Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/32869/karstis-pades-isspausti-is-standziuju-disku-dar-daugiau/spausdinti/

Karštis padės išspausti iš standžiųjų diskų dar daugiau

Publikuota: 2012-02-09 13:10
Aut. teisės: ©IQ.lt
Inf. šaltinis: IQ.lt

Paprastai duomenys į magnetines laikmenas, tokias kaip kietieji diskai, įrašomi veikiant jas magnetiniu lauku, kuris trumpam pakeičia poliariškumą laikmenoje. Su kiekvienu poliariškumo pokyčiu įrašoma po bitą informacijos.

Tačiau tarptautinė mokslininkų komanda, vadovaujama Jorko universiteto Jungtinėje Karalystėje fizikų, surado būdą pakeisti poliariškumą veikiant diską itin trumpais karščio impulsais. Anksčiau buvo galvojama, kad tai neįmanoma, praneša portalas ZDNet.co.uk.

„Šis revoliucinis metodas leidžia įrašyti terabitus informacijos per sekundę, šimtus kartų greičiau nei leidžia dabartinė standžiųjų diskų technologija. Kai nereikia magnetinio lauko suvartojama ir mažiau energijos“, – antradienį išplatintame pranešime teiga Jorko universiteto fizikas Thomas Ostleris.

Įkaitinti laikmenos paviršių naudojami trumpesni nei pikosekundės trukmės lazerio impulsai. Anksčiau tikėtasi, kad karštis gali padėti pakeisti poiariškumą, tačiau nemanyta, kad tai galima padaryti vien juo.

21 mokslininko iš 7 šalių komanda publikavo savo atradimus „Nature Communications“ žurnale antradienį.

Sausį kompanija IBM paviešino tyrmus apie savo magnetinės duomenų laikmenos technologiją, kuri leidžia įrašyti vieną bitą informacijos panaudojant 12 atomų vietoje darbar naudojamų milijonų. IBM teigimu, tai leis sukurti technologiją itin mažoms magnetinėms laikmenoms.