Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/mokslas/1222/galaktikos-centre-rastas-zvaigzdziu-spiecius/spausdinti/

Galaktikos centre rastas žvaigždžių spiečius

Publikuota: 2005-05-20 07:52
Inf. šaltinis: el. paštas eLIBRARY

Tik 0.26 šviesmečio nuo gigantiškos juodosios skylės atstumu, pačiame mūsų Galaktikos centre, rasta grupė visai jaunų (jų amžius apie 10 mln. metų) žvaigždžių. Šis atradimas astronomams kelia daug klausimų, nes šie faktai visiškai nesuderinami su žvaigždžių susidarymo teorija.

Iki šiol buvo manoma, kad žvaigždės negali susiformuoti taip arti masyvios juodosios skylės, nes pastarosios gravitacija trukdo dujų ir dulkių debesų kaupimuisi ir jų virsmui žvaigždėmis.

Žvaigždes, nutolusias nuo juodosios skylės per 0.26 šviesmečio, atrado Kalifornijos valstijos universiteto astronomai, naudodamiesi teleskopu Keck I, esančiu Havajų salose. Astronomams nepavyko rasti jokių mažosios juodosios skylės, galinčios būti šio spiečiaus centre, ženklų.

Remiantis teorijomis, galima teigti, kad juodosios skylės gravitacija turėjo šias žvaigždes suplėšyti į gabalus. Be to, neaišku, kaip šios žvaigždės atsidūrė šioje vietoje. Gali būti, jog žvaigždžių spiečius susiformavo gerokai toliau nuo juodosios skylės, o po to kokiu tai būdu migravo į Galaktikos centrą.

Tyrimo vadovė Džesika Liu mano, jog šios žvaigždės galėjo susiformuoti šalia juodosios skylės, nepaisant jos gravitacijos, radiacijos, slėgio ir temperatūros. „Toks žvaigždžių formavimosi procesas aiškiai skiriasi nuo mūsų šiuolaikinio supratimo apie tai, kaip gimsta žvaigždės,“ - sakė mokslininkė. Be to, neatmetama galimybė, jog šios žvaigždės yra kito, gerokai didesnio žvaigždžių spiečiaus, susiformavusio toliau nuo juodosios skylės ir netekusios žymios savo dalies dėl pernelyg didelio priartėjimo prie jos, liekanos.