Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/kompiuterija/68686/per-metus-nuo-vaizdo-zaidimu-kuriuose-buvo-uzsleptos-kenkejiskos-programos-nukentejo-daugiau-nei-900-000-vartotoju/spausdinti/

Per metus nuo vaizdo žaidimų, kuriuose buvo užslėptos kenkėjiškos programos, nukentėjo daugiau nei 900 000 vartotojų

Publikuota: 2019-06-27 14:53
Tematika: Kompiuterija
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

„Kaspersky“ tyrimas atskleidė, kad kibernetiniai nusikaltėliai naudojasi augančia vaizdo žaidimų paklausa ir taip, naudodami netikras populiariausių žaidimų kopijas, platina kenkėjiškas programas. Per 12 mėnesių, nuo 2018 m. birželio iki 2019 m. birželio mėnesio, daugiau kaip 930 000 vartotojų nukentėjo nuo tokio tipo išpuolių. Daugiau nei trečdalis atakų buvo sutelktos į tris pagrindinius žaidimus, rašoma pranešime spaudai.

Vaizdo žaidimai egzistuoja jau kurį laiką, bet interneto galia paspartino jų augimą ir evoliuciją. Šiandien vienas iš dešimties pasaulio gyventojų žaidžia internetinius žaidimus. Kaip ir kitų tipų skaitmeninės pramogos, taip ir vaizdo žaidimai gali nukentėti nuo kibernetinių sukčių, pavyzdžiui, autorinių teisių pažeidimo ar neteisėto platinimo. Tačiau jie susiduria ir su kita didėjančia grėsme: apgaulingas prekės ženklo panaudojimas siekiant užmaskuoti kenkėjiškų programų platinimą. Daugelis populiariausių vaizdo žaidimų yra talpinami skaitmeninėse platinimo platformose. Kartais sunku nustatyti, ar įkeliami programinės įrangos failai yra teisėti žaidimų failai, ar užmaskuoti kenkėjiškų programų pavyzdžiai.

„Kaspersky“ ekspertai nusprendė atidžiau pažvelgti į 2018 m. ir 2019 m. pirmoje pusėje aptiktus kenkėjiškus failus. Kibernetiniai sukčiai labiausiai domėjosi „Minecraft“ žaidimu. Kenkėjiškos programos, užslėptos kaip šis žaidimas, sudarė apie 30 proc. išpuolių ir atakavo daugiau nei 310 000 vartotojų. Antroje vietoje buvo „GTA 5“ vaizdo žaidimas, nuo kurio nukentėjo daugiau nei 112 000 vartotojų. O „Sims 4“ žaidimas užėmė trečiąją vietą (105 000 vartotojų).

Pasak tyrėjų, taip pat buvo nustatyta, kad nusikaltėliai bando pritraukti vartotojus su dar neišleistais vaizdo žaidimais. Buvo pastebėta apie 10 tokio tipo žaidimų, bet 80 proc. visų kenkėjiškų failų aptikta „FIFA 20“, „Borderlands 3“ ir „Elder Scrolls 6“ vaizdo žaidimuose.

„Jau kelis mėnesius pastebime, kaip nusikaltėliai pasinaudoja įvairiomis pramogomis, kad galėtų išnaudoti patiklius vartotojus – ar tai būtų populiarios TV laidos ir geriausių filmų premjeros, ar populiarūs vaizdo žaidimai. Tokią tendenciją lengva paaiškinti – žmonės tampa mažiau budrūs, kai nori atsipalaiduoti ir pasilinksminti. Dažniausiai jie nesitiki aptikti kenkėjišką vektorių pramogose, kuriomis mėgavosi jau daugelį metų. Bet mes raginame išlikti budriais, vengti nepatikimų kibernetinių platformų ir įtartinų paieškų, įdiegti patikimą saugumo sprendimą bei atlikti reguliarų visų įrenginių saugumo patikrinimą“, – sakė Maria Fedorova, „Kaspersky“ saugumo ekspertė.

„Kaspersky“ saugumo ekspertai rekomenduoja imtis šių saugumo priemonių:

  • Naudokite tik teisėtas ir patikimas paslaugas.
  • Atkreipkite ypatingą dėmesį į svetainių autentiškumą. Nesilankykite svetainėse, kuriose galima atsisiųsti vaizdo žaidimus, kol nesate tikri, kad jos yra teisėtos ir prasideda „https“ protokolu. Prieš pradėdami atsisiuntimą, visada patikrinkite, ar svetainė yra tikra. Atkreipkite dėmesį į URL formatą ir kaip parašytas įmonės pavadinimas.
  • Nespaudinėkite įtartinų nuorodų, pavyzdžiui, tokių, kurios žada galimybę įsigyti vaizdo žaidimą dar prieš jo oficialų išleidimą.
  • Naudokite patikimą saugumo sprendimą, kad būtų užtikrinta visapusiška apsauga nuo įvairių kibernetinių grėsmių.
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!