Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/99052/technologinis-proverzis-ar-tik-tuscias-pazadas-kinu-sukurta-elektromobiliu-baterija-tarnaus-net-20-metu/spausdinti/

Technologinis proveržis ar tik tuščias pažadas? Kinų sukurta elektromobilių baterija tarnaus net 20 metų

Publikuota: 2025-11-24 12:49
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Kinijos gamintojas „Sunwoda“ oficialiai pristatė naują savo kūrinį, tai polimerinę kietojo būvio bateriją „Xin·Bixiao“. Šis sprendimas kelia didelį susidomėjimą automobilių pramonėje, nes pasižymi išskirtine energijos tankio verte, tai net 400 Wh/kg.

Technologinis proveržis ar tik tuščias pažadas? Kinų sukurta elektromobilių baterija tarnaus net 20 metų

Toks rodiklis reiškia, kad baterija gali sukaupti gerokai daugiau energijos, išlaikydama tą patį svorį, o tai tikra revoliucija elektromobilių technologijose. Šiuo metu rinkoje vyraujančios skystos ličio jonų baterijos dar negali pasiekti tokių rodiklių.

Didesnio energijos tankio baterijos leistų automobiliams įveikti didesnį atstumą įkrovus tik kartą arba, alternatyviai, sumažinti baterijos svorį ir dydį išlaikant tą patį nuvažiuojamą atstumą. „Sunwoda“ taip pat teigia, kad jų naujoji baterija yra itin patvari ir atlaiko apie 1 200 įkrovimo ciklų, tai gali reikšti net iki 20 metų naudojimo be rimtų gedimų.

Pilotinė gamyba ir tolesni planai

Nors drąsūs pažadai dar ne visada virsta realybe, „Sunwoda“ jau žengia konkrečius žingsnius. Bendrovė pranešė, kad iki 2025 metų pabaigos planuoja baigti 0,2 GWh bandomosios gamybos liniją. Šis etapas leis įvertinti, ar „Xin·Bixiao“ baterijas įmanoma gaminti patikimai ir ekonomiškai.

Jei pilotinis projektas pasiteisins, bendrovė ruošiasi pereiti prie didesnės apimties gamybos. Vienas svarbiausių klausimų išlieka kaina, tai revoliucinės baterijos bus bevertės, jei elektromobiliai taps per brangūs.

Todėl „Sunwoda“ jau dabar siekia iki 2026 metų sumažinti vienos vato valandos kainą iki dviejų juanių, tai yra maždaug 24 euro centų. Toks tikslas padarytų naująsias polimerines kietojo būvio baterijas panašaus kainų lygio kaip ir dabartinės pusiau kietos baterijos, todėl technologija taptų prieinama masinei gamybai.

Ateities vizija ir konkurencija

„Sunwoda“ nesustoja ties 400 Wh/kg rezultatu. Įmonės laboratorijose jau testuojamos ličio-metalo baterijos, kurios pasiekia net 520 Wh/kg. Oficialus planas numato, kad iki 2027 metų turėtų būti sukurtos laboratorinės baterijos, viršijančios 700 Wh/kg ribą.

Žinoma, šie tikslai kol kas išlieka laboratorinio lygmens, tačiau jie atskleidžia, kokiu tempu vystosi technologijos ir kokia intensyvi konkurencija šioje srityje. Tuo metu kiti gamintojai taip pat nesnaudžia.

Automobilių bendrovė „Chery“ neseniai paskelbė apie baterijų modulius, kurių tankis siekia net 600 Wh/kg ir kurie, teoriškai, leistų elektromobiliams įveikti iki 1 300 kilometrų vienu įkrovimu. Tačiau „Chery“ planuoja pradėti bandymus su šia technologija tik 2027 metais.

Augantis pramonės gigantas

„Sunwoda“ yra viena sparčiausiai augančių Kinijos technologijų įmonių. Vien per pirmąją šių metų pusę jos energijos kaupimo sistemų ir automobilių baterijų tiekimas išaugo daugiau kaip 93 procentais, pasiekdamas 16 GWh.

Be elektromobilių baterijų, bendrovė taip pat kuria kietojo būvio sprendimus aviacijai, elektros tinklų energijos saugykloms ir itin greito įkrovimo „Flash-Charge“ baterijas, kurios, kaip teigiama, gali pridėti 150 kilometrų nuvažiuojamo atstumo vos per vieną minutę.

„Sunwoda“ įžengimas į kietojo būvio baterijų rinką rodo, kad ši technologija iš laboratorijų vis sparčiau juda link realaus pritaikymo. Jei įmonei pavyks įgyvendinti savo planus, elektromobilių rinka gali sulaukti didžiausio proveržio per pastarąjį dešimtmetį.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!