Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/72344/kinai-sukure-elektromobilio-baterija-kuri-nebijo-karscio-perkrovimo-ir-net-viniu/spausdinti/

Kinai sukūrė elektromobilio bateriją, kuri nebijo karščio, perkrovimo ir net vinių

Publikuota: 2020-03-31 15:11
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Kinų automobilių gamintojas BYD mano sukūręs stipriausią automobilio bateriją pasaulyje. Ne, ne talpiausią ar efektyviausią – būtent stipriausią.

„BYD Blade Battery“ yra naujos konstrukcijos baterijų modulis, kuris bent jau teoriškai turėtų užimti 50 % mažiau vietos nei analogiškos talpos baterijos. Gamintojas teigia, kad šią bateriją lengva integruoti į šiuolaikinio elektromobilio konstrukciją. Galiausiai, BYD mano, kad kiti gamintojai visą dėmesį skiria elektromobilių baterijų talpai ir efektyvumui, o saugumas lieka kažkur strategijų ir planų paraštėse. Būtent dėl to „Blade Battery“ buvo sukurta kaip tvirčiausia ir atspariausia baterija elektromobiliams.

„Blade Battery“ yra kompaktiška ir saugi © Gamintojo nuotrauka
„Blade Battery“ yra kompaktiška ir saugi © Gamintojo nuotrauka

Elektromobiliai ir taip yra saugūs. Kartais jie užsidega, bet užsidega ir automobiliai su vidaus degimo varikliais – visko pasitaiko. Skirtumas tik tas, kad elektromobilius sunkiau užgęsinti, o liepsna gali būti tokia karšta, kad ugniagesiams net prieiti bus sunku. Tuo tarpu „Blade Battery“ atsilaikytų ir šiurpiausios avarijos metu.

„Blade Battery“ tvirtumas buvo išbandytas eilėje testų. Pirmiausia BYD inžinieriai subadė modulį vinimis. Kai įprasta baterija įkaito iki 2000-4000C, BYD baterija įkaito tik iki 60 laipsnių. Įprastos baterijos buvo linkusios apsipilti dūmais ar net užsidegti atvira liepsna, tuo tarpu „Blade Battery“ neužsidegė ir pradėjo rūkti. Tai yra svarbu, nes tokie pažeidimai gali atsirasti automobiliui patekus į didesnę avariją.

Tuomet BYD inžinieriai pašovė „Blade Battery“ į krosnį. 3000C karštis privertė kitas baterijas išsipūsti ir sukelti gaisro pavojų. Tuo tarpu „Blade Battery“ šį išbandymą atlaikė be jokios dramos.

Galiausiai, „Blade Battery“ buvo perkrauta – įkrovos lygiui pasiekus 260 % numatytos ribos įrenginys išliko stabilus.

BYD teigia, kad šia technologija jau domisi keli gamintojai. Tiesa, prireiks dar šiek tiek laiko, kol „Blade Battery“ galės įrodyti savo vertę elektromobilio konstrukcijoje.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!