Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/385/sensacingas-atradimas-gyvosios-lasteles-naudoja-morzes-abecele/spausdinti/

Sensacingas atradimas: gyvosios ląstelės naudoja Morzės abėcėlę

Publikuota: 2005-01-14 11:27
Inf. šaltinis: MEMBRANA

Liverpulio ir Mančesterio universitetų, Liverpulio vaikų ligoninės biologai ir farmacinės kompanijos AstraZeneca bei Pfizer atliko bendrą tyrimą, parodžiusį, kad ląstelės genų valdymui naudoja kažką panašaus į Morzės abėcėlę.

Ląstelės darbą, jos dauginimąsi ir mirtį lydi periodinis įvairių genų įjungimas ir išjungimas. Ir, kaip pavyko išsiaiškinti, šio proceso valdymui ląstelė naudoja signalizavimą kuris primena Morzės abėcėlę. Patys signalai - tai tam tikrų „signalinių“ molekulių atsiradimas ląstelės branduolyje arba jos citoplazmoje. Eksperimentai parodė, kad čia esminį vaidmenį vaidina ne signalo stiprumas, o dinaminis šios jėgos pasikeitimo vaizdas (savotiški taškeliai, brūkšneliai ištempti laike).

Tyrinėtojai tvirtina, kad skirtingas vienų ir tų pačių molekulių atsiradimo ir dingimo dažnis gali koduoti įvairius pranešimus. Tai reiškia, kad kodo iššifravimas padės sukurti efektyvesnius vaistus, kurie galės „kalbėti“ su ląstelėmis viena kalba, įsiterpiant į jos darbą.