Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/kompiuterija/58979/kai-kompiuteris-pralaimi-pries-zmogu-jokiam-dirbtiniam-intelektui-neiveikiamas-galvosukis/spausdinti/

Kai kompiuteris pralaimi prieš žmogų: jokiam dirbtiniam intelektui neįveikiamas galvosūkis

Publikuota: 2017-04-05 12:20
Tematika: Kompiuterija
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Rodos kompiuteriai prieš žmones gali nesunkiai laimėti bet kokį intelektualinį žaidimą. Tačiau vis dar egzistuoja keletas išimčių, ir jų nesugeba įveikti praktiškai joks joks dirbtinis intelektas.

Pasaulyje garsus matematikas seras Rogeris Penrose’as parengė tai įrodantį šachmatų galvosūkį. Kartu šis galvosūkis puikiai iliustruoja ir tai, kaip skiriasi žmogaus ir kompiuterio supratimo pobūdis.

Kai kompiuteris pralaimi prieš žmogų: jokiam dirbtiniam intelektui neįveikiamas galvosūkis

Stebėtina, bet žmogus priimdamas šachmatų ėjimo sprendimą tai paprastai padaro per labai trumpą laiką. Tuo tarpu kompiuteris reikalauja milžiniško masto skaičiavimų, o kai kurie ėjimai jų pareikalauja tiek, kad atlikti skaičiavimus pajėgūs būtų nebent tik šiuolaikiniai superkompiuteriai.

Viskas ką jums šiuo atveju reikia padaryti tai pabandyti laimėti, arba pasiekti bent jau lygiąsias pasirinkus baltas figūras ir pradėjus žaisti nuo nustatytos pozicijos (žr. paveikslėlyje). Norite tikėkite, norite ne, tačiau pradėję nuo šios pozicijos tikrai galite laimėti ir prieš kompiuterį.

Kad būtų patogiau, galite pasinaudoti šiam galvosūkiui specialiai sukurtu puslapiu. Jame figūros jau laukia žaidžiančiojo, išdėstytos reikiama tvarka.

Taigi, nereikėtų manyti, kad kompiuteris „visada laimi“, ir patiems susitaikyti su pralaimėtojo pozicija net nepabandžius.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!