Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/ivykiai/98561/scania-elektriniu-sunkvezimiu-turas-aplanke-baltijos-salis/spausdinti/

„Scania“ elektrinių sunkvežimių turas aplankė Baltijos šalis

Publikuota: 2025-10-21 21:08
Tematika: Įvykiai, renginiai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Rugpjūčio viduryje šeši elektriniai „Scania“ sunkvežimiai išriedėjo į turą po Europos valstybes, o rudens viduryje pasiekė Baltijos šalis. Elektrinių sunkvežimių vilkstinė pirmiausia sustojo Kaune, tuomet aplankė sporto kompleksą „333“ Latvijos sostinės Rygos pakraštyje, o maršrutą regione užbaigė Pernu mieste, Estijoje.

„Scania“ elektrinių sunkvežimių turas aplankė Baltijos šalis
„Scania“ elektrinių sunkvežimių turas aplankė Baltijos šalis

Kiekvienoje stotelėje daugiau nei 100 transporto sektoriaus profesionalų turėjo galimybę neformalioje, tačiau draugiškoje aplinkoje sužinoti viską apie elektrinius sunkvežimius, praktiškai juos išbandyti, taip pat susipažinti su naujausiais baterijų įkrovimo sprendimais, „Scania“ siūlomais finansiniais produktais bei gamintojo paslaugomis, aktualiomis viso elektrinių transporto priemonių gyvavimo ciklo metu.

Sėkmės raktas – optimizavimas

„Scania“ elektrinių sunkvežimių Europos turas, prasidėjęs gamintojo būstinėje Siodertaljėje (Švedijoje) ir truksiantis iki gruodžio, apima šešis demonstracinius modelius, aplankysiančius iš viso 14 šalių ir įveiksiančius 20 000 kilometrų.

Turo tikslas – supažindinti transporto sektoriaus profesionalus su sparčiai plečiama elektrinių sunkvežimių gama, paaiškinti elektrifikacijos teikiamas galimybes ir privalumus bei inicijuoti diskusiją apie optimizavimo svarbą renkantis efektyviausią transporto sprendimą kiekvienai veiklos sričiai. Taip pat svarbu parodyti, kaip „Scania“ skaitmeninės paslaugos palengvina maršrutų bei įkrovimo planavimą ir padeda užtikrinti numatomą atvykimo laiką į paskirties vietą.

Optimizavimas – esminis sėkmės veiksnys transporto sektoriuje. Tai įrodė ne tik pristatymas apie elektrinių sunkvežimių pritaikomumą skirtingose veiklos srityse, bet ir paties turo organizavimo procesas. Siekiant, kad kiekvienas renginys vyktų sklandžiai ir be trikdžių, prezentacijų dalyviai lankė penkis teminius žinių paviljonus, kuriuose per trumpą, koncentruotą laiką gavo visą svarbiausią informaciją apie autoparko elektrifikaciją.

Nuo finansavimo ir aptarnavimo iki įkrovimo ir važiavimo

Produktų pristatymo paviljone „Scania Lietuva“ atstovai supažindino transporto srities specialistus su sparčiai augančiu modelių asortimentu, sunkvežimių konfigūravimo galimybėmis, naujausiais pasiekimais baterijų technologijų srityje ir elektrinių variklių pasirinkimu. Ekspertai paaiškino, kodėl svarbu pasirinkti tinkamiausią jėgos pavaros tipą, ir pabrėžė, kad modulinė „Scania“ sunkvežimių konstrukcija gerokai palengvina kelią optimalaus sprendimo link.

Toliau „Scania Lietuva“ atstovai pristatė elektrinių transporto priemonių diegimo kaštų struktūrą ir finansavimo galimybes. Dalyviai pripažino, kad atsargumą dažniausiai lemia didesnės pradinės investicijos į elektrines transporto priemones, tačiau „Scania“ ekspertai pabrėžė, jog šias išlaidas ilgainiui gali atsverti mažesnės kuro ir techninės priežiūros sąnaudos.

Įkrovimo sprendimų naujoves pristatė „Scania“ valdomos įmonės „Erinion“ atstovai, siūlantys partneriams platų greitojo nuolatinės srovės (DC) įkrovimo sprendimų spektrą, ir „Kempower“ specialistai, kurios 1 MW (1000 A) galios įkrovimo stotelės leidžia įkrauti tolimųjų reisų vilkiko baterijas per 45 minutes – tiek trunka vairuotojo poilsio pertrauka.

Transporto įmonių atstovai taip pat sužinojo apie „Services 360“ paslaugų paketus, „Scania“ elektrinių sunkvežimių priežiūros po pardavimo sprendimus, skaitmeninius įrankius nuotoliniam transporto priemonių stebėjimui, maršrutų ir įkrovimo planavimą bei kitus susijusius sprendimus.

Galiausiai lankytojai galėjo registruotis bandomiesiems važiavimams. Buvo paruošti net šeši skirtingi elektriniai sunkvežimiai: miesto pristatymams skirtas kėbulinis sunkvežimis, savivartis, vilkikas su puspriekabe, šiukšliavežė, konteinervežis bei birių krovinių pervežimui pritaikytas vilkikas su puspriekabe.

Svarbu pasirinkti tinkamiausią, o ne didžiausią bateriją

„Didžiuojamės, kad šis 14 šalių turas stabtelėjo ir Lietuvoje. Jo metu pirmiausia siekiame supažindinti jus su mūsų transporto priemonių gama, kuri nuo 2021 metų labai pasikeitė. Augimas buvo išties įspūdingas.

Antra, norime pradėti diskusiją apie efektyvumą ir praktiškumą. Kalbant apie elektrinius sunkvežimius, dažnai siekiama kuo didesnės baterijos ir kuo ilgesnio nuvažiuojamo atstumo. Tačiau šiandien kalbame apie ribas – kur slypi tikrasis balansas.

Europos didysis tikslas – iki 2050 metų pasiekti nulinę transporto emisiją. Yra įvairių kelių šiam tikslui įgyvendinti, tačiau „Scania“ požiūriu, elektrifikacija atliks esminį vaidmenį. Pirmąjį perėjimo etapą užbaigsime 2035 metais – tuomet, pagal mūsų prognozes, 35 proc. visų „Scania“ parduodamų sunkvežimių bus elektriniai.

Elektrifikacija yra ir siekiamybė, ir neišvengiamybė. Nuoširdžiai nustebsiu, jei šiandien, grįždami namo po darbo, nepamatysite bent vienos elektrinės transporto priemonės. Matome, kad pažanga tiek sunkvežimių, tiek keleivinių elektromobilių segmente per pastaruosius metus buvo milžiniška, o skepticizmo – gerokai mažiau.

Jei nerimą kelia elektrinių sunkvežimių nuvažiuojamas atstumas, primenu, kad šiandien kalbame apie efektyvumą ir praktiškumą – kitaip tariant, baterija neturi būti nei per didelė, nei per maža, kad būtų užtikrintas tinkamas balansas tarp svorio, naudingosios apkrovos ir galios“, – savo įžanginėje kalboje pažymėjo „Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!