Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/72362/jeep-ruosiasi-elektrifikacijai-kuo-elektriniai-visureigiai-bekeleje-gali-buti-pranasesni-uz-benzininius/spausdinti/

„Jeep“ ruošiasi elektrifikacijai – kuo elektriniai visureigiai bekelėje gali būti pranašesni už benzininius?

Publikuota: 2020-04-01 07:17
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

„Jeep“ – tai garsus visureigių gamintojas. Kaip ir visiems, „Jeep“ teks elektrifikuotis. Tačiau markės prezidentas Christianas Meunier į tai žiūri ne kaip į prievolę, o kaip į galimybę – „Jeep“ bus žaliausia visureigių markė pasaulyje“.

Elektrifikacija „Jeep“ yra galimybė pasikeisti © Gamintojo nuotrauka
Elektrifikacija „Jeep“ yra galimybė pasikeisti
© Gamintojo nuotrauka

Sausį „Jeep“ parodė tris naujus hibridus – elektrifikuoti „Wrangler“, „Compass“ ir „Renegade“, pažymėti „4xe“ ženklu, padės sumažinti vidutines „Jeep“ gamos sąnaudas. Tačiau netolimoje ateityje Meunier regi ir visiškai elektrinius „Jeep“ modelius. Galbūt negreit, bet jų tikrai bus. Kai kurie markės gerbėjai tikriausiai pamanys, kad elektrinė sistema nėra suderinama su „Jeep“ charakteriu, tačiau Meunier žurnalui „Autocar“ minėjo, kad elektrinis visureigis turėtų didelių privalumų.

„Jeep“ visų pirma yra visureigių gamintojas. „Wrangler“ ir jo pagrindu sukurtas pikapas „Gladiator“ yra tie tikrieji „Jeep“ – nebijantys iššūkių ir visada pasiruošę leistis į nuotykį. Jiems keliai nėra reikalingi – tai yra tikri visureigiai, o ne miestietiški apsimetėliai krosoveriai.

Bekelėje elektrinis „Jeep“ galėtų pasirodyti geriau nei benzininis. Jis būtų varomas keturiais ratais, tačiau kiekvieną ratą suktų atskiras elektrinis variklis. Tai reiškia, kad ratai būtų valdomi atskirai ir automobilis visada surastų tuos ratus, kurie išlaiko geriausią sukibimą. Elektromobiliai turi ir kitą privalumą – maksimalus sukimo momentas pasiekiamas vos paspaudus akseleratoriaus pedalą. Kompiuteriu valdomi bekelės režimai galėtų padėti išvengti nereikalingo ratų sukimosi ir užtikrinti efektyvų judėjimą pirmyn.

Ir tai dar ne viskas. Meunier užsiminė, kad „Jeep“ vairuotojai dažnai leidžiasi į nuotykius gamtoje. Atvykus į stovyklavietę visureigis taptų energijos šaltiniu, galinčiu apšviesti ir sušildyti stovyklavietę. Tuo tarpu ūkyje elektrinis „Jeep“ suteiktų energijos įrankiams, įskaitant ir suvirinimo aparatus.

Galiausiai, elektrinis „Jeep“ būtų greitesnis ir kelyje. Taip, vairuotojai pasigestų to garsaus variklio riaumojimo, bet galėtų pasidžiaugti smagesniu įsibėgėjimu bet kokiomis oro sąlygomis. Taigi, į elektrifikaciją žiūrima kaip į galimybę pasikeisti ir pagerinti automobilių galimybes – ne tik kaip į linktelėjimą ekologinėms madoms.

„Jeep“ idėjos nėra originalios. Garsiai amerikiečių markei tenka prisitaikyti prie rinkos sąlygų. Elektriniai „Tesla“ ir „Rivian“ galės pasiūlyti tai, ko „Jeep“ dabar pasiūlyti negali – jie jau žada energiją įrankiams, nepriklausomai valdomus ratus, puikias charakteristikas bekelėje. Kol kas sunku prognozuoti, kada rinką pasieks pirmieji elektriniai „Jeep“, tačiau viliamasi, kad 2022-aisiais šios markės modelių gamoje jau bus keturi elektromobiliai.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!