Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/66296/jau-parduota-daugiau-nei-10-mln-automobiliu-su-aktyviosios-saugos-sistemomis/spausdinti/

Jau parduota daugiau nei 10 mln. automobilių su aktyviosios saugos sistemomis

Publikuota: 2018-12-14 15:27
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Nuo 2015-ųjų japonų automobilių gamintojas pardavė daugiau nei 10 mln. automobilių su įvairiais aktyviosios saugos sistemų komplektais „Toyota Safety Sense“. Įspūdingi skaičiai pasiekti ir Baltijos šalyse. Pagrindinė aktyviosios saugos sistemų paskirtis – teikti pagalbą vairuotojui įvairiose eismo situacijose, kad būtų išvengta susidūrimų arba sušvelnintos jų pasekmės visiems eismo dalyviams. Atliktų tyrimų duomenys rodo, jog automobilių modelių su saugos įranga susidūrimų iš galo skaičius sumažėjo 70 proc., o automobilių su išmaniąja apsaugos nuo susidūrimų važiuojant mažu greičiu sistema – net 90 proc.

Per trejus metus Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje parduota per 12 000 automobilių su įvairiais aktyviosios saugos sistemų komplektais. Pavyzdžiui, visuose „Avensis“ ir „Prius“ modeliuose, parduodamuose nuo 2015 m., ir „C-HR“ modeliuose, siūlomuose nuo 2016 m., saugos sistemų komplektai yra bazinės įrangos dalis. Taigi su kiekvienu žmogaus įsigytu nauju automobiliu didėja saugesnę eismo aplinką padedančių kurti transporto priemonių skaičius.

Be to, net 90 proc. šiais metais Europoje, Japonijoje ir Šiaurės Amerikoje parduotų japonų gamintojo automobilių buvo komplektuojami su aktyviosios saugos sistemų įranga. Nors šis saugos įrangos komplektas prieinamas 68 šalyse, tačiau tik Europoje iki 2018-ųjų pabaigos automobilių su įvairiomis saugos sistemomis skaičius turėtų peržengti 2 mln. ribą.

Sukurtas antrosios kartos aktyviosios saugos sistemų komplektas

„Toyota“ yra pasiryžusi aktyviai prisidėti prie saugesnių eismo sąlygų kūrimo pasaulyje. Todėl, kuriant ir tobulinant saugos įrangą, siekiama visapusiškos harmonijos tarp žmonių, transporto priemonių ir eismo aplinkos. Dėl šios priežasties nuolat analizuojamos realių susidūrimų priežastys, o įgytos žinios pritaikomos kuriant naujus automobilius. Kaip vairuotojai mes visi turime prisiminti, jog net ir labiausiai išvystyta saugos sistema yra skirta mums pagelbėti, o ne mus pakeisti,“ – sako Marek Maide, „Toyota Baltic AS“ valdybos narys.

2018-aisiais japonų automobilių gamintojas pristatė antrosios kartos aktyviosios saugos sistemų komplektą ir taip dar vienu žingsniu priartėjo prie savo didžiojo tikslo – kurti mobilią visuomenę be eismo įvykių.

Apie naują „Toyota Safety Sense“ saugos įrangos komplektą

2018 m. sukurtą antrosios kartos „Toyota Safety Sense“ komplektą sudaro:

  • Pre-Collision sistema (PCS) su pėsčiųjų fiksavimo funkcija, kuri padeda išvengti susidūrimų su kitomis transporto priemonėmis ar pėsčiaisiais dienos ir nakties metu arba sušvelnina smūgį eismo įvykio metu;
  • Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC), kuri palaiko nustatytą minimalų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio;
  • Nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo sistema (LDA), padedanti išvengti avarijų bei susidūrimų su priešpriešais važiuojančiomis transporto priemonėmis;
  • Automatinė tolimųjų šviesų sistema (AHB), kuri užtikrina puikų matomumą važiuojant tamsiuoju paros metu;
  • Pagalbinė kelio ženklų atpažinimo sistema (RSA), kurios paskirtis – užtikrinti, kad vairuotoją visuomet pasiektų svarbiausia informacija, net jeigu jis nepastebėjo kurio nors kelio ženklo.

Taip pat siūloma patobulinta adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema (iACC), t. y. ACC su pagalbine kelio ženklų atpažinimo (RSA) sistema. Kai automobilis važiuoja vairuotojo nustatytu pastoviu greičiu ir RSA fiksuoja naują greičio apribojimą, naudodamasis valdikliais ant vairo, vairuotojas gali lengvai nustatyti naują pastovų greitį.

Nauja eismo juostos stebėjimo sistema (LTA) taip pat gali naudingai pasitarnauti vairuotojui: veikdama kartu su adaptyviąja pastovaus greičio palaikymo sistema, ji švelniai pakoreguoja vairą, grąžindama automobilį į eismo juostos centrą, kai jis pradeda krypti į šoną. Ši sistema veikia ir atliekant nedidelius posūkius kelyje.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!