Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/3961/nesugebejimas-skaiciuoti-nepaneigia-matematiniu-gabumu/spausdinti/

Nesugebėjimas skaičiuoti nepaneigia matematinių gabumų

Publikuota: 2006-03-29 15:15
Tematika: Mokslo naujienos
Inf. šaltinis: el. paštas eLIBRARY

Didžiosios Britanijos neurofiziologas Brajanas Batervorfas iš Londono universiteto koledžo (UCL) kartu su bendraautoriais žmogaus smegenyse surado ruožą, kuris kontroliuoja tik skaičių analizę. Jie priėjo išvados, kad už operacijas su diskretiniais skaičiais atsakinga „tarpmomens vaga“ (IPS), o „nepertraukiamų“ dydžių veiksmai jos nepaliečia niekaip.

Faktas, kad aritmetiniai gabumai yra sutelkti IPS viduje, buvo žinomas ir anksčiau, bet tarp matematinių duomenų apdorojimo metodų nebuvo pastebimi jokie skirtumai. Batervorfas priėjo savo išvadų tirdamas sergančius diskalkuliacija – pažeidimu, kuris daro neįmanomą skaičiavimo operaciją mintyse. Tačiau, kaip pažymėjo mokslininkas, galimybė vertinti ir lyginti išlieka, taigi problema negali apimti visų matematinių gebėjimų.

Mokslininkai bandė nustatyti aktyvųjį ruožą magnetinio rezonansinio smegenų skanavimo metodu (arba fMRI). Eksperimento dalyviams buvo pateikti du atvaizdai, išdažyti žalia ir raudona spalva, ir buvo paprašyta nustatyti, kokios spalvos yra daugiau. Iš pradžių reikėjo išanalizuoti mozaiką iš aiškiai atskirtų tam tikros spalvos kvadratų, vėliau jų kontūrai buvo sulieti. Mokslininkas konstatavo, kad IPS aktyvizuojasi tik pirmuoju atveju, kada tiriamieji galėjo skaičiuoti kvadratus vietoj to, kad juos lygintų, antruoju atveju tokios galimybės jie neturėjo.

Batervorfas tvirtina, kad nesugebėjimas skaičiuoti nepaneigia matematinių gabumų. Sergančius disleksija galima mokyti skaičiuoti šalutiniu būdu, tik rezultatą jie ir gaus vėliau, nei visi kiti.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!