|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 06 07, 09:33. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Vykdomi projektai » Lietuviško elektromobilio idėja
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 17, 17:21 |
|
|
|
be greiciu dezes reikes 10x galingesnio variklio.
tas gal ir nera blogai nes jo NK vaziuojant dideliu greiciu bus daug didesnis. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 17, 20:44 |
|
|
|
VytasS rašo: |
.................................
kai ner kur rasti rozetes - statomas mazas (4-5 kw) variklis tam kad sustojimo metu pasikrauti ir nuvaziuoti iki artimiausios rozetes. |
per kury gala jis ten mazas gaunasi ir kur matei tokius statomus? ...
ash pabandziau pasileist 1.5kW generatoriuka benzininy tai gavosi
kad jis gamina daugiau triukshmo, vibracijos ir shilumos negu duoda naudos
reiks pabandyt praktishkai gal kada tushchias batareikas kraut ,bet
manau ten tik sunkiai gautusi dashliauzht iki rozetes ir tai tik lygioj vietoj nebent.
jeigu nesunku nueik y senukus paziurek kaip 5kW atrodo gyvai ir kiek kainuoja
ner kur kisht toky agregata mashinoj nedidelej nors tie 5kW tikrai padetu
kai reikia
to Markas:
tai koky donora ruoshi? |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 17, 21:16 |
|
|
|
reikia naudoti turbovarinkli kaip lektuve, jie lengvi labai galingi, ir nekelia truksmo, ir NK didelis.
galima kai kada nusipirkti per ebay.
paprastas variklis bus gana didelis ir greitai susideves.
buvo bandymu tokius naudoti automobiliams bet del to kad turbovarikliai turi BUTINA dirbti labai vienodu greiciu mazinoje visdelto netinka. nebent visada vaziuotum tiksliai 90km/h +-10km/h |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 17, 23:12 |
|
|
|
VytasS rašo: |
O kam visgi ta nelemta greiciu deze palikta? Juk ten dingsta kokie 30% energijos. |
Pirmas dalykas - netiesa, kad 30%.
Internete aplamai tiek daug melo, kad reikia būti itin atsargiems su ten pateikta informacija.
Šį klausimą savo laiku išsiaiškinau labai tiksliai ir patikimai. Taigi, visi žinokite tiesą: greičių dėžės nk yra 0.95-0.97. Galima dar konkrečiau: 1-os
pavaros 0.95-0.96, kitų - 0.97. Automobilių gamintojai net ir čia taupo pinigus - jie paskaičiuoja, kad 1-a pavara naudojama trumpiausiai, tai nesistengia daryti auksto nk, o dėl kitų pavarų pasistengia. Čia jums atskleidžaiu nedidelę paslaptį.
Antras dalykas - greičių dėžė palikta kaip reduktorius, važiuojant pavarų perjunginėti nereik, bet eksperimentuojant labai gerai turėti keičiamą redukcijos koeficientą. Gali suprasti, koks tas koeficientas optimaliausias tam varikliui ir tai transporto priemonei. Mat nesu mechanikas ir daug ko nemoku apskaičiuoti teoriškai , tad man daug lengviau tai pajusti praktiškai.
Trečias dalykas - galima apsieiti ir be reduktoriaus, tačiau reik didinti variklio suskimo momentą ir mažinti sūkius, o tai reikalauja didinti polių skaičių, tas didina variklio matmenis ir masę, mažina nk, ir galiausiai gaunasi labai blogai
To Arna:
Dėl donoro dar nesu nusprendęs galutinai, bet galvoju apie savo darbinį mašinuką Renault Rapid. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 17, 23:31 |
|
|
|
Markas rašo: |
Antras dalykas - greičių dėžė palikta kaip reduktorius, važiuojant pavarų perjunginėti nereik, bet eksperimentuojant labai gerai turėti keičiamą redukcijos koeficientą. Gali suprasti, koks tas koeficientas optimaliausias tam varikliui ir tai transporto priemonei. Mat nesu mechanikas ir daug ko nemoku apskaičiuoti teoriškai , tad man daug lengviau tai pajusti praktiškai.
Trečias dalykas - galima apsieiti ir be reduktoriaus, tačiau reik didinti variklio suskimo momentą ir mažinti sūkius, o tai reikalauja didinti polių skaičių, tas didina variklio matmenis ir masę, mažina nk, ir galiausiai gaunasi labai blogai
To Arna:
Dėl donoro dar nesu nusprendęs galutinai, bet galvoju apie savo darbinį mašinuką Renault Rapid. |
skaiciuti ten nieko sudetingo nereikia, variklio sukimo momentas proporcingas srovei ir poliu skaiciui greitis itampai. taip kad kuo daugiau didinsi greiti tuo didesnis bus galingumas.
daugiau kaip 1khz naudoti neimanoma(pat patikrinau), o praktiskai galima tik 400Hz naudoti, padalinam ta is poliu skaiciaus ir gauname maksimalu variklio greiti kai jo NK dar geras. jei greitis per didelis bus nuostoliai magnetolaidyje, kuo mazesnis tuo NK bus didesnis.
todel realiai ka nors gaminant iseis kad geriau vaziuoti pirma-antra pavara sukant varinkli apie 10-16Krpm greciu, jei jis tiek isvis laiko.
arba reikia gauti varikli su daug poliu. kuo daugiau tuo geraiu. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 09:12 |
|
|
|
Tik aukstos klases reduktoriai (banginai, planetariniai) turi dideli nk- 95-98%. Netgi dirzinis del trinties retai virsija 90% . Atsiversk bet kuri mechanikos zinyna.
Del generatoriaus - savo akimis maciau dyzeline kariska stoti 5W. Prase 600 lt. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 10:28 |
|
|
|
[quote="Digix"]
Markas rašo: |
skaiciuti ten nieko sudetingo nereikia, variklio sukimo momentas proporcingas srovei ir poliu skaiciui greitis itampai. taip kad kuo daugiau didinsi greiti tuo didesnis bus galingumas. |
Ne viskas taip paprasta su AC varikliu, pažiūrėk į kreives. Ten nieko tiesiško, o ir proporcingumas kartais atvirkščias, ypač kai balansuoji ant sukimo momento maksimumo. Gali greitai nukvakti į tokį režimą, kur tau siurbs baisingą srovę, o sukimo momento beveik nebus. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 11:02 |
|
|
|
Vat vat. O dc variklis turi tiesine charakteristika iki nominaliu sukiu. Virsijus nomina la kokius 2 kartus momentas pradeda mazeti. Na bet jei neislipti is nominalo tao viskas liux. Dariau bandymus su benzinine mazda. Ziurejau sukiu priklausomybe nuo begio, greicio. jei palikti deze tai su 2000 sukiu galima puikiai vaziuoti. Aisku jei nekeliam sau uzduoties lekti ant 80 km/h ir su dideliais pagreiciais. Perskaiciuosiu dar visus duomenis i galingumus. Beje variklis (tos pacios mazdos) sukasi max 7000. Daugiau nesukau. Vat paziurejus kad duota 110 AG (82 Kw) max galingumas, tai perskaiciavus prie 2000 sukiu rodo kur kas maziau.
Su mazais sukiasi logiskiau donorui imti dyzeline masina . Ta prasme greiciu deze. Dyzelis juk kur kas leciau sukas. Berods manojo pasato max 3000.
Ir galingumas lyg apie 50 kW. Paprastas dizelius ne TDI. O masina sunki |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 12:12 |
|
|
|
Bet jei pažaboji tą neraliuotą AC, tai eina kaip raketa ir lieka visas šaltas.
Kai važinėjau su DC tai ko tik nedariau - tvirtinau papildomus radiatorius, stačiau ventiliatorius, galiausiai pyliau vandenį - vis tiek kaito taip, kad verkti norėjosi. O svoris ir gabaritai to DC tokie patys kaip šito AC, kurio ir galia 4 kartus didesnė. Ko gero sakysit - tai per silpnas buvo tas tavo DC! Taip, per silpnas buvo, bet kai pamačiau reikiamo 6KW DC dydį ir masę - dar daugiau susiėmiau už galvos - į traiką vos įkišti, o ir pats variklis sveria tiek kiek visas traikas. Dabar kur stovi (AC) gali su vienu pirštu pakelti.
Retorinis klausimėlis: Kodėl netgi naujausi troleibusai vazineja su AC? Kodel nei hibriduose, nei rimtesniuose šiuolaikiniuose elektromobiliuose net nekvepia DC varikliais? Man tai labai aiškus atsakymas, mat išbandžaiu viską praktiškai ir labai gerai žinau AC privalumus prieš DC. Trūkumas (AC) tik vienas - sudėtingas valdymas. Bet kaip suvalkiečiai sako: "pavaliai, pavaliai" - ir viską galima padaryti. Aišku kantrybės ir užsispyrimo tai reik kiek turi ir 10 kartų tiek. Pinigų eksperimantams-fejerverkams taip pat. Bet iš elektronikos taip ar taip, vis tiek bagotas nebūsi, tai lieka nors entuziazmo palaikymas.
Na, o dėl to ką rašiau dėl greičių dėžės nk, tai informacija tikra 100%, aišku, kalba eina apie šiuolaikinius auto. Gal kokiam Moskvičiuke buvo ir mažiau. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 12:34 |
|
|
|
As nesakau, kad dc geresnis uzAC.
Tikriausiai tau nebuvo papuoles tikras teisingas DC variklis. Vat as ju pasiupinejau gerokai daugiau. Tarkime turiu 4.5 kW dc varikli. Idomumo delei prijungiau jam elektra. Tuscios eigos nuostoliai tik 60W !!!!. Nominalu sukimo momenta isvysto jau prie 2.5V itampos ( nominali maitinimo itampa 100V). Sukiai prie 2.5V aisku mazi, o prie 2 voltu jau stoja. Mazas tarpas tarp magnetu ir rotoriaus. o tesveria apie 20 kg. toks variantas kaip tik ir tinka tiesoginiam perdavimui dirzu i ratus.
O 11 kW kita varikli ciupinejau - taip anas sveria 160 kg. Visokiu ju yra. Pagal viena egzemplioriu negalima spresti apie visus.
O kitaiskas variklis nuo motorolerio uzkaista ir be apkrovos per keleta minuciu. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 15:02 |
|
|
|
visi varikliai iki vieno yra AC. DC variklis naudoja sepetukus kad is DC padaryti AC.
del galingumu esu atlikes su varikliais nemazai bandynu ir be to ta pati teko universitete pasimokyti.
kaip sakiau nori galingumo didink greiti svarbu kad variklio magnetolaidis ta daznuma atlakytu.
pagal mano atliktus eksperimnetus visrsyti 3khz tai tas pats kas virsyti sviesos greiti paprastam varikliui.
asincroniniai varikliai neturi labai dideliu privalumu, iskyrus kaina, sincroninis variklis turi geresni NK is sukimo momenta, ir nera problemu su cos(fi)
manau megejams lengvisuai gauti automobilinius generatoius. juos nesunkiai galima panaudoti kaip BLDC variklius. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 15:25 |
|
|
|
beje teko matyti sudraskyta rotoriu, po to kai paprastas variklis pasisuko 6000 sukiu su 400 Hz. Konstrukcija neatlaike. Neskirtas eilinis variklis tam. Balansavimas, guoliai. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 15:50 |
|
|
|
Digix rašo: |
manau megejams lengvisuai gauti automobilinius generatoius. juos nesunkiai galima panaudoti kaip BLDC variklius. |
Kaip tik su tokiais dabar žaidžiu. Gal pasidalintum patirtim iki kiek galima kelti PWM dažnį. Kaip parinkti žadinimo srovę, ar ją reikia keisti keičiant apsukas? |
|
_________________ Pagrindinė mokamos medicinos užduotis - aštrų skausmą paversti chronišku. |
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2007 04 18, 16:23 |
|
|
|
Anu labai ribotas galingumas. Ta prasme mazas tu , kuriuos galima nesunkiai gauti.
O PWM daznis priklauso nuo magnetines sistemos. Manau mazas 3-6 kHz (mano nuomone). Prie 20 kHz gali buti dideli magnetiniai nuostoliai. |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods,
FS 22 Maps,
FS22 Mods |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS22 Trucks |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
Paskola internetu
Vartojimo paskola,
paskola automobiliui,
paskola būsto remontui |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS22 Mods
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors Mods,
FS22 Maps Mods |
|
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat |
|
|
|