Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/97986/mercedes-benz-elektromobiliu-vienu-ikrovimu-nuvaziavo-1-205-kilometrus-kaip-tai-pavyko/spausdinti

„Mercedes-Benz“ elektromobiliu vienu įkrovimu nuvažiavo 1 205 kilometrus: kaip tai pavyko?

Publikuota: 2025-09-12 10:27
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Bendrovė „Mercedes-Benz“ kelia elektromobilumo standartų kartelę, surengusi išskirtinį demonstracinį važiavimą ir įspūdingai atskleidusi būsimos baterijų technologijos potencialą bei jos kasdienį pritaikomumą. Rekordinei kelionei buvo panaudotas lengvai modifikuotas EQS bandomasis elektromobilis, aprūpintas ličio ir metalo kietojo būvio (solid state) baterija. Rugpjūčio pabaigoje šis automobilis įveikė 1 205 kilometrų atstumą nuo Štutgarto (Vokietija) iki Malmės (Švedija). Įspūdinga tai, kad visa kelionė buvo atlikta visiškai be sustojimų baterijai įkrauti.

Bendrovė „Mercedes-Benz“ kelia elektromobilumo standartų kartelę, surengusi išskirtinį demonstracinį važiavimą ir įspūdingai atskleidusi būsimos baterijų technologijos potencialą bei jos kasdienį pritaikomumą.

Šis realiomis sąlygomis pasiektas rezultatas įrodo, kad technologija veikia ne tik laboratorijoje, bet ir kelyje.

EQS taip pat trimis kilometrais pagerino ankstesnį „Vision EQXX“ modelio rekordą, pasiektą maršrute Štutgartas–Silverstounas. Be to, į Malmę automobilis atvyko dar turėdamas įspūdingą energijos rezervą, kuris būtų leidęs nuvažiuoti papildomus 137 km.

Šis įveikiamo nuotolio, efektyvumo ir technologinės brandos derinys žymi svarbų etapą kietojo būvio baterijų vystymo kelyje ir pabrėžia jų potencialą būsimuose serijiniuose elektromobiliuose. Automobilio išradėja „Mercedes-Benz“ dar kartą patvirtino savo siekį aktyviai formuoti mobilumo ateitį, pasiekdama šį novatorišką rezultatą.

Patvirtinimas realiomis sąlygomis

Po to, kai vasarį buvo paskelbta apie bandymus kelyje, kelionė iš Štutgarto į Malmę tapo išsamios „Mercedes-Benz“ kietojo būvio baterijų technologijos patvirtinimo programos dalimi.

Be skaitmeninių simuliacijų ir bandymų pažangiausiose Štutgarto-Untertiurkhajmo (Untertürkheim) bei Zindelfingeno (Sindelfingen) laboratorijose, automobilis ir baterija tikrinami realiomis sąlygomis viešuosiuose keliuose. Tikslas – įvertinti bendrą automobilio veikimą įvairiose klimato zonose ir skirtinguose maršrutuose bei paspartinti kelią į serijinę gamybą. Pastaroji kelionė į Malmę prie šios bandymų programos pridėjo realų ilgojo nuotolio scenarijų.

Maršrutas driekėsi Vokietijos ir Danijos magistralėmis A7 bei E20 iki Malmės. Optimalus kelias buvo apskaičiuotas naudojant „Electric Intelligence“ sistemą, kuri atsižvelgia į topografiją, eismo intensyvumą, aplinkos temperatūrą bei energijos poreikį šildymui ir vėsinimui – nesinaudojant keltų paslaugomis.

„Kietojo būvio baterija yra tikras lūžio taškas elektromobilumo srityje. Sėkmingai atlikdami ilgojo nuotolio važiavimą su EQS, mes įrodome, kad ši technologija veikia ne tik laboratorijoje, bet ir realiomis sąlygomis kelyje. Mūsų tikslas – iki dešimtmečio pabaigos tokias inovacijas įdiegti į serijinę gamybą ir pasiūlyti klientams naują nuvažiuojamo atstumo bei komforto lygį“, – sakė „Mercedes-Benz Group AG“ valdybos narys, technikos direktorius, atsakingas už plėtrą ir pirkimus, Markusas Schäferis.

Technologijos pagrindai

Kietojo būvio baterijos sistema sukurta glaudžiai bendradarbiaujant su „Mercedes-AMG High Performance Powertrains“ (HPP) – „Mercedes-Benz Group“ „Formulės 1“ technologijų centru Briksvorte (Brixworth), Jungtinėje Karalystėje. Automobilyje naudotos ličio ir metalo celės yra amerikiečių gamintojo „Factorial Energy“ produkcija, paremta FEST („Factorial Electrolyte System Technology“) technologija.

Kad būtų kompensuojamas celių tūrio kitimas, būdingas šiai technologijai, ir užtikrinamas reikiamas kontaktinis slėgis celių paviršiuje, kietojo būvio baterija aprūpinta pneumatiniais aktuatoriais. Jie reaguoja į celių tūrio pokyčius įkrovimo ir iškrovimo metu, taip užtikrindami nepriekaištingą baterijos veikimą ilguoju laikotarpiu.

Naudojamosios energijos kiekis baterijoje buvo padidintas 25 proc., tačiau jos svoris ir dydis išliko panašūs į standartinės EQS baterijos parametrus. Papildomas svorio bei energijos efektyvumas pasiektas naudojant pasyvų aušinimą oro srautu.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!