų stebėjimo ir skaičiavimo metų. Mini planetos tokiu nuotoliu juda tarp žvaigždžių lėtai, todėl buvo itin svarbu išvengti bet kokių klaidų ir netikslumų. Apie ankstyvąją Saulės sistemos istoriją gali papasakoti ir stambesni kūnai jos išorės ribose, rasti pastaruoju metu.