Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/99030/kia-ev5-pelne-auksciausia-euro-ncap-saugumo-ivertinima/spausdinti

„Kia EV5“ pelnė aukščiausią „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą

Publikuota: 2025-11-22 12:31
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Po išsamių pagrindinės nepriklausomos saugumo bandymų organizacijos Europoje „Euro NCAP“ bandymų, „Kia EV5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą. Naujasis Pietų Korėjos bendrovės visiškai elektrinis SUV surinko penkias žvaigždutes iš tiek pat galimų.

„Kia EV5“ pelnė aukščiausią „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą

EV5 buvo tiriamas nagrinėjant keturias saugumo kategorijas ir per visą bandymų procesą rinko aukštus įvertinimus. Jis surinko 83 proc. balų suaugusiųjų keleivių apsaugos, 85 proc. – vaikų keleivių saugumo, 74 proc. – pažeidžiamų eismo dalyvių, įskaitant pėsčiuosius ir dviratininkus, apsaugos kategorijose ir 80 proc. – „Safety Assist“ kategorijoje, kurioje vertinamas pažangių susidūrimų vengimo technologijų prieinamumas automobilyje ir jų veikimas.

Suaugusiųjų keleivių saugumo bandymuose EV5 salonas po priekinio smūgio išliko stabilus, o manekenų duomenys rodė gerą abiejų – vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio – kelių ir šlaunikaulių apsaugą. Modelis pasižymėjo itin gera apsauga šoninio smūgio į barjerą bandymuose, čia pelnyti maksimalūs taškai, o priekinių ir galinių sėdynių bandymai parodė gerą apsaugą nuo kaklo srities sužalojimų galinio smūgio atveju.

Visureigyje taip pat įdiegta pažangi „eCall“ skubios pagalbos iškvietimo sistema, kuri avarijos atveju automatiškai įspėja pagalbos tarnybas, ir sistema, padedanti išvengti antrinių susidūrimų po pirminio smūgio.

Vaikų keleivių saugumo bandymuose EV5 surinko dar dviem procentiniais punktais didesnį įvertinimą – automobilis apsaugojo visas kritines manekenų kūno sritis tiek per priekinį, tiek per šoninį smūgį. Priekinio keleivio oro pagalvę galima atjungti, kad būtų galima naudoti atgal nukreiptą vaikišką kėdutę. EV5 gali būti sumontuoti visi vaikų saugos sėdynių tipai.

Vertindama pažeidžiamų eismo dalyvių apsaugą, „Euro NCAP“ nustatė gerą arba tinkamą galvos ir kojų apsaugą visoje priekinėje automobilio dalyje. Autonominė avarinio stabdymo (AEB) sistema reaguoja ne tik į kitus automobilius, bet ir į pėsčiuosius, dviratininkus bei motociklininkus, o scenarijuose su dviratininkais jos veikimas įvertintas ypač gerai.

„Safety Assist“ kategorijoje „Euro NCAP“ išskyrė AEB sistemos veikimą, padedantį išvengti susidūrimų su kitomis transporto priemonėmis arba sušvelninti jų pasekmes. Eismo juostos palaikymo asistentas (LKA) koreguoja automobilio trajektoriją, jei šis ima krypti iš savo juostos, ir prireikus netgi gali aktyviai įsikišti.

EV5 taip pat turi išmaniąją greičio ribojimo pagalbos sistemą (ISLA), kuri atpažįsta kelyje galiojantį greičio apribojimą. Automobilyje taip pat įdiegta tiesioginio vairuotojo būsenos stebėjimo sistema ir naudojami standartiniai saugos diržų priminimai priekyje ir gale sėdintiems keleiviams.

EV5 suprojektuotas taip, kad atitiktų griežtus šiuolaikinių elektromobilių vairuotojų reikalavimus. Jo saugumo įvertinimą dar labiau sustiprina didelio stiprio „Electric-Global Modular Platform“ (E-GMP) elektrinė modulinė platforma, ant kurios elektromobilis sukonstruotas, ir standi jo kėbulo struktūra. Kartu su plačiu pažangiųjų vairuotojo pagalbos sistemų (ADAS) rinkiniu šis derinys užtikrina tiek komfortą, tiek saugumą.

Prieinamų elektromobilių plėtros dalis

EV5 gamintojai sukūrė siekdami spartinti pasaulinį perėjimą prie nulinės emisijos mobilumo, todėl šis SUV yra svarbi „Kia“ elektrifikacijos strategijos dalis. Jo debiutas žymi svarbų etapą, plečiant prieinamų elektromobilių pasiūlą ir stiprinant bendrovės pozicijas pagrindinėse tarptautinėse rinkose.

Automobilyje sumontuota 81,4 kWh talpos baterija ir 160 kW galios elektros motoras, leidžiantys viena įkrova pasiekti iki 530 km nuvažiuojamą atstumą (pagal WLTP metodiką) ir užtikrinantys pasitikėjimą bei patogumą tiek kasdieniam naudojimui, tiek ilgoms kelionėms.

Tokios pagrindinės technologijos, kaip regeneracinis stabdymas, pažangi „Kia“ šilumos siurblio sistema ir greitojo įkrovimo galimybė (nuo 10 iki 80 proc. per 30 minučių), dar labiau pagerina visureigio praktiškumą realiomis eksploatavimo sąlygomis.

Pirmųjų „Kia EV5“ elektromobilių pristatymai vairuotojams Europoje prasideda šį ketvirtį.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!