Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/96901/ministras-e-sabutis-nauji-traukiniai-lietuvoje-riedes-jau-kitamet/spausdinti/

Ministras E. Sabutis: nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

Publikuota: 2025-07-04 10:27
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: LR susisiekimo ministerija

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė bei būrys Lietuvos žurnalistų lankėsi Sedlcėse esančioje Šveicarijos traukinių gamintojo „Stadler“ gamykloje, kur turėjo unikalią galimybę pamatyti, kaip gaminami ir surenkami naujos kartos elektriniai traukiniai, skirti Lietuvai. Šie traukiniai reikšmingai prisidės prie šalies transporto sistemos tvarumo – juose bus naudojama elektros energija iš atsinaujinančių šaltinių, todėl jų CO₂ emisija bus artima nuliui.

Ministras E. Sabutis: nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

„Šie traukiniai – konkretus žingsnis į modernesnę, patogesnę ir žalesnę Lietuvos transporto sistemą. Galiu užtikrinti, kad naujausi šveicariški traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet. Atnaujinę traukinių parką, galėsime ne tik didmiesčių, bet ir regionų gyventojams pasiūlyti patogesnių ir greitesnių kelionių, o svarbiausia – vietos užteks visiems keleiviams“, – pabrėžė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Šiuo metu jau įpusėjo trijų traukinių – dviejų elektrinių ir vieno baterinio – gamyba. Gamykla Lenkijoje yra viena moderniausių visoje „Stadler“ grupėje. Ji išsiskiria savo apimtimi ir pajėgumais – šiandien joje vykdoma net 16 (12 traukinių ir 4 tramvajų) įvairios apimties gamybos projektų. Gamykloje yra 6 surinkimo cechai, bendrai užimantys daugiau nei 25 tūkst. kv. m plotą, bei inovatyvus, robotizuotas sandėlis, kuriame užtikrinamas sklandus tiekimas gamybai – daugiau nei 2 000 Lenkijos tiekėjų ir gamintojų gamyklai tiekia įvairias komponentų dalis.

Nors traukiniai gaminami pagal populiariausią „Stadler“ modelį FLIRT, „LTG Link“ projektas yra išskirtinis – dėl plačiosios geležinkelio vėžės Lietuvoje kursuosiantys traukiniai yra net 60 cm platesni nei įprasta, todėl reikalauja specifinių konstrukcinių sprendimų.

Numatyta, kad 9 elektriniai ir 6 baterijomis varomi elektriniai traukiniai kursuos maršrutais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai. Bateriniai traukiniai skirti regioniniams maršrutams, kurių intensyvumas nėra didelis ir kur artimiausius dešimtmečius neplanuojama pilnai elektrifikuoti geležinkelio. Dalį kelio jie įveiks naudodami kontaktinį tinklą, likusią – baterijose sukaupta energija.

Planuojama, kad naujų traukinių bandymai mūsų šalyje prasidės šį rudenį, o keleiviai jais keliaus jau 2026 metais.

„15 naujųjų elektrinių traukinių pakeis trečdalį dabartinio keleivinių traukinių parko – tai didžiausias parko atsinaujinimas nuo nepriklausomybės atkūrimo. „Stadler“ ir LTG komandos kuriami traukiniai dėl techninių parametrų bus greitesni, patogesni ir pritaikyti įvairių keleivių poreikiams – nuo ergonomiškų darbo zonų iki patogių sprendimų judėjimo negalią turintiems žmonėms“, – pažymėjo LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Keleivių patogumui – apgalvota kiekviena detalė

LTG grupės keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ komanda kartu su projektuotojais ypatingą dėmesį skyrė traukinių patogumui ir prieinamumui visoms keleivių grupėms.

„Tai svarbus žingsnis kuriant švaresnę ir tvaresnę Lietuvos transporto sistemą – įgyvendiname visos LTG įmonių grupės siekį prisidėti prie tvaraus judumo plėtros. Šie traukiniai, kuriais Lietuvos gyventojai ir svečiai keliaus jau kitais metais, užtikrins patogesnę, šiuolaikiškesnę kelionių kultūrą bei patirtį“, – sakė „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.

Elektriniuose traukiniuose, skirtuose maršrutui Vilnius–Šiauliai–Klaipėda, bus įrengta apie 200 patogių vietų, tai yra beveik 30 proc. daugiau nei šiuo metu kursuojančiuose traukiniuose. Piko metu bus galima sujungti tris traukinius, tai leis vienu metu vežti iki 600 keleivių.

Į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais, ar turintiems judėjimo negalią. Jiems patogu bus judėti ir pačiame traukinio viduje – tarp vagonų nebus laiptų, o salonas suprojektuotas laikantis universalaus dizaino principų.

Vietos keleiviams su judėjimo negalia įrengtos taip, kad būtų patogu keliauti tiek savo vėžimėlyje, tiek persėdant į traukinio kėdę prie stacionaraus stalo, šalia numatytos vietos lydintiems asmenimis.

Pagalvota ir apie dviračių mėgėjus: priklausomai nuo paklausos ir sezono, traukinys galės talpinti net iki 30 dviračių. Šaltuoju sezonu didžioji dalis dviračiams skirtų vietų bus transformuojamos į patogias sėdimas vietas, visgi bent 4 vietos dviračiams išliks visus metus.

Naujuose traukiniuose bus įrengti pirmos ir antros klasės salonai, vietos vaikų vežimėliams, augintiniams ir „Bistro“ zona arba užkandžių automatai, kur bus galima užsisakyti patiekalų, įsigyti užkandžių ir gėrimų.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!