Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/ivykiai/97298/pristatymo-programeles-keicia-lietuvos-gyventoju-iprocius-nuo-maisto-atradimu-iki-rupescio-artimaisiais/spausdinti/

Pristatymo programėlės keičia Lietuvos gyventojų įpročius: nuo maisto atradimų iki rūpesčio artimaisiais

Publikuota: 2025-07-28 22:04
Tematika: Įvykiai, renginiai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Tyrimų bendrovės „Copenhagen Economics“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa rodo, kad skaitmeninių platformų siūlomos paslaugos pamažu tampa neatsiejama gyvenimo dalimi daugeliui Lietuvos gyventojų, rašoma „Wolt“ pranešime žiniasklaidai.

Lietuvos gyventojai vis dažniau naudojasi pristatymo platformomis tam, kad palengvintų savo kasdienybę, o sutaupytą laiką galėtų skirti mėgstamoms veikloms bei bendravimui su artimaisiais. Kai reikia nuspręsti, ką valgyti pietums darbe, ar namuose pritrūksta maisto produktų – pristatymas tiesiai į rankas dažnai pasitarnauja ne tik dėl patogumo, bet ir dėl galimybės paprasčiau tvarkytis su kasdieniais reikalais.

Atliktos gyventojų apklausos rezultatai rodo, jog užsakymų pristatymo paslaugos nebėra skirtos tik ypatingoms progoms ar nespėjus pasigaminti pietų. Jos jau tapo praktiška priemone, padedančia palengvinti kasdienius poreikius.

„Copenhagen Economics“ apklausos duomenimis, net 69 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų teigia, kad pristatymą renkasi dėl patogumo. Beveik pusė respondentų taip pat nurodo, jog pristatymo paslaugos padeda išvengti planavimo ir maisto gaminimo rūpesčių, o 40 proc. apklausos dalyvių prisipažįsta, kad tokiu būdu sutaupo laiko darbui, šeimai ar poilsiui.

„Šie įpročiai atspindi platesnius gyvenimo būdo pokyčius ir augančią tendenciją – Lietuvoje vis daugiau gyventojų renkasi skaitmeninius sprendimus, padedančius lengviau derinti kasdieninius iššūkius ir užduotis“, – apklausos rezultatus komentuoja „Wolt Baltics“ generalinis direktorius Mantas Lomsargis. Pasak jo, greitas pristatymas šiandien jau nebėra laikomas prabanga - tai jau tapo praktišku įrankiu, leidžiančiu taupyti brangiausią mūsų turimą resursą – laiką.

Dėmesys artimiesiems ir nauji atradimai

Atliktos apklausos rezultatai taip pat atskleidė, kad didelė gyventojų dalis internetu užsisako maistą bei prekes ne tik sau, bet ir kitiems žmonėms. Beveik penki iš dešimties apklaustųjų nurodė, kad yra bent kartą užsakę maistą ar prekes kitam žmogui – dažniausiai kaip staigmeną mylimajam arba pagalbą sergančiam giminaičiui. Tad maisto ar prekių užsakymas ne tik skaitmeninė transakcija, bet ir būdas išreikšti jausmus, parodyti rūpestį ar palaikyti artimą ryšį.

Kita įdomi tendencija – naujų restoranų atradimas. Daugiau nei 70 proc. apklaustų vartotojų teigia, kad rinkdamiesi ką užsisakyti pietums ar vakarienei, jie atrado naujų, dar nematytų maitinimo įstaigų, į kurias vėliau sugrįžo, ar apsilankydami pačiame restorane, ar užsakydami patiekalus pakartotinai.

Vartotojai per mobiliąsias programėles dažnai atranda ir naujas parduotuves – beveik pusė apklaustųjų teigia, kad naudojimasis skaitmenine platforma padėjo atrasti naujas parduotuves kaimynystėje, kurių kitu atveju nebūtų išbandę. Įpratę užsakinėti ne maisto produktus internetu, vartotojai kaip pagrindinius privalumus įvardina greitą pristatymą (89 proc.), paskutinę minutę kilusį poreikį konkrečiam daiktui (56 proc.) bei paslaugos patogumą (51 proc.).

„Vis daugiau žmonių naudoja tokias mobiliąsias programėles kaip „Wolt“ tam, kad atrastų ir apsipirktų savo pamėgtose vietose - ar tai būtų greiti pietūs, ar paskutinės minutės dovana gimtadienio proga”, - sako M. Lomsargis. „Buvimas skaitmeninėje platformoje padidina verslo matomumą ir prieinamumą. Kai kurie klientai netgi sako, kad pradėjo dažniau lankytis pačiose prekybos vietose ir restoranuose, kai jas atrado per mūsų mobiliąją programėlę. Taigi skaitmeninė platforma - ir svarbus atradimų kanalas, padedantis verslui generuoti papildomus pardavimus ir užmegzti naujus santykius su klientais, kurie kitaip galbūt nebūtų pasiekti“, – teigia M. Lomsargis.

Šiuolaikinio vartotojo portretas

Apklausos duomenimis, šiuolaikinis mobiliųjų pristatymo programėlių naudotojas yra 21–40 metų Lietuvos miesto gyventojas, aktyviai dirbantis ar studijuojantis, kuriam pristatymo paslaugos padeda sutaupyti laiko. Pristatymo platformos jiems tapo įprasta kasdienybės dalimi, gelbstinčia pietų metu ar užsakant trūkstamą produktą gaminamai vakarienei.

Tai vartotojas, kuris vertina ne tik greitį ir patogumą, bet ir lankstumą. Daugiau nei pusė apklaustųjų teigia, kad sutaupytą laiką skiria poilsiui ar mėgstamai veiklai, o keturi iš dešimties – darbui ar laikui su šeima.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!